Inlägg av Glore

Inlägg som Glore har skrivit i forumet

Skrivet av Aletheides:

I artikeln.

Läs igen

Skrivet av Aletheides:

Tror inte alla kommer vara supernöjda över att behöva betala för season pass för att få tillgång till story och karaktärer i ett icke MMO.

Var står det att season passet(free eller premium) behövs för att få tillgång till karaktärer och story?

Skrivet av Tenerezza:

Senasste patchen gjorde så att spelet inte längre använder sig av Steams API, så senaste biten för Servrar o.s.v. funkar inte längre.

Funkar alldeles utmärkt att ansluta via Steams server fönster fortfarande, SDR != Steamworks

Kan tipsa om Hydroneer som släpps nu på fredag.

Skrivet av Bojkott:

Kommer till Steam om ett år, och då förmodligen polerat och med mer innehåll.

Precis och de räknar 1 år framåt från igår. Så inte någon tror att de räknar 1 år från version 1 släpps.

Skrivet av Godofcheese:

Spelet började officiellt utvecklingen 2011, det är 8 år sen
Dom tänkte släppa spelet 2014 men det hände inte för dom gjorde projektet för "ambitiöst".

Den riktiga utvecklingen av spelet påbörjades i februari 2013. Och då hade de inte en studio på plats som tex Rockstar med 500 pers, utan ett 10-tal personer. Du får Googla om du vill ha den exakta siffran.

Demot som tex wikipedia snackar om från 2011 användes inte efter kickstartern var klar, det var inget annat än en prototyp gjord av Chris och några andra snubbar.

All info finns en googling bort om ni verkligen hade brytt er.

Skrivet av redruM:

Jasså, kommer Cavill gå runt och mumla "Ah men va fan" stup i ett då?

Haha, jag läste det citatet i Falks röst 😁

Skrivet av bulleboss:

Fick Såna jävla Flashbacks nu både till daoc och det ja tycker kommit närmast i pvp-feeling .. hade så jävla kul med faderullan i warhammer online och daoc . Finns du här nånstans faderullan? /paithan/bullet/bullsai:)

Flashback-tåget går åt detta hållet => Freddyshouse (Gamla BarrysWorld forumet)

Skrivet av Ankh:

Avskum!

The Ashen Circle, Prydwen. Hibernia for the win!

Trädkramare!

Skrivet av bulleboss:

Public enemies represent! @alb prydwen!

Äckliga alb!
Clan Chaos Prydwen, Mids ftw!

@mrpijey: du måste antingen ha förbokat det eller varit med i alphan för att få tillgång.

@Sillage: Då får du vara utan och gå miste om ett spel som är jävligt kul med några polare.

Windows Store är inte krångligare än Steam eller GOG. Sök på spelet, klicka på download, vänta, klicka på play, klart.

@Banjo: du får ett mail som säger att du är invitad till alphan och en drös instruktioner för att ladda hem spelet (det är inte så smidigt som man skulle kunna tro).

@Elixx: Jag och min bror tycker också att det är ett fruktansvärt tråkigt spel så vi tre kan ju bilda en klubb.

Skrivet av Tsteken:

Med titan quests skitdåliga grafikmotor. stelare spel får man leta efter, och alldeles för hardcore.

PoE använder sig inte utav TQs grafikmotor.

Skrivet av draco:

The development of Red Dead Redemption began in 2005. Rockstar Games published Red Dead Redemption on May 18, 2010

Red Dead Redemption was delayed numerous times through its four-year development, often attributed to technological problems. The working hours and managerial style of the studio during development was met with public complaints from staff members. Red Dead Redemption was officially announced in 2009; it was heavily promoted and widely anticipated.

Rockstar improved their proprietary Rockstar Advanced Game Engine (RAGE) to increase its animation and draw distance rendering capabilities.

Production

Preliminary work on Red Dead Redemption began in 2005;[2] full development commenced in 2006, following the formation of a core development team.[3] Rockstar San Diego co-opted a number of other studios owned by parent company Rockstar Games to facilitate development between a full team of over 800.[2] Media analysts estimated the development budget for the game was between US$80 million and US$100 million, making Red Dead Redemption one of the most expensive video games ever made.[4]

https://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_Red_Dead_Redempt...

SC har ca 350+ personer som arbetar på det.. vs 800 (RDR) och SC staff var det inte många av då när de startade..

SC140$ miljoner vs US$80 million and US$100 million (RDR) och SC hade inte denna budgeten efter kickstarter.

SC har utvecklats sedan 2011.. RDR utvecklades i ca 5år..

RDR har inte nämnt spelet förens 4 år senare.. efter publicering fick alla vänta på det i ca 1+år.. vs SC som alla fick reda på redan från första början = väntan känns oändlig..

Vi får redan från första modulen börja känna på spelet, fick vi göra det till RDR?

Jag förstår inte varför personer gnäller, allt tar sin tid.. finns så mycket mer att ta upp men det orkar jag inte.. och är ni för dumma för att förstå så snälla gör något annat än att sitta o gnälla på något ni inte förstår..

Klockrent, förutom det att utvecklingen började i februari 2013 när första kontoret kom på plats =).

Skrivet av azynkron:

Och med tanke på att de byter spelmotor IGEN så här sent i projektet, även om jag vet anledningarna, får en hel del varningsklockor att ringa.

Lumberyard är ju CryEngine med lite extra fluff från amazon så sluta få det att låta som att hela projektet är dömt. Det är inte som om de har bytt från CryEngine till Unity direkt.

Skrivet av ohem:

Hade det inte varit lättare att hjälpa Massive i Malmö? Just a thought.

Med tanke på att red storm har sitt kontor i morrisville och det är de som har hand om pvp-delen i spelet och det är pvp som är fokus på nästa patch så nej, det hade det inte.

Skrivet av deathtoyou:

Jag slutade efter andra dlc tappade intresset är de värt nu har dom fixat mycket? Har alla dlc men bara tappat helt om spelet. Tycks de bara same crap over o over

Andra dlc:en släpps idag.

Gillar man inte action-rpgs och att min-maxa sin gear så kommer man inte gilla endgame i the division .

Skrivet av Mortaigne:

Alla de som spelar The Division fortfarande kommer väl att bli glada nu. Alla tre.

Snälla sluta komma med så löjliga kommentarer, the division har fortfarande en skaplig skara spelare. Bara på steam så ligger spelet stadigt inom de 100 mest spelade spelen varje dag, just nu är det fler spelare online i the division än i senaste cod.

Finns fortfarande ingen kapacitet för att kunna skapa en server i europa men man kan åtminstone ställa in bullet dmg till 200% om man skulle vilja. Minus också att man inte kan ställa in en scout-limit, det är antingen tillåta scouts eller inte. Överlag så är det väldigt dåligt antal med inställningar man kan göra.