Medlem
Skrivet av spoj4n:

quake 3 > halo

Quake 3 saknar du Forge, Firefight, splitscreen, bra kampanj/story, fordon, armor abilities, invasion, racing, bra AI m.m.
Quake 3 är riktigt kul, men går inte att jämföra direkt utan att få en skev bild. Det är ett gammalt PC-spel, bra, men såväl grafik som gameplay och innehåll är daterat.
Jämförelsen blir ruskigt orättvis för Quake 3 som endast kan plocka poäng på nostalgi och minnen, inte innehåll eller spelupplevelse.
Halo är mer än FPS, det är däri storheten ligger, inte bara autonom reflexträning utan något mer det är lite RPG (tung story), FPS, racing, kartbyggande och så mycket mer.

Ber för övrigt om ursäkt för långt inlägg med en något otrevlig ton, blir bara lätt upprörd när troll/fanboys ska infektera trådar och sprida dynga, istället för en vettig debatt eller åtminstone hålla sig till recensionen/ämnet.
Håller med om att recensionen gärna hade fått vara lite längre, speciellt multiplayer kunde ha fått en något mer ingående beskrivning, men den var klart läsvärd i alla fall
Vill spela nu! rymdstrider, senast det var på tapeten var ju Freelancer (enligt mig) och det var alldeles för länge sedan

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av XploD:

FPS på konsol är automatiskt en 1:a i betyg för mig. Förstår inte varför det ens görs fps som är exklusiva till konsol. Värdelös skit. Hatar folk som gillar fps på konsol lika mycket som jag hatar folk som röstar på vänsterpartiet.

Tycker väldigt synd om dig i så fall, som är en så pass självcentrerad person. Visst, jag vet att många tycker det är svårt att lära sig anvvända en handkontroll istället, men efter bara ett par matcher så börjar du lära dig.
Du spelar på samma villkor som alal andra, ingen har snabbare mus eller nått annat, det är rättvist. Lär dig, bli bra och ha kul, eller låt blir och gråt över mängden bra spel du missar. Minns folk som sa samma sak när de skulel lära sig sikta med musen istället för tangentbordet (old school, same whine).

när det att spela på samma vilkor så är det inte alltid bra och all spelar inte heller på sama vilkor alla har inte lika bra tv som dom andra skälv spelar jag en på en tjock-tv 32tum och gilalr att ha det mörkare en normalt vilket gör att multy player blir svårare för att amn inte kan se lika tydligt som dom andra. sen om vi skall ta det här med snababre mus så kan inte alla hantera sånt heller så om alla skulle ha en lika snabb mus så skulle masor av folk att dampa för att dom inte är vana elelr kan hanter en så snabb/ långsam mus.

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av azynkron:

Autosikte och att det krävs noll skills gjorde att jag lade gamla Halo på hyllan efter 30 minuter. Tråkigare spel har jag inte sett. Inte av de överhypade i alla fall. Jag ställer mig mycket tveksam till att detta skulle vara bättre. Jag fattar varför spexbox fanboysen blir lite sådär tonårssvullna eftersom det ju är tämligen svårt att hitta spel som på allvar utmanar PC eller PS3.. men lite distans måste man ju ha. Så jävla bra är det inte.

Du har ju bevisligen aldrig spelat halo, då du svamlar vilt (fanboy).- Halo 2 hade grym autoaim, visst, men det var en generation sedan. Hade du på allvar testat spelet hade du insett att aim assist inte kan följa ett mål i rörelse, inte siktar på huvudet och inte förbättrar din aim. Det enda den gör är att lätt dra siktet mot en motståndare om han passerar framför ditt sikte (Halo 3) men följer inte, numera är det ännu mindre.

hålelr med att autoaim inte hjälper så mycket men tråkigt spel serie är den endå och det käns som att
spelen antligen är alldeles för lätta eller nästintill försvåra i alla fall för en person ensam har spelat igenom 1-3 mäst bara för att veta om jag inte gillar dom eller bara snaka i blindo.

Skrivet av Grumbledock:

Halo krossar ju bevisligen PS3s exklusiva skjutspel, även Pc tycks det, om man ska tro försäljningssiffror och betyg. Därför är det en glädje för alla att Bungie blivit multiplattform, du kan avnjuta deras nästa på PS3 och även kanske PC, så du slipper gråta offentligt i Halo-trådar
Halo är den bästa FPS-upplevelsen du kan få denan generation, både till PC och konsol, iaf tills BF3 är släppt. Men jag antar att alla spelrecensenter och 10 miljoner kunder alla är fanboys som saknar smak

det är inte så konsdigt att försäljningssiffrorna är störe en till pc och ps3 360 har en störe publik och många av dom är väldigt unga som gärna bräner pengar på saker så jag vet inte om vi skall bry os om det då.
sen så kan jag hålla med om att halo är det bästa fps spelt i denna genration om CoD4 inte ingår i denna genration och då till pc
bf3 är jag itne så säker på om det blir så bra det beror på om det kommer anpassas till konsoll eller pc sen om dom blir som bad company så är det en liten skans att det blir bra.

Skrivet av Grumbledock:

Trollande fanboys, löjligt. Bättre att inse att alla format har olika styrkor, och olika bra exklusiva spel, än att vara ledsen för att man inte kan/vill ta del av de exklusiva på andra format.
Halo är grymt, men det är så också Uncharted och StarCraft 2, om än de är helt olika spel till helt olika plattformer. Ingen är bäst, men många är bra...
Eller, suger Reach? Har de kopierat allt från Donkey Kong också?
Ttdligen...
http://www.csx.projectcsx.com/?p=494

japp alla plattformar har sina styrokor och fps på konsol är inte en av dom itne i alal fall innan move / wii är förbätrat till det då kan det bli andra jud i skällorna.
konsoll är bästa på party spel och sport spel.
äventyr , rpg mm... funkar på vilket sät som hälst beror nästan bara på ur man gilalr att spela det.
mmo (wow) , fps , rts och rpg (nwn) hör hemma på pc.
jag är inte lessen för att jag inte har halo på pc men andra tittlar är jag litte sur över men det är ingen ide att nämna i denna tråd

Skrivet av showerguy:
Skrivet av azynkron:

Jag fattar varför spexbox fanboysen blir lite sådär tonårssvullna eftersom det ju är tämligen svårt att hitta spel som på allvar utmanar PC eller PS3.. men lite distans måste man ju ha. Så jävla bra är det inte.

Lol.

Vad betyder utmanar för dig? Halo slår alla spel på försäljningslistorna och till skillnad från andra spel på PC och PS3 så är det ROLIGT att spela.

Sitter ju ungefär en miljon spelare varje dag och lirar Halo 3 fortfarande. Xbox är för hardcores.

För övrigt så kommer Reach sälja sönder allt annat som kommer detta år. Cataclysm är ett undantag.

Halo Reach fick 5/5

Killzone 2 = 4/5
Uncharted 2 = 4/5

Säger väl då något?

försäljningsiffror betyder inte att ett spel är det bästa spelet som fins. (kanske för vissa)
det där med att pc och ps3 inte har roliga spel kan man inte säga för har du tästat dom alla?
sen beror det himmla mycket på vad man tycker är roligt. jag gissar på att du är en som vill ha snabb action och inga väntetider hur som hälst.
rätta mig om jag har fel.

och som sakt ett spel behöver inte vara bra för att det säljer mycket alla serier + blizzard lever väldigt mycket på fans

sen om vi skall jämföra tittlar mellan ps3 och 360 så tar jag fram 2 spel som fick 5/5 till ps3 kanske inte är fps som halo men det behöver vi inte bry os om för vad jag vet så är itne ps3 så mycket för fps som 360.

demon's souls = 5/5
metal gear soilders 4 = 5/5


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

gnu
Medlem

äsch, har man spelat halo 1 så har man spelat alla halo.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av XploD:

FPS på konsol är automatiskt en 1:a i betyg för mig. Förstår inte varför det ens görs fps som är exklusiva till konsol. Värdelös skit. Hatar folk som gillar fps på konsol lika mycket som jag hatar folk som röstar på vänsterpartiet.

.projectcsx.com/?p=494

Va fan har vänsterpartiet med halo att göra ...?vilken jävla idiot och jag tycker de krävs jävligt mycke skill at bli bra i halo ..har spelat med riktigt gryma snubbar ..man kan tro att dom kör med mus när som spelar online ..så de går visst att spela FPS på konsol ..prova det innan du yttrar dig nästa gång jävla borgare

Medlem

Allvarligt talat. INGEN kan ju påstå att en konsolkontroll kan uppnå samma precision som en kombo av mus/tangentbord.
Ingen. Inte ens den mest inbitne konsolkramare. Och då kommer ju frågan återigen, om du hade kunnat välja mellan fullkomlig precision och halvt stukad precision som trots allt behöver nån slags auto-aim/klister-aim/dra-siktet-till-fienden-aim, vad hade du valt?
Självfallet fullkomlig, egenhändigt frammanad precision.

Då är ju frågan följande; varför envisas spelutvecklarna med att göra fps-spel till konsoler? Jo, för att de vill tjäna massvis med stålar, såklart.
Billig konsol = dyra spel. Dyra spel = mer cash till de kära spelutvecklarna.
Hade en fps-utvecklare fått koda spel utan att behöva tänka på hur mycket pengar spelet ska dra in hade han väl såklart utvecklat skiten till PC.

Nä, konsol-fps är och förblir den lätt motoriskt handikappade brodern till sanna PC-fps.

Medlem
Skrivet av morfin91:

när det att spela på samma vilkor så är det inte alltid bra och all spelar inte heller på sama vilkor alla har inte lika bra tv som dom andra skälv spelar jag en på en tjock-tv 32tum och gilalr att ha det mörkare en normalt vilket gör att multy player blir svårare för att amn inte kan se lika tydligt som dom andra. sen om vi skall ta det här med snababre mus så kan inte alla hantera sånt heller så om alla skulle ha en lika snabb mus så skulle masor av folk att dampa för att dom inte är vana elelr kan hanter en så snabb/ långsam mus.

Visst, du kan ha mörkt i rummet om du vill men då är det ett fritt val. När det gäller din multiplayer upplevelse så är den så "rättvis", på så "lika villkor" som bara är möjligt utan att införa en diktatur. Du har samma hårdvara för att spela, amma aim-assist och fördröjning (host får mindre assist) och du har samma kontroll. Visst, du kan ha liten/stor, bra och dålig TV, men grunduppsättningen är lika och kontrollen, det viktigaste, är lika.
På en PC varierar såväl mjukvaran som din dators prestanda, din fördröjning tills ervern, din muss snabbhet etc. Det är kul, men långt från rättvist eller en bra miljö att försöka tävla i på lika villkor (såvida inte utrustning är densamma, dvs seriösa tävlingar)

Skrivet av morfin91:

japp alla plattformar har sina styrokor och fps på konsol är inte en av dom itne i alal fall innan move / wii är förbätrat till det då kan det bli andra jud i skällorna.
konsoll är bästa på party spel och sport spel.
äventyr , rpg mm... funkar på vilket sät som hälst beror nästan bara på ur man gilalr att spela det.
mmo (wow) , fps , rts och rpg (nwn) hör hemma på pc.
jag är inte lessen för att jag inte har halo på pc men andra tittlar är jag litte sur över men det är ingen ide att nämna i denna tråd

Wii och Move har öfr dålig hårdvara, bristande precision och fördröjning gör dem till sämre val i multiplayer än en handkontroll faktiskt (för att inte tala om orättvisa förhållanden). Visst, till partyspel och casual går det bar men inte till gamers/riktiga spel, att få ännu sämre precision är nog inte något man önskar.
Visst går även RPG och A-RPg som NWN, Sacred 2 att spela på konsol, det sistnämnda är långt skönare på 360 än på PC som exempel. Även racing, fightning, mmo och så mycket mer med glans att spela, det med

Men att få uppleva en rättvis FPS-upplevelse där ens egen skicklighet, och ens teamplay är avgörande, utan att hårdvaran påverkar nämnvärt, är väldigt uppfriskande. Vinenr jag en duell så siktade jag bättre och sköt snabbare, inte direkt han som hade dålig ping eller för seg sens på musen, eller saknade rapid fire.
Halo på PC hade aldrig blivit lika stort, en del av Halo storhet är just att FPS och multiplayer blev spelbart på konsol utan problem, till skillnad från tidigare försök.

Skrivet av Falckiee:

Allvarligt talat. INGEN kan ju påstå att en konsolkontroll kan uppnå samma precision som en kombo av mus/tangentbord.
Ingen. Inte ens den mest inbitne konsolkramare. Och då kommer ju frågan återigen, om du hade kunnat välja mellan fullkomlig precision och halvt stukad precision som trots allt behöver nån slags auto-aim/klister-aim/dra-siktet-till-fienden-aim, vad hade du valt?
Självfallet fullkomlig, egenhändigt frammanad precision.

Då är ju frågan följande; varför envisas spelutvecklarna med att göra fps-spel till konsoler? Jo, för att de vill tjäna massvis med stålar, såklart.
Billig konsol = dyra spel. Dyra spel = mer cash till de kära spelutvecklarna.
Hade en fps-utvecklare fått koda spel utan att behöva tänka på hur mycket pengar spelet ska dra in hade han väl såklart utvecklat skiten till PC.

Nä, konsol-fps är och förblir den lätt motoriskt handikappade brodern till sanna PC-fps.

Ytterligare en sur liten fanboy som är ledsen att han missar ett av årets storspel?
Din förlust, är jag rädd. Visst, du får inte samma precision som på PC, men då ingen annan har det så är det inte nödvändigt heller. Du slipper fuskande, rapidfire och folk med snabbare hårdvara och bättre ping som smiskar dig konstant, trots din fina "precision". På PC är din precision given, alla kan aima, på konsol måste du träna och det är svårt att bli bra (ditt problem).

Därför måste du vara en äkta gamer för att våga anta utmaningen, du måste förbättra din egen aim och lära dig multitasking för att lyckas. Det är inte lätt, men klart värt det om du är man nog att lyckas
Sen svamlar du igen, FPS-utvecklare föredrar den plattform som ger störst möjligheter med minst jobb, dvs konsol. Inga problem med optimering och buggar pga tusentals hårdvaror, bara 2 att anpassa sig och klara gränser/möjligheter. Konsol = lägre utvecklingskostnader, mindre buggar och mindre pirater.

Nä, PC-fps är och förblir det enda spelsättet för den lätt motoriskt handikappade brodern till sanna spelare som klarar konsol-fps. Inte ditt fel att motoriken tryter, men att direkt gå i försvarsställning känns lite onödigt.
Jag kan spela på PC, men fann det tråkigt och förutsägbart, konsol gav mig en utmaning, något en Äkta gamer gillar
Du kan också träna upp din motorik och få spela spel som Reach om du vill, du måste bara stå ut med tanken på hederligt spelande, på jämna villkor, där endast din skicklighet avgör. Ses vi på live eller vart det läskigt nu?

Medlem

5/5 är det ett skämt?

Halo reach är ju för fn sämst i hela serien, iofs bra grafik, men spelvärdet?

4 tim cirkus om man bortser från online

Inte en chans att jag skulle köpa en xbox 360 för det här spelet enbart

Nej en 3a max inte mer

Tycker det är dax för FZ att revidera sin betygskala då den inte stämmer med verkligheten för fem öre, eller så spelar recensenterna helt andra spel mot oss andra.


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

kommer det till PC nåt? orkar inte sabba en potentiellt episk spelupplevelse med den förb*nnade handkontrollen

Medlem

Detta säger rätt mycket;

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/halo-reach/critic-rev...

Skall dock tillägga att jag har en PS3 och ingen jvla xbox.

Inaktiv

"Ytterligare en sur liten fanboy som är ledsen att han missar ett av årets storspel?
Din förlust, är jag rädd. Visst, du får inte samma precision som på PC, men då ingen annan har det så är det inte nödvändigt heller. Du slipper fuskande, rapidfire och folk med snabbare hårdvara och bättre ping som smiskar dig konstant, trots din fina "precision". På PC är din precision given, alla kan aima, på konsol måste du träna och det är svårt att bli bra (ditt problem)."

Ja för ping är något som är exklusivt för PC spelare och alla är PRO redan när man börjar spela FPS spel där för alla kan redan aima... Gå och sätt dig under en bro istället.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Ytterligare en sur liten fanboy som är ledsen att han missar ett av årets storspel?
Din förlust, är jag rädd. Visst, du får inte samma precision som på PC, men då ingen annan har det så är det inte nödvändigt heller.

Det jag kan tyda av den raden är att ingen konsol spelare har nån precision alls? Jag som absolut inte är så värst insatt i konsolleriet måste ställa frågan, vad är det som gör en konsolspelare bättre än en annan? Är alla lika dåliga(bra?)?

Skrivet av Grumbledock:

På PC är din precision given, alla kan aima, på konsol måste du träna och det är svårt att bli bra (ditt problem).

lol, ja bara äkta grymma pro gamers vet ju att PC är det lättaste i världen att bemästra. Alla kan ju faktiskt aima, det är ju lite tråkigt. Tangentbord och mus är ju som hammare och spik................. eller vänta nu, är det verkligen så?
Eftersom du tidigare skrev att ingen har precision på konsol så vad ska man då träna på för att bli bra? Coola tumtricks med kontrollen? Pilla sig i näsan medans man springer? Prova slicka sig själv på armbågen?

Skrivet av Grumbledock:

Nä, PC-fps är och förblir det enda spelsättet för den lätt motoriskt handikappade brodern till sanna spelare som klarar konsol-fps. Inte ditt fel att motoriken tryter, men att direkt gå i försvarsställning känns lite onödigt.
Jag kan spela på PC, men fann det tråkigt och förutsägbart, konsol gav mig en utmaning, något en Äkta gamer gillar
Du kan också träna upp din motorik och få spela spel som Reach om du vill, du måste bara stå ut med tanken på hederligt spelande, på jämna villkor, där endast din skicklighet avgör. Ses vi på live eller vart det läskigt nu?

Diggar att du försöker få konsolspelare att se ut som motorikens mästare. Man håller i en kontroll och vevar med tummarna. Skillat!


signatur

Quake 1,2,3 - CS - UT - B&W 1,2 - Dungeon Keeper - Starcraft 1,2 - Diablo 1,2,(3) - WoW

Medlem
Skrivet av Falckiee:

Allvarligt talat. INGEN kan ju påstå att en konsolkontroll kan uppnå samma precision som en kombo av mus/tangentbord.
Ingen. Inte ens den mest inbitne konsolkramare. Och då kommer ju frågan återigen, om du hade kunnat välja mellan fullkomlig precision och halvt stukad precision som trots allt behöver nån slags auto-aim/klister-aim/dra-siktet-till-fienden-aim, vad hade du valt?
Självfallet fullkomlig, egenhändigt frammanad precision.

Då är ju frågan följande; varför envisas spelutvecklarna med att göra fps-spel till konsoler? Jo, för att de vill tjäna massvis med stålar, såklart.
Billig konsol = dyra spel. Dyra spel = mer cash till de kära spelutvecklarna.
Hade en fps-utvecklare fått koda spel utan att behöva tänka på hur mycket pengar spelet ska dra in hade han väl såklart utvecklat skiten till PC.

Nä, konsol-fps är och förblir den lätt motoriskt handikappade brodern till sanna PC-fps.

Allvarligt talat. INGEN kan ju ha någon ork kvar att debattera det ämnet. Det känns mer uttjatat än betygsskalan, och varje gång kommer vi fram till exakt samma sak:

PC-spelarna vägrar erkänna att man kan spela FPS med handkontroll medan konsol-spelarna försöker förklara att även om man kanske inte får det där nolife-tighta CS-aimet, lär man sig på samma sätt som på PC och blir riktigt vass med spakarna. PC-spelarna klagar på att handkontroll är handikappat och när konsol-spelarna förklarar att alla sitter med samma kontroll och samma maskin så tolkar PC-spelarna det som att alla är lika handikappade. Sen börjar det om igen.

De som endast spelar PC och som man hittar på olika forum, skrikandes och sparkandes, måste någon gång förstå att konsol-FPS inte följer regeln "alla är lika dåliga", utan att skicklighet fungerar på exakt samma sätt som på PC. En rutinerad Halo- eller CoD-spelare vinner över en sämre spelare i 9/10 matcher, precis som det hade sett ut i CS eller något annat PC-FPS.

Sen finns det förstås en enorm grupp människor som både spelar FPS på konsol och PC, yours truly inräknad. Vi som har förstått att det går precis lika bra att spela med mus/tangentbord som det gör att spela med handkontroll och uppskattar deras respektive kvalitéer.

Medlem
Skrivet av morfin91:

japp alla plattformar har sina styrokor och fps på konsol är inte en av dom itne i alal fall innan move / wii är förbätrat till det då kan det bli andra jud i skällorna.
konsoll är bästa på party spel och sport spel.
äventyr , rpg mm... funkar på vilket sät som hälst beror nästan bara på ur man gilalr att spela det.
mmo (wow) , fps , rts och rpg (nwn) hör hemma på pc.
jag är inte lessen för att jag inte har halo på pc men andra tittlar är jag litte sur över men det är ingen ide att nämna i denna tråd

Wii och Move har öfr dålig hårdvara, bristande precision och fördröjning gör dem till sämre val i multiplayer än en handkontroll faktiskt (för att inte tala om orättvisa förhållanden). Visst, till partyspel och casual går det bar men inte till gamers/riktiga spel, att få ännu sämre precision är nog inte något man önskar.
Visst går även RPG och A-RPg som NWN, Sacred 2 att spela på konsol, det sistnämnda är långt skönare på 360 än på PC som exempel. Även racing, fightning, mmo och så mycket mer med glans att spela, det med

Men att få uppleva en rättvis FPS-upplevelse där ens egen skicklighet, och ens teamplay är avgörande, utan att hårdvaran påverkar nämnvärt, är väldigt uppfriskande. Vinenr jag en duell så siktade jag bättre och sköt snabbare, inte direkt han som hade dålig ping eller för seg sens på musen, eller saknade rapid fire.
Halo på PC hade aldrig blivit lika stort, en del av Halo storhet är just att FPS och multiplayer blev spelbart på konsol utan problem, till skillnad från tidigare försök.
[/quote]
när jag skrev som nwn så tänkte jag mig inte sacred under den skangern. mer åt rpg spel med massa karaktärer att styra sammtidig som nwn, dungeon sige och dragon age (säg gärna mer tittlar under detta gillar dom )
och dessa spel hör bättre hemma på pc om man vill ha kontroll över dom alla samtidig snapt. fast jag vet dolk som gilalr spelen men bara har kontroll över "din" karaktär som du har skapat och om det var på det viset annpasat så spelar det ingen roll vilken plattform men ananrs så hör det hemma på pc.
och det där med pingen så kan du ha hemsk delay på konsol ochså om du har dåligt nätvärk så...
sen har jag sämre dator en en annan jag spelar mot och öpplever delay så sänker man bara grafiken och om man inte kan spela det ens på lägsta så är det dags att updatera den lilla dumm burk
sen rätta mig om jag har fel men jag har för mig att alla verisoner av 360 har olika hårdaror.
och som sakt när det gäller sens och det så har det det mästa med vana och vad man gilalr att ha för sens. och ju mer man kan anpasa äfter vad induviden anser bäkvämt så kan man få det mer rätvist mellan dom har alldrig hört att på seriösa tävlingar att alla måste köre med samma sens

sen sist av allt så skrev jag när dom har FÖRBÄTRAT wii / move, jag sa alldrig att det var braa nu med dom


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Falckiee:

Allvarligt talat. INGEN kan ju påstå att en konsolkontroll kan uppnå samma precision som en kombo av mus/tangentbord.
Ingen. Inte ens den mest inbitne konsolkramare. Och då kommer ju frågan återigen, om du hade kunnat välja mellan fullkomlig precision och halvt stukad precision som trots allt behöver nån slags auto-aim/klister-aim/dra-siktet-till-fienden-aim, vad hade du valt?
Självfallet fullkomlig, egenhändigt frammanad precision.

Då är ju frågan följande; varför envisas spelutvecklarna med att göra fps-spel till konsoler? Jo, för att de vill tjäna massvis med stålar, såklart.
Billig konsol = dyra spel. Dyra spel = mer cash till de kära spelutvecklarna.
Hade en fps-utvecklare fått koda spel utan att behöva tänka på hur mycket pengar spelet ska dra in hade han väl såklart utvecklat skiten till PC.

Nä, konsol-fps är och förblir den lätt motoriskt handikappade brodern till sanna PC-fps.

Allvarligt talat. INGEN kan ju ha någon ork kvar att debattera det ämnet. Det känns mer uttjatat än betygsskalan, och varje gång kommer vi fram till exakt samma sak:

PC-spelarna vägrar erkänna att man kan spela FPS med handkontroll medan konsol-spelarna försöker förklara att även om man kanske inte får det där nolife-tighta CS-aimet, lär man sig på samma sätt som på PC och blir riktigt vass med spakarna. PC-spelarna klagar på att handkontroll är handikappat och när konsol-spelarna förklarar att alla sitter med samma kontroll och samma maskin så tolkar PC-spelarna det som att alla är lika handikappade. Sen börjar det om igen.

De som endast spelar PC och som man hittar på olika forum, skrikandes och sparkandes, måste någon gång förstå att konsol-FPS inte följer regeln "alla är lika dåliga", utan att skicklighet fungerar på exakt samma sätt som på PC. En rutinerad Halo- eller CoD-spelare vinner över en sämre spelare i 9/10 matcher, precis som det hade sett ut i CS eller något annat PC-FPS.

Sen finns det förstås en enorm grupp människor som både spelar FPS på konsol och PC, yours truly inräknad. Vi som har förstått att det går precis lika bra att spela med mus/tangentbord som det gör att spela med handkontroll och uppskattar deras respektive kvalitéer.

japp detta kommer forsätta enda tills det inte är någon skilnad mellan vad folk gilalr det gäller samma sak för allt alla gillar ex inte apple elelr microsoft mm... så du får nog nöja dig med att såna här inläg kommer komma till nästan alla liknande trådar / artiklar.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Eftersom Halo-serien måste vara världens genom tiderna mest överskattade spel så får man väl hoppas att de har förbättrat sig här...

Halo 1 är ju ingenting speciellt alls, bara en vanlig rymd shooter...

Medlem

Låt mig säga såhär: Om du inte uppskattar Halos speciella spelkänsla, med "rymdhopp" och allt, kommer du inte att stå ut med Reach heller.

Kan f ö infoga att den enda brist med spelet jag inte fick plats med/inte hann med att nämna, är att dina kollegor i kampanjen är platta karikatyrer av riktiga människor. Men det är ju inget nytt i Halos universum det heller, och stör inte särskilt mycket.

Medlem
Skrivet av Flobban:

Halo 1 är ju ingenting speciellt alls, bara en vanlig rymd shooter...

Jag vill påstå att Halo var den första shooter som funkade på konsol. Om man däremot spelade det först på PC, så förstår jag hur du menar. PC-versionen av Halo 1 var bara en blek kopia av många andra, och bättre, shooters. Men på konsol hade ingen någonsin sett något liknande, därför är Halo historiskt.

Medlem

Och nu kom posten med mitt ex. från Elgiganten wohoo!!!

Medlem

Det är helt absurt hur vissa personer försöker försvara handkontrollen och insisterar på att det är minst lika bra känsla med det som med mus och tangentbord. Herregud, vad kommer härnäst, ska ni försöka övertala oss att 1+1=3 också?

Medlem
Skrivet av Brandter:

Ja för ping är något som är exklusivt för PC spelare och alla är PRO redan när man börjar spela FPS spel där för alla kan redan aima... Gå och sätt dig under en bro istället.

Precis, aldrig hört talas om kompensation för dålig ping?
Erkänn, enda anledning till att du inte vågar spela på konsol är att det är för svårt att aima, du har inte samma precision, det är nytt och skrämmande.
PS. Bara för att du gillar att sitta under broar med dina artfrände, så tänker inte jag göra det. Kom upp hit så blir du bara stångad
(slut på sagoboken nu grabben)

Skrivet av fullMoffe:

lol, ja bara äkta grymma pro gamers vet ju att PC är det lättaste i världen att bemästra. Alla kan ju faktiskt aima, det är ju lite tråkigt. Tangentbord och mus är ju som hammare och spik................. eller vänta nu, är det verkligen så?
Eftersom du tidigare skrev att ingen har precision på konsol så vad ska man då träna på för att bli bra? Coola tumtricks med kontrollen? Pilla sig i näsan medans man springer? Prova slicka sig själv på armbågen?

Jag skrev att folk har sämre precision på konsol, speciellt initialt tills de lärt sig kontrollen, medan "alla" har godkänd precision på PC då de är vana vid att hantera musen från arbete och annat. Sen har en mus bättre precision, vilket gör det mycket lättare.
Eller ska du komma och påstå att det är svårare att aima på Pc än konsol?
snyggt trollat
Du kan träna dig på att bli så pass bra att du snittar fler träffar än missar när du använder vapen, och kanske så du får in ett HS då och då. Det kanske tycks svårt men det är möjligt, jag lyckas hela tiden

Skrivet av fullMoffe:

Diggar att du försöker få konsolspelare att se ut som motorikens mästare. Man håller i en kontroll och vevar med tummarna. Skillat!

Bevisligen, då det tycks som om över 50% av alla PC-spelare inte lyckas med det
Måste tillhöra de där få procenten som faktiskt klarar av att hantera en kontroll såväl som mus + tangentbord, och få riktigt bra stats trots den otroligt usla precisionen. Ren magi

Läskigt att vissa inte kan låta andra avnjuta spel och erkänna dess styrkor bara för att de själva inte klarar av kontrollen/äger plattformen. Jag spelar på PC, och gillar PC-spel, inte gnäller ag i trådar för att SC2 är PC-exklusivt, sådant är för fanboys.
Inte heller har jag något emot PS3, funderar starkt på att köpa den då den har några grymma exklusiva, bortsett från handkontrollen så är det en riktigt bra konsol. Lär er spela med kontrollen som erbjuds (eller köp en konverterare), eller låt blir att gnälla.
Det går ju alltid att hålla till godo med de exklusiva/icke portade nysläpp som finns på just er favoritplattform (även om det varit lite tunt på PC-fronten, ser fram emot The Witcher 2 och BF3).

Inaktiv

Jag trodde jag hade kommit ifrån alla tråkiga kommentarer från IGN när jag blev medlem här, men ni lär er visst aldrig. Om ni inte gillar att 12åringar tar upp en mindre del av Halos/Bungies community vet jag inte vad jag ska tycka. Folk i alla åldrar spelar alla spel, så enkelt är det.

Om ni inte gillar Halo borde ni istället berömma, enligt er åsikt, bättre recensioner istället för att klaga på nåt som inte bör klagas på. Haha, ni beter er som småbarn. Om man vill värdera ett spel ska man utgå från vad man själv tycker och tänker i och med att vi alla är olika. Visst är en del spel bättre än andra, men i det här FPS-kriget är det bara upp till var och en vad man köper och gillar.

Jag älskar Halo och ska definitivt spela varje dag månader framöver. Fin recension!

Medlem

fundera på att köpa ett 360 mest för halo coop delen: ) men väntar tills julen kanske gåt ner i priser: )


signatur

Spela spel är kul ibland.

Avstängd

"I rymden kan ingen..." Känns mer som utfyllnad än något positivt

Medlem

Andra recensionen jag läser och lovorden duggar tätt! Ska bli underbart att spela!

PS. Spelet kostar 299:- på elgiganten, jag beställde precis.

Medlem

Har riktigt höga förväntningar sedan Halo 3-multiplayer. Kampanjläget lär jag dock hoppa över.

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

PS. Spelet kostar 299:- på elgiganten, jag beställde precis.

wow, hur kan de ha såna priser?

var väldigt osäker på om jag skulle köpa detta eftersom Halo-serien inte är bättre än bara OK i min bok.

fast när det går att köpa för halva priset redan fösta dagen så tvekar jag inte.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Fick nys spelet från Elgiganten hoppas jag inte blir banad för att spela det tidigt.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Jag skrev att folk har sämre precision på konsol, speciellt initialt tills de lärt sig kontrollen, medan "alla" har godkänd precision på PC då de är vana vid att hantera musen från arbete och annat. Sen har en mus bättre precision, vilket gör det mycket lättare.
Eller ska du komma och påstå att det är svårare att aima på Pc än konsol?
snyggt trollat

Nej du skrev inte att folk har sämre precision på konsol, du skrev att ingen hade det. Och att säga att man har godkänd precision på PC bara för att man har datorvana säger ju precis allt om vad du vet om saken. En kontorsråtta skulle alltså kunna sikta i spelet för att denne har öppnat Word och Excel ett ex antal gånger? lol..
Och eftersom du nu spelar både PC och konsol så lär du veta att det är sjukt mycket svårare att bli bra på PC. Kom inte o säg nått annat för annars hade du livnärt dig på ditt spelande till PC. Enda som räknas är headshots, men du som är pro konsol kanske nöjer dig med att skjuta nån i armen lite då och då..

Skrivet av Grumbledock:

Bevisligen, då det tycks som om över 50% av alla PC-spelare inte lyckas med det

Vart hittade du den statistiken? I eftertexten på Super Mario?


signatur

Quake 1,2,3 - CS - UT - B&W 1,2 - Dungeon Keeper - Starcraft 1,2 - Diablo 1,2,(3) - WoW

Medlem

alltså ngn som har info om co-op delen i reach? blire som i halo2 där man bara blir en oberoende kopia av master chief ( lr i det här fallet Noble 6), lr får man styra ngn annan ur nobble team, lr blir man bara ngn annan helt random figur som det var för spelare 3 och såelare 4 i halo3 ?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av azynkron:

Jag fattar varför spexbox fanboysen blir lite sådär tonårssvullna eftersom det ju är tämligen svårt att hitta spel som på allvar utmanar PC eller PS3.. men lite distans måste man ju ha. Så jävla bra är det inte.

Lol.

Vad betyder utmanar för dig? Halo slår alla spel på försäljningslistorna och till skillnad från andra spel på PC och PS3 så är det ROLIGT att spela.

Sitter ju ungefär en miljon spelare varje dag och lirar Halo 3 fortfarande. Xbox är för hardcores.

För övrigt så kommer Reach sälja sönder allt annat som kommer detta år. Cataclysm är ett undantag.

Halo Reach fick 5/5

Killzone 2 = 4/5
Uncharted 2 = 4/5

Säger väl då något?

Xbox är hard-core? WTF! det äru aimassist här i halo, precis som i cod o bc.... och med utmanar tror jag han menar att pc spelarna betalar 10k+ för en dator som ska klara samma grafik som på xbox bara för det är skitigt portat etc, ser man på dem få pc exklusiva spelen som finns så äru grafiken väldigt finn i jämförelse med xbox spelen, samma sak med ps3 spel


signatur

Rwa?

123
Skriv svar