Inlägg av simpa975

Inlägg som simpa975 har skrivit i forumet

Skrivet av =FFM=FH:

Det är ömsesidigt, Jag hatar Genji och Genji hatar Mei
Freeze!

Genji bör hata Winston minst lika mycket. En bra Genji kan i de flesta situationer fly undan från en Mei, med skift. En Winston kan dock hoppa efter Genji

Skrivet av k3m:
Skrivet av Jaxz:

Som AMD ägare är det inte lite orolig man blir att det lägs in gamewrecks i spelet som sabbar lika mycket som i Witcher 3. Blir nog ps4a på detta.

vadå gamewrecks?

Han menar Gameworks

Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Godofcheese:

Efter senaste Mass Effect och Dragon Age så har jag inga stora förhoppningar alls för det här spelet.
hoppas att dom går tillbaka till RPG rötterna mer.

Fast mass effect har alltid varit ett action rpg, så det lär nog inte ändras. Sen kommer ju också Andromeda vara mer open world, och med tanke på vad vi har sett hittils så ser det ganska likt ut som DAI.

Personligen så har jag inga problem med det, så länge man håller styr på samlarmanin.

Det är precis det som oroar mig. DAI var för mig en riktig besvikelse, MMO fetch quests, tråkiga nya kompanjoner, medelmåttig story och "War table" var bara tidsfördriv och jävligt tråkigt.

Dragon age ska inte ha med Mass effect att göra, det är precis det som Bioware verkar ha misslyckats med fenomenalt. Nu hoppas jag verkligen att Bioware på något sätt inte strör salt över såret och visar upp flera funktioner som inspirerats från DAI.

[S] Watch Dogs 2 kod

Tjena,

Köpte nyligen en GTX 1070, fick då med en Watch Dogs 2 kod. Är inte särskilt sugen på att spela spelet och tänker därför sälja det istället.

Jag har flera referenser från Sweclockers, skicka PM så kan jag skicka en länk till min Sweclockers profil.

Köp Nu: 250kr, enbart Swish.

OBS.Koden måste redeemas på Geforce hemsida, eftersom det är ett Ubisoft spel så är jag ganska säker på att koden du får från Geforce hemsida redeemas i Uplay.

Länk: https://redeem.geforce.com/en-us

Skrivet av Preed:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Sapiens:

Gillar hans ärlighet, transparens men framförallt hans passion. Mer av sådant här tack och mindre av giriga rövhål i kostym som bara är ute efter snabba pengar och behaga sina aktieägare.

Risken är väl att det blir tvärtom i takt med att branschen växer och därmed pengarna i den.

Av någon anledning känns det som att spelutvecklare från "öst" alltid fokuserar på kvalité före kvantitet. The Witcher, Metro och det här är tre perfekta exempel.

Om jag om jag får vrida lite mer på den iaktagelsen skulle jag säga att just inlevelse och "fysik" till världen tycks prioriteras. Jag menar då inte nödvändigtvis spelets fysik motor utan den mer abstrakta innebörden. Att spelet ska ha en vikt och autencitet som grundar en i spelvärlden på ett starkare sätt än man nästan någonsin ser varken från västeuropa/amerika eller asien (asien är nog nästan helt det motsatta isåfall).

Kan även slänga in ARMA/Bohemia Interactive i den ligan, som också är från Tjeckien precis som Warhorse som utvecklar Kingdom Come.

Mafia 1 och 2, från 2K Czech är också ett östeuropeiskt spelföretag från Tjeckien som fokuserade väldigt mycket på kvalité. Kan inte säga samma sak om Mafia 3 tyvärr som utvecklades av Hangar 13 som hör till i USA...

Skrivet av Bahoven:
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Jonlissla:

Det där var rent ut sagt bedrövliga animationer.

Gör om, gör rätt. Om en grupp med polacker instängda i en källare kan göra magi som resulterar i Witcher 3 och dess animering så ska en trippel-A studio som Bioware kunna göra samma sak. Ingen ursäkt när de har EA som sponsrar dem heller.

"Gör om, gör rätt", tror du att det är lätt att utveckla ett ansiktsanimation system för ett spel?
Det du ser är det du får, om du inte är nöjd kan du väl gå tillbaka till ditt älskade Witcher 3. Du vet väl också att Bioware består av flera sub företag (Bioware Edmonton, Montreal, Austin osv), totalt är det 800 pers som jobbar för Bioware, då får du också tänka på att Austin jobbar med SWTOR och Edmonton med ett nytt IP, ca 500 pers jobbar med ME:A. CD Projekt har 370 utvecklare alla som fokuserar på samma spel, jag kan göra matten åt dig, 500-370 = 130. Du måste vara dum i huvudet om du tror att 130 pers (Där en majoritet jobbar med assets) kan göra ett animationssystem som är så mycket bättre än The Witcher 3's system. Du får även tänka på att det är jävligt mycket mer dialog i ME:A jämfört med Witcher 3, samt att Geralt oftast står stilla under dialoger.

Jaha, det är kallt vatten i duschen. Tror du det är lätt att bygga en varmvattenberedare ? Det vattnet som kommer är det du får. Är du inte nöjd kan du väl gå tillbaka och koka ditt vatten. Du vet väl om att NIBE har subföretag i Finland, Danmnark och Sverige ? Totalt jobbar 1500 personer på NIBE och några av dom jobbar med luftvärmepumpar och andra med pelletspannor. Ca 500 jobbar med varmvattenberedare och IMA Kyla & Värme har 370 som bara gör varmvattenberedare. Du måste vara dum i.......

...

Det är så dumt att folk menar att man inte får påpeka eller "klaga" på något om man inte själv jobbat med det. Hoppas du aldrig får en dålig frisyr eller blir serverad en dålig maträtt på resturang.

Klart man kan nämna att animationerna ser steela ut. För det gör dom. Och ja jag baserar det på vad jag ser nu för det är vad som visas nu. Jag kan såklart ändra denna åsikt närmare släpp men det får man ta ställning till då. Trailers och gameplay är ju till för att vi ska få se och tycka till.

Btw, vad har du för källor på alla dina siffror ? Speciellt nyfiken på "mer dialog i ME:A jämfört med Witcher 3" då ME:A inte ens är släppt än.

Jag studerar till att bli en spelutvecklare... så jag är säker på att jag har mycket bättre koll än dig... har även jobbat på ett spel...

Mitt problem är att folk klagar på något som förbättras gentemot DA:I, det var inte många som klagade på ansiktsanimationerna i DA:I men i ME:A då är det fan ett jävligt stort problem. Om du har kört förgående Bioware spel så är bristande animationer något man förväntar sig men tydligen har saker och ting förändrats i community'n.

Orsaken till varför jag gjorde jämförelsen mellan CDProjekt och Bioware var pga påståendet att Bioware är en AAA studio och CDProjekt inte vilket är falskt. CDProjekt är inte så mycket mindre än Bioware, så att bara påstå att allting med Bioware spel ska vara bättre för att dem har en större budget och fler utvecklare är jävligt dumt. Allting handlar om hur utvecklarna har valt att lösa problemet, vilket CDProjekts animerare gjort väldigt väl, jag föreslår att du läser artikeln nedan om du vill veta mer...

http://www.pcgamer.com/most-of-the-witcher-3s-dialogue-scenes...

CDProjekts team är ett av de mest talangfulla i hela världen, du får tänka på att Bioware Montreal är en ny studio som enbart har ME3's MP i sitt portfolio. CDProjekt är ett gäng utvecklare som är betydligt mer etablerade än Bioware Montreal.

Kan inte bevisa det sista påståendet, kan dock bevisa att ME3 har mer dialog än TW3, och att DA:I har mer dialog än TW3. Om trenden fortsätter kommer också ME:A har mer dialog än TW3.

Källor:
https://gamerant.com/mass-effect-3-script-voice-dialogue-row-...
http://www.gamezone.com/news/fun-facts-revealed-about-the-wit...
http://www.pcgamesn.com/dragon-age-3-inquisition/dragon-age-i...

Skrivet av Harakiri:
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

Skrivet av ohem:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

En bättre fråga är: Varför slåss överlevande raser mot varandra?

För det första, 4 Arcs kommer att resa till Andromeda, där varje Arc har en egen ras ombord, vi snackar om hundratusentals personer på varje Arc. Om du sett första story trailer fattar du nog att något går fel i Andromeda (Arc'sen förstörs/splittras), ingen vet obviously varför ännu.
Detta innebär att miljontals utav människor och minst tre andra raser splittras runt om i Andromedas (Helius Cluster), att förvänta sig att alla kommer att leva i frid och fröjd är bara önsketänkande. Det är som att samla ihop miljontals människor från hela världen för att kolonisera Mars och förvänta sig att vi kommer leva lyckliga utan problem.

Sedan heter en av fienderna "Anarchist", vilket översätts till anarkist, om ni inte vet vad en anarkist är så får ni söka upp det.

Jo jag var medveten om dessa arks men även om de var 4 st borde de kända raser man stöter på vara i minoritet vilket denna video inte visade speciellt mycket. Får hoppas att de inte är så som visats i hela spelet utan att man verkligen utforskar och interagerar med nya raser.

Du får även tänka på att Bioware kanske vill undvika att visa upp de nya raserna, samt att vissa raser möjligtvis kontrollerar oss, tyckte exempelvis att jag såg en ny ras (från PS4 Pro trailern) vistas med kända raser under en av striderna.

Skrivet av McNord:
Skrivet av Jonlissla:

Det där var rent ut sagt bedrövliga animationer.

Gör om, gör rätt. Om en grupp med polacker instängda i en källare kan göra magi som resulterar i Witcher 3 och dess animering så ska en trippel-A studio som Bioware kunna göra samma sak. Ingen ursäkt när de har EA som sponsrar dem heller.

Inte de bästa animationerna men 10x ggr bättre än exempelvis Skyrim och där verkar inte folk bry sig direkt.

Hoppas bara att gameplayet inte blir lika tråkig med grind och värdelösa sidequests som det är i DA:I...
DA:I var en fet besvikelse, tråkigaste combaten jag varit med om

PRECIS!
Folk klagar på en funktion som har förbättrats gentemot DA:I, istället för att fokusera på det som faktiskt har betydelse vilket var DA:I's jävla fetch quests, mediokra combatsystem och till viss del bristande companions.

Skrivet av Jonlissla:

Det där var rent ut sagt bedrövliga animationer.

Gör om, gör rätt. Om en grupp med polacker instängda i en källare kan göra magi som resulterar i Witcher 3 och dess animering så ska en trippel-A studio som Bioware kunna göra samma sak. Ingen ursäkt när de har EA som sponsrar dem heller.

"Gör om, gör rätt", tror du att det är lätt att utveckla ett ansiktsanimation system för ett spel?
Det du ser är det du får, om du inte är nöjd kan du väl gå tillbaka till ditt älskade Witcher 3. Du vet väl också att Bioware består av flera sub företag (Bioware Edmonton, Montreal, Austin osv), totalt är det 800 pers som jobbar för Bioware, då får du också tänka på att Austin jobbar med SWTOR och Edmonton med ett nytt IP, ca 500 pers jobbar med ME:A. CD Projekt har 370 utvecklare alla som fokuserar på samma spel, jag kan göra matten åt dig, 500-370 = 130. Du måste vara dum i huvudet om du tror att 130 pers (Där en majoritet jobbar med assets) kan göra ett animationssystem som är så mycket bättre än The Witcher 3's system. Du får även tänka på att det är jävligt mycket mer dialog i ME:A jämfört med Witcher 3, samt att Geralt oftast står stilla under dialoger.

Jag tycker det är så jävla ironiskt att folk klagar så mycket på Mass effect Andromedas ansiktsanimationer när Dragon Age Inquisitions ansiktsanimationer fan kom undan utan klagomål.

Sedan att folk förväntar sig att Bioware kommer att fixa detta till releasen nästa är skrattretande, spelet måste försenas isf. Dem har förmodligen variabler som kan tweakas för att förstärka vissa uttryck i ansiktet osv, men folk förväntar sig en total rewamp av hela jävla animationssystemet. Om ni har jobbat med animationer IRL så fattar ni hur sjukt jävla tidskrävande det är att skapa animationer.

Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

Skrivet av ohem:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

En bättre fråga är: Varför slåss överlevande raser mot varandra?

För det första, 4 Arcs kommer att resa till Andromeda, där varje Arc har en egen ras ombord, vi snackar om hundratusentals personer på varje Arc. Om du sett första story trailer fattar du nog att något går fel i Andromeda (Arc'sen förstörs/splittras), ingen vet obviously varför ännu.
Detta innebär att miljontals utav människor och minst tre andra raser splittras runt om i Andromedas (Helius Cluster), att förvänta sig att alla kommer att leva i frid och fröjd är bara önsketänkande. Det är som att samla ihop miljontals människor från hela världen för att kolonisera Mars och förvänta sig att vi kommer leva lyckliga utan problem.

Sedan heter en av fienderna "Anarchist", vilket översätts till anarkist, om ni inte vet vad en anarkist är så får ni söka upp det.

Skrivet av TheConsul:

Gissar på att speletes "bad guys" är de som skapade reapers..

Nej, de som skapade Reapers dyker upp i Mass effect 3's DLC Leviathan. Inget om Reapers kommer dyka upp i Mass effect Andromeda, det är något Bioware har varit väldigt tydlig angående.

Skrivet av Fanskap:

Då borde väl gå att peta in sina välbevarade xbox 360skivor i xboxen med? För dom har väl inte slipat till grafik eller så inför xbox onesläppet?

Det ända skillnaden brukar vara att Xbox One versionen använder "Adaptive VSyns" medan 360 versionen använder en annan typ av VSync lösning. Detta resulterar ofta i att Xbox One versionen har minskad "tearing", kan också leda till att prestanda är sämre på Xbox One versionen. Ett bra exempel är Halo Reach som oftast ligger under 30FPS på Xbox One versionen men är betydligt mer stabil på 360 versionen.

Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Trailern sa inte så mycket? Hade hoppats på mer gameplay och ett datum, förhoppningsvis släpps mer info inom kort.
Fortfarande hyped!

Gameplay ska visas December 1.

Skrivet av Nightman76:

Köp en riktigt 4k TV i stället samsung har ju billiga nu på 65 tums KS657005 17.900 på elgiganten nog bästa tv för spela tv spel eftersom den är låg inputlag tv spek ska man fan inte spela på 27" monitor och om du vill ha pc monitor kolla på Philips 43" 4K LED BDM4350UC bästa monitorn för lite pengar 4k 43" tum för 7000:-5ms bara

Vill bara poängtera att "Svarstid" (Response time) inte ska förväxlas med input lag. Svarstiden är tiden det tar för en pixel att byta färg (Kortfattat), så högre svarstid bidrar generellt bara till att motion blur blir synligare eftersom det tar längre tid för varje enstaka pixel att switcha.
Input lag däremot är tiden det tar för din input att registreras på TV/Monitorn, det finns ingen Monitor/TV som har 5ms i input lag. Nästan ingen människa känner någon input lag när den är <50ms.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av elPresidente:

Tänkte höra om det finns någon som är insatt i vad för typ av skärm man skall skaffa för 4K? Är ute efter en skärm för PS4 Pro och mycket textläsning. Har en 27" IPS 1080p som bränner upp mina ögon så fort mörkret kommet då lägsta ljusstyrkan är ett skämt. Har läst en drös med tester men får inget riktigt grepp om alla skärmarna. Bör även nämnas att jag är ute efter 27-32".

Alla tips och råd uppskattas!

Jag hade väntat tills att de bevisat att de kan leverera något över 30fps 900p. Vi har hört stora ord förr.

Alla vet redan att det kommer att vara "Uppskalad" 4K för de flesta PS4 Pro spelen, det är ett faktum. De flesta spelen verkar gå upp till 1440p minst och sedan används Sony's "checkerboard" rendering för att skala upp bilden till 4K.

Skrivet av Buio:
Skrivet av simpa975:
Skrivet av zevile:
Skrivet av Witchfinder:

Såg ut som att det rann lite snor från khajiitens nos. Bra sinne för detaljer

HAHA! Läste din kommentar och såg klippet, skrattade alldeles för högt för mig själv xD ser verkligen mer ut som snor pga den dåliga anti aliasing.

Det är inte aliasing som bevittnas. Eftersom du förmodligen inte ser klippet på en 4K monitor/TV så "downscale"&amp;#039;as 4K videon till 1080p vilket skapar de artefakter som du beskriver.

Aliasing försvinner nästan helt och hållet i 4K tack vare alla de extra pixlarna.

Aliasing försvinner inte alls med 4K. Det är högre pixeltäthet som gör att den syns mindre.

Men allt det spelar inte så stor roll, eftersom PS4 Pro inte rendrerar krävande spel i 4K, det har den inte kraften till. Istället använder de uppskalningsteknik och filter för att få det att se bra ut.

Visst kan den rendrera i 4K, men då blir det grafiskt simpla spel och inte de som har visats i demon hittills.

Skrivet av vurt:
Skrivet av simpa975:
Skrivet av zevile:
Skrivet av Witchfinder:

Såg ut som att det rann lite snor från khajiitens nos. Bra sinne för detaljer

HAHA! Läste din kommentar och såg klippet, skrattade alldeles för högt för mig själv xD ser verkligen mer ut som snor pga den dåliga anti aliasing.

Det är inte aliasing som bevittnas. Eftersom du förmodligen inte ser klippet på en 4K monitor/TV så "downscale"&amp;#039;as 4K videon till 1080p vilket skapar de artefakter som du beskriver.

Aliasing försvinner nästan helt och hållet i 4K tack vare alla de extra pixlarna.

Det är massor av fula komprimeringsartfakter i klippet, inte aliasing.. Men nja, tycker inte aliasing försvinner i 4K även om det blir märkbart bättre än i 1080p, beror dock en del på avstånd och ifall du rör dig samidigt. Upplösning är rätt överskattat i spel, spelar ju betydligt hellre i 720p och stereoskopisk 3D (3D Vision) än i ultrawide och i 4K, om jag kan välja (och det kan jag )

Aliasing försvinner "NÄSTAN" helt och hållet i 4K tack vare alla de extra pixlarna. Ett bättre ord hade väl kanske varit "minskat" aliasing, men, men.

Dessutom så snckar jag enbart om ESO, ni eller snarare sagt @Buio antar att jag refererar till alla PS4 Pro (upgd) spel, vilket jag absolut inte gör. Dessutom skrev jag "NÄSTAN helt och hållet" vilket inte betyder "helt och hållet", utan för att klargöra betyder att, i upplösningen 4K minskas aliasing avsevärt jämfört med 1080p, det är ett faktum!

Skrivet av zevile:
Skrivet av Witchfinder:

Såg ut som att det rann lite snor från khajiitens nos. Bra sinne för detaljer

HAHA! Läste din kommentar och såg klippet, skrattade alldeles för högt för mig själv xD ser verkligen mer ut som snor pga den dåliga anti aliasing.

Det är inte aliasing som bevittnas. Eftersom du förmodligen inte ser klippet på en 4K monitor/TV så "downscale"'as 4K videon till 1080p vilket skapar de artefakter som du beskriver.

Aliasing försvinner nästan helt och hållet i 4K tack vare alla de extra pixlarna.

Håller med @marcus8958

Ska själv också köpa en PS4 Pro, för priset (4499kr i Sverige) så får man riktigt bra prestanda. Det går helt enkelt inte bygga en 4K (vet att det är upscale) kapabel PC för 4499kr det är nästan helt omöjligt (gäller även begagnade delar). HDR är också något att se fram emot, måste nämna att HDR ökar input lag mycket (upp till 60-70ms i vissa fall) så om du planerar på att skaffa en 4K tv som är HDR kompatibel kolla också input lag med HDR aktiverat.

Många hävdar att Scorpio kommer vara mycket dyrare nästa år, men baserat på GPU prissättning så kommer nog Scorpio kosta mellan 500-1000kr mer. Vilket inte är särskilt mycket för 1.8TFlops extra GPU kraft. (PS4 Pro har 4.2TFlops).

Hur som helst, en av de viktigaste argumentet mot Scorpio (i alla fall för 1080p användare) är att PS4 Pro ger möjligheten för utvecklarna att uppgradera även för HDTV's vilket Microsoft inte gjort (ännu). Phil hävdade vid utannonseringen av Xbox Scorpio att Scorpio "ENDAST" ska vara gjord för folk med 4K tv's.

Skrivet av Vercadi:

Om dom inte kände till det kanske man ska kolla på skolsystemet.

riktigt idiotiskt uttalande.

Idiotiskt uttalande?

Majoriteten av folket här på internet trodde att WW1 bara var "trenchwarfare", men det beskriver i princip bara västfronten. Majoriteten av dagens "kids" vet inget om WW1.