Inlägg av noiser

Inlägg som noiser har skrivit i forumet

1

FF XIV, större än wow just nu, inget gratis content utan du måste faktiskt spela dig till din Gear.
Köp din första månad , få 2 månader extra game time bara genom att spela.

Senaste expansionen är sinnessjuk om man älskar story.
Väldigt bra Dungeons och boss fights, dock långsam start om man är ny för spelet.

Sjukt bra spel har spelat igenom det på min Nintendo DS samt allt extra content efter Main story.
Har över 400h played, kan starkt rekommendera att prova detta om man aldrig spelat ett Disgaea spel. De nyare är bättre när det kommer till Combat mechanics men detta var spelet som startade hela serien och har en väldigt rolig story.

Skrivet av Christoffer-DualDecade:

Vårt spel bryter dock ny mark främst på två områden (det finns ju redan många bra traditionella TD) :
1. Du spelar mot en annan spelare. Att "klara banan" innebär att överlista motståndaren. Det är en annan typ av utmaning, som sätter igång adrenalinet och ger en lite annan kick, samtidigt som problemlösningen/strategin finns kvar. Variationen blir också mycket större.

Inget banbrytande här då detta funnits läääänge. Fanns väldigt många WC3 Custom maps som erbjöd detta. Där kategorin kallades Tower Wars istället för Tower Defence.

Men! Det har inte kommit många nya sådana spel i modern tid, och där har ni faktiskt valt en bra tidpunkt att utveckla detta på.

Skrivet av InfernoPervers:
Skrivet av noiser:

Spelade betan och blev väldigt besviken.
1. Betan var för låst, ex. kunde man inte prova på perks, eller crafting samt skillsen var också sjukt begränsade.
2. Upptäckte att DarkZone vilket är enda PvP systemet som finns i spelet är sjukt bestraffande och blir ett carebear område. Man tjänar inget på att döda en person då hela zonen ser exakt vart du är som Rogue spelare och alla kommer efter en. Om man skjuter för att försvara sig så blir man rogue och får mer tid, även om man inte är ute efter att döda folk. Mängden exp man tjänar på att döda flera spelare, emot att bara dö en enda gång är inte värd, du blir av med mer än du tjänar.
Det jag upptäckte är att spelare samlar ihop sig för att döda NPC'er tillsammans, och sedan lämna in som en grupp. Varför riskera bli av med bästa looten i spelet när man kan få den säkert och effektivt utan någon större effort?

1. Det är beta. Har du någonsin spelat en beta där allting är upplåst? Uppenbarligen var det inte crafting eller resten av skillsen dom ville att man skulle testa.

2. Det kan dom ändra med knapptryck, och kommer förmodligen reglera fram och tillbaka framöver. Tyckte också att belöningen var för liten, men långt ifrån gamebreaking.

1. Ja, jag har spelat alpha, beta, och flera teststadier där det har varit allt ifrån låst, till helt öppet utan en enda restriktion. Och jag står kvar vid att denna var för låst för mitt tycke och smak. Att släppa en öppen beta, där man begränsat spelet så hårt som man här gjorde, skapar ett dåligt intryck för massorna, vilket blir dålig publicitet. Ja, det kommer finnas folk som gillar det de fick spela, men jag har redan sett hur många som reagerat likadant som mig, de klagar på de punkter jag tagit upp samt flera, och just nu verkar dark zone vara största samtalsämnet. Så därmed tycker jag att det var ett dumt beslut.

Skrivet av Dominus:
Skrivet av noiser:

Spelade betan och blev väldigt besviken.
1. Betan var för låst, ex. kunde man inte prova på perks, eller crafting samt skillsen var också sjukt begränsade.
2. Upptäckte att DarkZone vilket är enda PvP systemet som finns i spelet är sjukt bestraffande och blir ett carebear område. Man tjänar inget på att döda en person då hela zonen ser exakt vart du är som Rogue spelare och alla kommer efter en. Om man skjuter för att försvara sig så blir man rogue och får mer tid, även om man inte är ute efter att döda folk. Mängden exp man tjänar på att döda flera spelare, emot att bara dö en enda gång är inte värd, du blir av med mer än du tjänar.
Det jag upptäckte är att spelare samlar ihop sig för att döda NPC'er tillsammans, och sedan lämna in som en grupp. Varför riskera bli av med bästa looten i spelet när man kan få den säkert och effektivt utan någon större effort?

Ja det är väl klart att det ska vara bestraffande att attackera en som är med i samma gruppering som en själv?
Vet inte om du förstått det än men vi spelare har blivit inkallade av den amerikanska regeringen för att röja upp i New York och ordna upp staden som är ett enda stort kaos innan vi kommer dit.
Väljer man då att attackera sina medspelare har man brutit mot detta och blir straffad genom att gå rogue i x antal sekunder/minuter.

Det är alltså meningen att det ska vara bestraffande.

Tydligen är det du som inte förstår. Straffet är inte i led med belöningen. Just nu finns det inget incentive alls att ens försöka köra PvP i en zone som är specifikt utvecklat för detta. För NPC'erna är inte något svårare där emot en hard instance. Det är obalanserat spelande vilket jag klagar på. Min gissning är att utvecklarna kommer ändra detta allt eftersom tiden går, men för mig är det för obalanserat redan vid start att jag inte känner tillit för utvecklingen av spelet. Som det är nu hade man hellre varit utan Darkzone helt och hållet då det hade skapat en mer trovärdig spelvärld.

Spelade betan och blev väldigt besviken.
1. Betan var för låst, ex. kunde man inte prova på perks, eller crafting samt skillsen var också sjukt begränsade.
2. Upptäckte att DarkZone vilket är enda PvP systemet som finns i spelet är sjukt bestraffande och blir ett carebear område. Man tjänar inget på att döda en person då hela zonen ser exakt vart du är som Rogue spelare och alla kommer efter en. Om man skjuter för att försvara sig så blir man rogue och får mer tid, även om man inte är ute efter att döda folk. Mängden exp man tjänar på att döda flera spelare, emot att bara dö en enda gång är inte värd, du blir av med mer än du tjänar.
Det jag upptäckte är att spelare samlar ihop sig för att döda NPC'er tillsammans, och sedan lämna in som en grupp. Varför riskera bli av med bästa looten i spelet när man kan få den säkert och effektivt utan någon större effort?

Battalion 1944 har en trailer och oklar release datum. Tror jag väntar på Battlefield 5 som släpps i slutet av året om det inte försenas.

Skrivet av talavis:

Oerhört svårt att välja en favorit bland all bra spelmusik som finns. Ska man bara lyssna i bakgrunden tycker jag att lufia 2 har ett fantastiskt soundtrack.

Kul med en till person som nämner Lufia II , och jag har full förståelse för ditt val av en låt ifrån Terranigma, spelet är grymt.

Svårt att säga favorit, men tror första plats tar SNES: Lufia II: Rise of the Sinistrals
Hela soundtracket är fyllt av otroligt vackert komponerad musik och det nyttar till fullo SNES konsolens ljudchip.

Och på en andra plats NES: Ducktales
Det går bara inte att säga nej till låten The moon

Bor numera i Stockholm så denna tävling är perfekt, har dock aldrig varit på Debase Medis så det vore en extra bonus, får hålla tummarna.

Alone in the dark (Orginalet)
Amnesia
Alien Isolation
System shock
Phantasmagoria (På sin tid)

Dock så ska nämnas att både Amnesia och Alien Isolation är bara skräckinjagande i början, efter att man dött emot något flera gånger om och samma monster kommer flera gånger i spelet utan ny mekanik så är det inte skrämmande längre, då övergår det till att mera bli ett action spel.

"Avslutningsvis konstaterade Bobby Kotick att det har sålts över tio miljoner exemplar av spelet"

Inte så konstigt, spelet sålde inte miljonvis för dess kvalitet efter att det var släppt, utan för att folk spelat D1 och D2 och de var sjukt hypade över en uppföljare.

Amnesia är helt klart det mest skämmande av spel på denna lista.

PK PK PK PK PK PK

Oooh, shiny!

Otroligt kul att läsa denna stora ändring av spelets ursprungliga funktionalitet. Varför är det så lustigt?
Jo, för att Blizzard gick tidigt ut och sa att D3 är ett färdigt spel som inte ska utvecklas vidare på så som man gör med P2P (Pay to Play) spel, så som WoW.

Skrivet av Skjuludde1:

Anser dock inte man kan klaga på casual-spelare. Inte riktigt så man kan tvinga folk att vara core/hardcore. Företagen tar besluten så skyll på dem.

När jag skrev att jag skyller på termen "Casual-gamer" så skyller jag inte på spelarna. Utan på termen i sig, dvs. tanken att om man kan erbjuda fler personer tillgång till allt, så får man in mer pengar, vilket förstör spelet för många spelare. Låt mig ta World of Warcraft som är ett riktigt praktexempel på detta. Jag kommer inte gå in allt för djupt på allt de gjort, utan nämner bara det mest väsentliga.

I vanilla wow, så fanns inte dungeon finder verktyget, ej heller var spelet designat med olika svårighetsgrader. Utan det fanns den öppna världen, där spelet är olika svårt beroende på vilken zone du befinner dig i, du har dungeons (instancer) som krävde en grupp om 5 spelare för att klara av, och du hade raids (40 manna instancer) som guilder körde för att klara av.
Casual spelare kunde köra öppna världen, de kunde köra dungeons och en del försökte sig även på raids med inriktning att bara köra på och klara av det de klarar av, sedan var de nöjda.
Hardcore spelarna kunde göra samma sak, men de hade raids att köra som krävde taktiker, övning och insamling av material från guildmembers. Om något var svårt så gjorde inte Blizzard något åt det, utan det fick ta den tid det tog tills en guild klarade av encountern med en boss.

Nuförtiden så om något anses vara för svårt så klagar folk i forumet, och blizzard lyssnar på detta. De sänker svårighetsgraden och gör så att alla ska få spela igenom spelet. De har implementerat raid finder vilket tillåter folk att köra raids med automatiskt ihopsatta grupper som automatiskt teleporterar hela gruppen till instancen, och den är löjligt enkel, och Fine! Jag köper detta, det är till för folk som inte kan klara av instancen vanligtvis, som nu får uppleva hur den ser ut, och vad som sker i den, samtidigt som du inte får någon direkt belöning som är värd att nämna. Men när de väl har sådana verktyg i spelet, då behöver de inte sänka svårighetsgraderna på all vanlig content. Det som en gång var "något för alla" blev "allt för flera".

Edit: Allt för att införskaffa flera kunder dvs.

hahaha, sant Daemonhorde.
Jag ser det framför mig, en Demonhunter med guided arrow och passive som ökar crit% sålänge du inte crittar. Bara campa i 30 sekunder, sedan skjuta utanför skärmen tills dina pilar träffar något, instant kill på det mesta.

Kortfattat: Besvikelse.

Man såg redan under early beta att D3 skulle bli dåligt, saker som gjorde D2 bra och som ökade replayability var inlagda och på tal om, men togs bort. Stort exempel är runor.
Även om jag hade på känn att standarden hade sjunkit så var jag hypad nog att köpa spelet, totalt har jag dock nu inte spelat mer än ca 40 timmar, grindat en del Inferno med både sorc barb och demonhunter och inget ger mig någon spelglädje. Sättet Inferno svårighetsgraden är uppbyggd på är tråkig och mer straffande än ökat svårt.

Under senaste åren så har Blizzard gått ifrån att vara "The game company" som bara hade garanterade köp och man viste att man skulle få kvalitet, till att bli ett "Nja".
Orginalspelen som vanilla WoW och D1 samt D2 var så så grymma, men med alla expansioner som kom till WoW så blev det bara sämre och sämre ju fler de släppte.
Kanske är orsaken till detta att de nu går som Activision Blizzard, eller kanske är orsaken att de som skapade dessa grymma titlar inte fick jobba vidare med dem, utan helt andra människor gjorde expansionerna till WoW och samma story med D3.

Jag skyller iaf. på termen "Casual gamer", att spel ska skapas så att "alla" kan spela dem, så företagen tjänar så mycket pengar som möjligt.

Det finns en anledning till varför så många koreaner fick pengar tillbaka för spelet, och jag önskar även att jag var en av dem.

1