Inlägg av asdfg

Inlägg som asdfg har skrivit i forumet

Skrivet av Ender:

Jag såg ansiktsbilden på artikeln och visste med 99% säkerhet hur resten av karaktären inte skulle vara klädd. Antar att spetsen är i nanokevlar och det övriga korvskinnet i "luftig" latex är för att det ska vara sådär lätt att röra sig...ett problem som vi män aldrig tycks ha
En extra eloge till att man lyckades klämma in den karakteristiska skol-slipsen i denna kvinnliga (eller är det att ta i?) dödsbringares standardutrustning. Antar att man kan köpa något skin med den där sjömans-manteln också, eller vad fan det nu är. Japanerna har ett sinne för de viktiga detaljerna., det får man ge dem.

Studion som gjort spelet är koreansk, inte japansk.

Skrivet av robbis:

Alltså det är ju inte jag som hittat på det påståendet utan MS själva i en intervju

Ok då lägger jag till den på listan av andra berömda xbox-citat som t.ex. den här pärlan från Phil Spencer:

"If you just build great games, everything will turn around.' It's just not true [that] if we go off and build great games, all of a sudden you're going to see console share shift in some dramatic way"

Skrivet av robbis:

Deras största konkurrent just nu är ju steam deck.

Inte Nintendo och Sony som säljer hundratals miljoner konsoler utan Valve och en handheld som inte ens går att köpa i butik?

Skrivet av Freeman79a:

Hiroki Totoki har sagt att de kommer släppa spel på "devices that has compute and uses screens". Det inkluderar garanterat Xbox. Frågan är inte om utan när det kommer. Samma sak med resten.

"He clarified in the talk that, by multi-platform, he meant on PlayStation and PC — not Xbox or Switch."

Tvivlar att det kommer till xbox. Speshal nick är ingen pålitlig källa och verkar ägna sig mycket åt att drömma ihop xbox fan fiction/content för sin podcast.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det gör det! Prognos: onsdag.
Embargot har lyft så jag kan åtminstone säga så mycket: jag tycker om det!

Also: ser mer än gärna uppföljare. Det var ju lite vad som var styrkan hos Suikoden. Sammanhängande uppföljare som fick världen att växa.

Se upp med buggar, Jason Schreier stötte på en hel del.

https://twitter.com/jasonschreier/status/1782071760336081243
https://twitter.com/jasonschreier/status/1782183260509945974

Det här är nog den värsta: Encounter rate is tied to framerate, so battles rarely show up on PC

Skrivet av ZF:

Var det inte detta där gnället mest rörde att det var "Disney Souls" än att det var mediokert i sig?

Prova spelet och bilda dig en egen uppfattning.

De kanske har lärt sig något av Cities Skylines 2-lanseringen i alla fall...

Vilket skämt till företag. Tror jag håller mig till Skylines 1.

Skrivet av Molotov:

En Playstation overlay är bra lösning ist för att Sony gör en egen "Playstation launcher" som ingen vill ha.

Känns tyvärr som en tidsfråga innan de släpper en launcher, det här är bara en försmak av det.

Skrivet av Rhymst:

Spelade demon och gillade Stellar Blade väldigt mycket men jag tycker att grafiken såg konstig ut? Grumlig på något sätt som var svår att titta på men det kanske är en tv inställning som jag har som inte passar alla spel då Final Fantasy Stranger of Paradise grafiken såg lika konstig ut. Men demon var så pass bra att Stellar Blade fick bli min första förbokning detta år

Finns ett native 4k-läge i spelet men då får du köra i 30fps.

Skrivet av pazu:

En film kan man se om snabbt om man behöver påminna sig innan man ser uppföljaren. Inte lika lätt med stora spel som FF.

Prova söka speltitel + story recap på youtube.

Skrivet av Dex:

Har också läst lite diverse rykten om att Rebirth har sålt sämre än Remake i alla fall Japan.

Men har alltid varit nyfiken på var dom här analys firmorna får dessa siffror ifrån, framför allt nu för tiden då så mycket av försäljningen är digitalt och i just detta fallet går det ju endast att få det digitalt från Playstation Store.
Så hur får dom fram sina analyser då? Är det fysiska skivor så kan jag förstå det lite mer då det går kanske mer att spåra osv hur mycket som skickas och så.

Såg att där var någon som skrev att det hade sålt cirka 250 000 fysiska exemplar i Japan den första veckan. Men dom brukar ju säga att digital försäljning står ju för cirka 70-80% nu för tiden och i så fall har det ju sålt i cirka 1 miljon bara den första veckan i Japan och det måste väl vara väldigt bra tycker man?

Någon som har någon mer insikt i hur dessa analys firmor fungerar?

Tvivlar på att det det säljs 70-80% digitalt till Playstation, speciellt i Japan. Fysisk media är fortfarande väldigt stort där, spel, film, cd-skivor. I Insomniac-läckan kom det fram att av försäljningen från Sonys egna studios var 65% fysisk. Detta är över hela världen som jag förstått det. https://old.reddit.com/r/Superstonk/comments/1abphmy/from_ins...

Håller med att det vore intressant att veta hur analysfirmorna får fram försäljningssifforna.

Skrivet av erson:

Du behöver inte nämna nonsens för mig då jag vet. 🙂

Woosh av mig då.

Skrivet av Divion:

Med nyligen prat om att AAA-spel är hållbart i längden osv så tycker jag att denna remake-triologi är ett perfekt exempel på just detta.

Det här projektet är helt enkelt för stort och ambitiös.
Ville vi verkligen ha 3 spel och vänta i 7 år på att få den färdiga produkten? Mitt svar är nej.

Glöm inte att remaken avslöjades 2015 så blir runt 12 års väntetid.

Skrivet av erson:

Rebirth kommer outsella remake eventually 😉

Tvivlar på det då Remake kom ut precis i slutet av ps4s livscykel till en kundbas på runt 110 miljoner, mitt under lockdown när många var hemma och hade inget annat att göra, kostade 599:- för att få spela expansionen så behövde spelet köpas igen på ps5 eller pc. Rebirth släpptes till ca 50 miljoner kunder, kostar 700:- eller mer, dagens ekonomiska läge, en del som verkade bli upprörda över förändringarna i remake som inte köper rebirth etc etc.

Skrivet av Freeman79a:

Det där såg jävligt bra ut. De kan inte hantera sina IPs. Varför lägga ner det där?

De har Wolverine, X-Men, Ratchet and Clank och Spider-Man 3 (kanske ett Venom-spel också) i sin pipeline. Att hålla en live service igång kräver löjligt mycket folk och hade nog tagit för mycket personal från de andra projekten.

Skrivet av JRA:

PS1 versionen har däremot animefilmsekvenser skapade av Akira Toriyamas studio.

DS-versionen har ps1-fmv:erna inkluderade plus extra content som inte finns i ps1-versionen.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det borde nu göras en remake på Chrono Trigger eller Chrono Cross till hans ära.

Tror inte Toriyama var delaktig i skapandet av Chrono Cross.

Skrivet av Harmond:

Trams. CDKeys är ju ändå en av de första sidorna som höll på med just CDkeys. har 85K recensioner på bl.a trustpilot (GMG har låga 19K i jämförelse) Man har väl handlar därifrån iaf 50 ggr genom åren.

Kostar 5,99€ på sidan du länkade så deras billiga keys verkar tagit slut.

Lite läsning om grey market resellers, inte för att jag tror att du är intresserad men någon annan kanske är det. https://www.reddit.com/r/GameDeals/comments/2yhlw4/key_resell...

Gmg har det för 2,79€ om man vill handla från en verifierad sida.

https://www.greenmangaming.com/games/quake/

Skrivet av philgapin:

Antar användaren menar Playstation. Todd Howard sade ju inte för så länge sedan att de inte längre kommer att utveckla spel mot Playstation då de blivit uppköpta av Microsoft.

Så klart! Min trötta hjärna hade tillfälligt glömt bort det. Känns konstigt att de inte kommer släppa sina spel multiplat längre utöver pc.

Skrivet av serdyllon:

Faktum är att det är ännu värre än så:

2011: Skyrim
2013: Skyrim - Legendary Edition
2016: Skyrim - Special Edition
2021: Skyrim - Anniversary Edition

Ej inräknat alla omsläpp på nya/andra plattformar än vad som fanns 2011.

Skyrim VR också.

Skrivet av Foldon:

Tummen upp för officiellt stöd för fiske. Skyrim Anniversary Edition 10 år på dagen.
Kan bli med det sista som släpps till PS av Bethesda.

PS?