MS avfärdar PS3 som för dyr

Robot
Flakmonkey
MS avfärdar PS3 som för dyr

Hehe, undrar om Sony gör som Microsoft gjorde med Xbox när den var för dyr... sänker priset med en tusing efter någon vecka... man kan ju alltid hoppas

Medlem

M$ är trams.


signatur

Meep!

Medlem

Måste faktiskt hålla med Microsoft för en gångs skulle, att man kommer få Wii + 360 för prisert av PS3, det är ju absurt att förvänta sig att jag ska betala ca. 5000+ för en konsol. De är ju gjorda för att vara billigare spelmaskin än en PC !


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

De försöker bara associeara sig med nintendos hype.

Medlem

Tycker det är helt rätt, för så mycket pengar kan man ju lika gärna upgradera min dator...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Tyväär så har dom fel.
Hellre köper man två bra konsoler än en dålig och en bra.
Folket kommer köpa en Wii först, och sen när PS3 sänkts så köper dom det. Microsoft förlorade, och nu försöker dom ta hjälp av Nintendo för att sälja sina konsoler :S Noobs! :/

Wardancer:
För 5000kr får du ett värstingkort till datorn.
För 6000kr får du ett ännu bättre kort och världens grymmaste processor och blu-ray.

Tycker inte 6000 är dyrt, med tanke på vad en grym dator skulle kosta, och den skulle inte ens ha samma prestanda som PS3 grafikmässigt. ca 30.000 för datorn, och 6000 för ps3n. Enkelt val :/

Inaktiv

Jao för dom som har pengar så.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Skulle inte ens köpa ps3 om jag hade 6000kr, så mycket saker man kan få för det.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Viva la revolution!

Viva la Wii!

;D

QRT
Medlem

Kan nästan hålla med om det uttalandet, 6000kr är liiite för mycket.

Medlem
Skrivet av EriiiK:

Tyväär så har dom fel.
Hellre köper man två bra konsoler än en dålig och en bra.
Folket kommer köpa en Wii först, och sen när PS3 sänkts så köper dom det. Microsoft förlorade, och nu försöker dom ta hjälp av Nintendo för att sälja sina konsoler :S Noobs! :/

Wardancer:
För 5000kr får du ett värstingkort till datorn.
För 6000kr får du ett ännu bättre kort och världens grymmaste processor och blu-ray.

Tycker inte 6000 är dyrt, med tanke på vad en grym dator skulle kosta, och den skulle inte ens ha samma prestanda som PS3 grafikmässigt. ca 30.000 för datorn, och 6000 för ps3n. Enkelt val :/

Skitsnack. MS har redan utropats som segrare av diverse folk inom branschen, om det sen blir så återstår att se.
De behöver knappast heller ta hjälp av Nintendo för att sälja sina konsoler, de har ett års försprång och har sålt i miljoner när de andra precis lanserar.
PS3 är ett riktigt åbäke, det är fult som stryk, för dyr och kör på samma handkontroll som den tidigare generationen, ingen skillnad i grafik mot 360 får du heller. Jag ser knappast några fördelar med att köpa en PS3, det skulle vara att Blu-ray kan lagra stora mängder data men den sitter snarare i för att förhindra piratkopiering med DRM och annat skit.

Nej, blir nog hellre att uppgradera PCn och lira vidare på 360n, varken Wii eller PS3 lockar.


signatur
Medlem

PS3 med 20 gig kommer att kosta cirka 4500-4600Kr när den startar.....med 60 Gig kommer det att kosta 5500-5700KR...
Skillnaden kommer att va lite...kanske högst 1000KR jämfört med 360 vilket har dåligare titlar och kassare grafik!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Eriik: Det där var inte särskildt snyggt sagt.

"Folket"? "Folket köper PS3"? Vad är det för skitsnack?

Vi lever inte i din fantasi värld där alla köper Snake solids underbara sagor och Super Marios härliga sagoäventyr, vi lever i en värld där alla tycker olika. Du måste någon dag komma till insikt.

Och om ni pluggar lite teknik och ev. jobbar som spelutvecklare kan ni säga vad som är bra och dåligt med konsollerna, men annars inte. Konsollerna har ju ojämförbar prestanda och det är ingen konsoll som har "bättre grafik". Det måste ju vara det dummaste jag någonsinn hört. Sen när har en konsoll dålig grafik? Är det inte spelutvecklerna som utveckalr spelet och "bestämmer" hur grafiken skall se ut?

Medlem
Skrivet av EriiiK:

Tyväär så har dom fel.
Hellre köper man två bra konsoler än en dålig och en bra.
Folket kommer köpa en Wii först, och sen när PS3 sänkts så köper dom det. Microsoft förlorade, och nu försöker dom ta hjälp av Nintendo för att sälja sina konsoler :S Noobs! :/

Wardancer:
För 5000kr får du ett värstingkort till datorn.
För 6000kr får du ett ännu bättre kort och världens grymmaste processor och blu-ray.

Tycker inte 6000 är dyrt, med tanke på vad en grym dator skulle kosta, och den skulle inte ens ha samma prestanda som PS3 grafikmässigt. ca 30.000 för datorn, och 6000 för ps3n. Enkelt val :/

Saken är den, att eftersom spelen i det stora hela kommer vara samma på [[PS3]] och [[360]] och eftersom [[Wii]] är så unik, så kommer de som vill spela GTA och Zelda så klart köpa Wii och 360, varför inte liksom? Vad många inte tänker på är, att de flesta högprofilsspel släpps till så många system som det går att släppa på, för att förläggaren skall tjäna så mycket som möjligt på det, det går i stort sätt bara att släppa "samma" spel till PS3, 360 och PC. T ex så kommer ju aldrig GTA4 utvecklas till ett överlägset grafiskt underverk till PS3 och ett sämmre till 360 liksom, så kommer det troligen vara med alla spel som inte är helt plattformsexklusiva. Jag vet inte, men jag tror inte att BRD kommer vara en lockfågel nog för folk i början, eftersom det kommer dröja innan det finns nått att använda det med. Det finns ju inga spel idag som måste använda ett så stort lagringsmedium om man inte vill ha HDD filmer med i spelen.

Gonnat.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Visst svider 6000:- i fickan men att det ingår Blue ray som kommer bli den nya standarden, då känns det plötsligt inte helt fel. Sedan att PS3 kommer med betydligt intressantare spel gör bara saken bättre. Vad sägs om Eight Days, MGS 4, Killzone medans 360 har inget att komma med...visst ser Gears Of Wars och Lost Planet bra ut men tråkig i jämförelse mot MGS4 och Crashday . Men smaken är som baken.

btw. ska skaffa mig Wii oxå, helt såd på Red Steel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Skitsnack. MS har redan utropats som segrare av diverse folk inom branschen, om det sen blir så återstår att se.

ren idioti att utse Xbox som vinnare när de andra inte kommit ut på marknaden än.
om ett år ungefär kanske man kan börja utse en vinnare


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Jag tänker iaf att köpa en wii.

QRT
Medlem

Jag anser att PS3'an har hetast titlar medans Wii har häftigast kontroller. Sedan har man ju sett att Bioware brukar släppa spel till kryssboxen, vilket svider en del (iaf för mig) :>

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Visst svider 6000:- i fickan men att det ingår Blue ray som kommer bli den nya standarden, då känns det plötsligt inte helt fel. Sedan att PS3 kommer med betydligt intressantare spel gör bara saken bättre. Vad sägs om Eight Days, MGS 4, Killzone medans 360 har inget att komma med...visst ser Gears Of Wars och Lost Planet bra ut men tråkig i jämförelse mot MGS4 och Crashday . Men smaken är som baken.

btw. ska skaffa mig Wii oxå, helt såd på Red Steel.

Det är inte säkert om det blir Blue Ray eller HD-DVD som kommer bli den nya 'standarden' och när det kommer hända.

Gemena man är nog ganska nöjd med DVD för tillfället och eftersom det finns två alternativ, HD-DVD och BR så kommer nog de flesta vänta med att pensionera sina DVDspelare tills det finns någon anledning att uppgradera.

Finns ju också risken att både blue ray och hd-dvd inte blir en sådan dundrande succe och sällar sig till betamax, umd och minidiscs skara.

Medlem

Hur vinner man då? Sonys konsoll kommer ju utan tvekan sälja mest konsoller, det är inget förvånande med det.

Såsom jag tolkat det är det USA vs. Japan och i Japan är man patriot och i USA är man lite allt möjligt (samma i EU).

Vem som blir vinnare är väl något man själv anser? Om de visar tillräckligt intressanta bilder, intressanta utannonseringar osv. eller nya tillbehör.

Medlem
Skrivet av MasterChrizz:

Hur vinner man då? Sonys konsoll kommer ju utan tvekan sälja mest konsoller, det är inget förvånande med det.

Såsom jag tolkat det är det USA vs. Japan och i Japan är man patriot och i USA är man lite allt möjligt (samma i EU).

Nintendo är också japanskt så din logik håller inte riktigt. Själv tror jag att Wii vinner, flest personer kommer köpa den på grund av nytänkandet och på grund av det faktum att den är billigast vilket säkerligen kommer leda till att om man vill ha mer än en konsol så är det Wii som kommer vara den andra.

Medlem

Wii kommer knappast att vinna denna generationens konsolkrig, däremot lär de plocka några fler marknadsandelar än den patetiska siffra de har idag på den stationära marknaden.


signatur
Inaktiv

Själv är jag så less på penieskomplexet hos både Sony och Microsoft, så det blir inget alls. Dom dödar min motivation till respektive konsoller genom att knappt berätta om sina kommande spel, snarare om hur bra mediestation det är. Vill jag se på film har jag min TV, vill jag lyssna på musik har jag min stereo och vill jag spela spel har jag min dator. Någon äckeldyr konsoll för 6000:- + en HDTV för alldeles för mycket pengar ger jag mig inte alls in på. Stackars föräldrar denna jul :/.

Medlem

Självklart handlar det inte om några patrioter, för då skulle Xbox äga PS3 så hårt, USA är en mycket större marknad samt nivån på patriotism överstiger japan mångfaldigt. Dessutom så går det nog inte att se vem som sålt mest förens typ 2008/9 när marknanden jämnat ut sig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tror xbox360 "vinner" denna generation, kanske inte helt, men i och med att microsoft är nya på marknaden och kommre med stor sannolikhet att få med mer gamers till sin nya konsol vinner de på det sättet, de slog nu ner nintendo förra generationen med fler sålda enheter. Vem vet vad som kan hända nu, de kanske tom kommer ikapp sony. PS3 är svin dyr vem fan inriktar de sig på, ungar med rika föreldrar?, den vanliga gamern har inte råd med den konsolen. Och så har PS3 inga interessanta exlusiva spel, MGS serien är dynga imo.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av dos:
Skrivet av redmac:

Visst svider 6000:- i fickan men att det ingår Blue ray som kommer bli den nya standarden, då känns det plötsligt inte helt fel. Sedan att PS3 kommer med betydligt intressantare spel gör bara saken bättre. Vad sägs om Eight Days, MGS 4, Killzone medans 360 har inget att komma med...visst ser Gears Of Wars och Lost Planet bra ut men tråkig i jämförelse mot MGS4 och Crashday . Men smaken är som baken.

btw. ska skaffa mig Wii oxå, helt såd på Red Steel.

Det är inte säkert om det blir Blue Ray eller HD-DVD som kommer bli den nya 'standarden' och när det kommer hända.

Gemena man är nog ganska nöjd med DVD för tillfället och eftersom det finns två alternativ, HD-DVD och BR så kommer nog de flesta vänta med att pensionera sina DVDspelare tills det finns någon anledning att uppgradera.

Finns ju också risken att både blue ray och hd-dvd inte blir en sådan dundrande succe och sällar sig till betamax, umd och minidiscs skara.

Så sant, visst är det fortfarande ovisst, dock ska man veta att porr industrin redan bestämt sig för Blue Ray och det betyder i stort sätt att "standarden" redan är utsedd. Detta för porrindustrin har ett väldigt stor inflytande på marknaden...det var de som bestämnde om det skulle bli VHS eller inte. men men, vi får se


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Lustiga analyser. Jag vet inte vad andra kommer köpa eller inte köpa. Själv är jag helt såld på PS3 så jag kommer garanterat att köpa en. Vad Microsoft tycker om PS3 (eller andra konsoler för den delen) berör mig inte. Att de över huvudtagen uttalar sig om saken känns för mig mer som att de är rädda att få spö av Sony (igen), än något annat...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av vidde:
Skrivet av MasterChrizz:

Hur vinner man då? Sonys konsoll kommer ju utan tvekan sälja mest konsoller, det är inget förvånande med det.

Såsom jag tolkat det är det USA vs. Japan och i Japan är man patriot och i USA är man lite allt möjligt (samma i EU).

Nintendo är också japanskt så din logik håller inte riktigt. Själv tror jag att Wii vinner, flest personer kommer köpa den på grund av nytänkandet och på grund av det faktum att den är billigast vilket säkerligen kommer leda till att om man vill ha mer än en konsol så är det Wii som kommer vara den andra.

Det där nytänkandet kommer inte gör att nintendo "vinner" något, det är inte så att majoriteten kommer köpa Wii och skippa de andra, det är ju faktiskt så att Wii är tekniskt underlägsen de andra och många grafiska högprofilsspel och rena actionspel anses helt enkelt inte passa där, spel som många vill ha. Vad nintedo kan vinna på är att bli ett komplement till de andra.

Det är synd att nintendo kör bara den där linjen, jag gillade när nintendo var bäst grafiskt och spelmässigt, de borde bli så igen tycker jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

PaZ
Medlem

Det här är en jämförelse för dem som tycker att Nintendos marknadsandel är "patetisk":

Worldwide Hardware Sales (End of 2005)
PS2 - 101.37 million
Xbox - 24 million
GameCube - 20.61 million
Xbox 360 - 1.5 million
Game Boy Advance - 74.25 million
PSP - 15.03 million
Nintendo DS - 14.43 million
(http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=8498&page=2)

Det är tydligt att PS2 vann förra generationen, men det skiljer ju inte mycket mellan XBOX och GC. Tabellen gäller exemplar skeppade till butik från tillverkare.

12
Skriv svar