Inlägg av henks

Inlägg som henks har skrivit i forumet

Diaboliskt glad.

Skrivet av heady89:

Det måste väl ändå vara denna version som äntligen kommer ut officiellt då, svårt att tro att det inte är det.

GJm8WETXLZ0

Det ska tydligen inte vara den utan N64 versionen.

Jag vill ha en nyckel! Pretty please with cherry on top

Vem var för tidig på avtryckarfingern? 1:a april är fortfarande 2 dagar bort.

Skrivet av FuzioN:

Och där vann gog nästan alla gamers, jag tror steam kommer tillåta däremot kommer nog epic inte tillåta och det kommer bli en sån jävla whiplash effekt för dom att det skriker om det.

Den som lever får se men tror den clienten som ej tillåter det kommer få en helvetes shitstorm över sig.

bra gjort CDPR

Ska vi slå vad om att GOG aldrig kommer bli så stort?

Så man åter kunde ta upp diskussionen med fuzioN att han ska sluta måla upp sig som något sorts taktiskt geni inom CS eller att han är upphovsman till en endaste vettig flash.

Spelet ser ju mer ut som en DLC expansion än en ny titel...

WoW blev poppis från början för att det var väldigt bra känsla i hur man kunde manövrera sig i världen, hur combaten kändes och flytet i spelet. Funktionaliteten och sånt spelade givetvis stor roll också. Men det fanns inget annat MMO som hade det flytet och den friheten för hur man kunde röra sig och slåss i världen. Den grundförutsättningen var A och O för populariteten, saknar man det basala kommer man aldrig komma lika långt.

Jag testade Wildstar i betan och medan de givetvis hade flytet och rörelsefriheten (så många år efter har ju de flesta stora MMO:s det, förr var det en exklusitivitet nu är det en standard), men combaten var inte alls särskilt fängslande och därför var jag aldrig intresserad efter det. Kände samma för till exempel Guild Wars 2. Tera är nog det enda MMO jag testat där combaten var roligare än WoW.

Det var då en väldans massa uttryckande av åsikter som om de vore fakta.

Nej, det är inte bara nostalgi. Ni som säger det är väl de som faktiskt borde göra en reality check snarare än de ni säger till, ni är ju övertygade utan någon ordentlig anledning, ni bara antar.

Spelade WoW classic på Nostalrius under en lång tid förra året och det var verkligen mycket roligare än allt WoW live jag testat av flertalet olika expansioner. Spelet håller än.

Ska de tramsa med att vägra släppa det på flera år är det som vanligt ett Blizzard fiasko dock, kan hålla med om att de eventuellt slöar med tiden för att de vill att folk ska spela det som finns nu och framtida expansioner istället.

Hade varit extra kul om Sverige vunnit med 6-5 istället för 5-4

Skrivet av JesperEnglin:

Hej på er!

Jag heter Jesper Englin (som mitt användarnamn skvallrar om...) och har nyss börjat jobba som Bethesdas community manager i Norden!

Nu när ni testar spelet får ni hemskt gärna tala om för mig vad ni tycker, positivt såväl som negativt. Försöker skapa mig en bra bild av vad spelarbasen vill se mer och mindre av, så att jag kan ge feedback till de högre hönsen.

Fragga på!

Jag har en del kritik på spelet om du vill höra... hehe. Nu har jag inte spelat på ett par veckor men har hållit mig halvt uppdaterad tack vare kompisar som spelar. Kommer köra mer igen snart.

Jag tycker man ska slopa att man gör mer damage om man zoomar med vissa vapen.

Jag vill se CTF satsning istället för Sacrifice.

Sacrificebanor behöver balanseras om (kanske gjorts sen jag spelade) då de tagit DM-kartor och lagt in sacrifice på, så banorna är asymmetriska och det ena laget får för stor fördel.

Vill se mer satsning på classicläge, just nu verkar det hamna totalt i skymundan för att klassbaserade spel tydligen är senaste flugan.

Tycker duelläget behöver göras om, 10 min unlimited frags games var bra mycket intressantare att se och spela än bäst av 5 bäst av 3 liv.

En serverbrowser hade varit något...

Gärna också lite som i CPMA-läget i quake live, att man kan själv välja vad för färger som ska synas på motståndare och lagkamrater (typ brightskins exempelvis).

Skrivet av trasen:

Flaggar för Hollow Knight (http://store.steampowered.com/app/367520/Hollow_Knight/) som har visat sig vara löjligt underhållande a'la Metroid.

Nedsatt blyga 34%.

Gameplay från idag : https://www.twitch.tv/videos/153830303

Shameless self-promotion.

Skrivet av McNord:
Skrivet av henks:
Skrivet av McNord:
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Hipshot:

CS måste vara den mest framgångsrika modden som gjorts, jag säger det över t ex Dota eller Team Fortress.

Mm, det är därför CSGO har en all time peak på 850,485 spelare medans Dota 2 ligger på 1,291,328.
Övriga CS-titlar ligger långt under så inte värt att skriva deras antal.

Vad har online peak med framgång att göra? Kolla försäljningssiffrorna istället. 26 miljoner sålda csgo exemplar.
Och dom äldre herrarna

Counter-Strike - 11,416,994
Counter-Strike: Condition Zero - 8,912,502
Counter-Strike: Source - 13,854,374

Det kallar jag för en framgångsrik mod. Sedan alla extra cash som skins, lådor och nycklar genererar.

Dota2 är la free to play? Vad genererar det i intäkter? (seriös fråga då jag inte är insatt i dota2)

Glöm inte LoL och alla andra Dota kopior, det skapade en helt ny genre. Ganska säker på att de drar in mer tillsammans än vad alla CS spel gör.
Och vad som gör en mod framgångsrik är subjektivt, antalet spelare eller pengar det drar in osv.

Du kan ju inte dra in massa kopior som gjorts av helt andra företag och människor och jämföra.

Däremot tror jag ändå Dota 2 drar in helt absurda mängder pengar, särskilt då via TI compendiumsen och allt därtill.

LoL kommer ursprungligen från Dota modden och Valve skapade dessutom inte första Dota modden heller. De som arbetade på modden gick ju varsitt håll, en till Riot och en till Valve. Är då Dota 2 den enda riktiga uppföljaren bara för att Valve har rättigheterna till namnet?

När Dota 2 och Dota 1 utvecklas av samma man kontinuerligt vilken arbetade för att de skulle stämma överens med varandra till en stor grad (till en viss möjlighetsnivå) skulle jag säga att ja, Dota 2 är verkligen den enda riktiga uppföljaren på Dota 1 modden, och LoL är inte i närheten av det. Samma genre, sure. Om du bara tittar på spelens innehåll själv fattar du väl att det är en ganska stor skillnad? I vilket fall sitter ni och jämför nästan en hel genre med en spelserie, vilket jag fann orättvist.

Skrivet av McNord:
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Hipshot:

CS måste vara den mest framgångsrika modden som gjorts, jag säger det över t ex Dota eller Team Fortress.

Mm, det är därför CSGO har en all time peak på 850,485 spelare medans Dota 2 ligger på 1,291,328.
Övriga CS-titlar ligger långt under så inte värt att skriva deras antal.

Vad har online peak med framgång att göra? Kolla försäljningssiffrorna istället. 26 miljoner sålda csgo exemplar.
Och dom äldre herrarna

Counter-Strike - 11,416,994
Counter-Strike: Condition Zero - 8,912,502
Counter-Strike: Source - 13,854,374

Det kallar jag för en framgångsrik mod. Sedan alla extra cash som skins, lådor och nycklar genererar.

Dota2 är la free to play? Vad genererar det i intäkter? (seriös fråga då jag inte är insatt i dota2)

Glöm inte LoL och alla andra Dota kopior, det skapade en helt ny genre. Ganska säker på att de drar in mer tillsammans än vad alla CS spel gör.
Och vad som gör en mod framgångsrik är subjektivt, antalet spelare eller pengar det drar in osv.

Du kan ju inte dra in massa kopior som gjorts av helt andra företag och människor och jämföra.

Däremot tror jag ändå Dota 2 drar in helt absurda mängder pengar, särskilt då via TI compendiumsen och allt därtill.

Hur kan inte Guile's theme vara med i playlisten? Skärpning! Kanske nån Megaman 2 låt också? T.ex. Quickman https://open.spotify.com/track/6GysYVtYHrFLqz64u65EzW

Skrivet av RolftheBarber:

Håller tummarna för att OG åker ut snabbt. Då kanske de släpper S4 så att gamla Alliance kan sättas ihop igen. Har helt enkelt sett bedrövligt ut med nya laguppställningen för Alliance så här långt. Dota blir tråkigare utan Sverige.

"Släpper", det är ju s4 som valt att gå dit för att Alliance inte kommer så långt längre. Tror verkligen inte han vill gå tillbaks nu som det ser ut, även om han skulle få kicken ur OG. Om Alliance var det enda alternativet som fanns kanske han skulle gå dit.

Är det inte först vid NHL 18 det drivs av Frostbite?

Med tanke på hur mycket pengar och PR Blizzard tjänat genom WoW finner jag det rätt sjukt att de recyclar så mycket content när de väl kommer "nytt".

Att det kan bli sudden death och det slumpas vilka som blir attackerande laget (och det inte blir någon switch) är helt absurd speldesign på ett competitive-läge. Om det är en cap point + escort payload så får de ju köra vem som klarar det snabbast eller något i den stilen, hur uppenbart som helst och ändå väljer de ett helt idiotiskt system istället där RNG:n avgör vem som har bäst chans istället för skickligheten.

Tänk om, tänk rätt.

Skrivet av conthox:
Skrivet av donniedarko:

Gameplay trailer? Vart då?

Står väl "trailer" utan "gameplay", eller läser vi på olika ställen?

Om du läser rubriken på youtubeklippet så ser du att det står gameplay trailer.