Inlägg av e3henri
Inlägg som e3henri har skrivit i forumet
5. Har tillgång till Benify via jobbet som ger 30% rabatt på valutan i PSN-store, dvs alla spel kostar mig 30% mindre
Oj tusan. Det hade jag ingen aning om. Tittade på min benify och vi har tydligen 20% på 500kr påfyllning hos oss - inte lika bra, men helt klart intressant. Undra hur länge det funnits där och man glömt använda det.
Det blev en bokning på CDON för mig med, tack för tipset!
Har även en stående bokning på Komplett, men där är det så jävla diffust. Är det någon som har fått några svar från dem? Det står den 3 maj som preliminärt leveransdatum.
Samma här. Nu får vi se om vem som levererar först.
Cdon beställd idag eller Inet beställd 2020-06-30 (eller ska WH 2020-06-30 överraska...knappast)
Väntar på hemleverans från Bring ikväll mellan 17-22. Ps5 disc beställd på EG 19/11 kl 13-nånting.
Hade troligtvis kommit till ombud igår om jag valt standardfrakt, men men.
Tack till er som gett tips om var konsolerna funnits tillgängliga.
Sedan en fundering. Varför vill vissa köpa digital edition? Man blir ju helt låst till Sonys butik. Tex kostar Cyberpunk 750 spänn där, men 500 spänn i vanlig butik. Den extra tusenlappen kommer man ju snabbt spara in...
Håller med 100%. Oftast kommer spelen på kampanj 199-299:- på disc långt innan samma prissänkning slår på PS
Däremot så har jag blivit bekväm och står jag väljer mellan två spel som ska spelas så väljer ja alltid PS varianten för att slippa stoppa i skivan. Synd att Sony inte implementerat Xbox system där det räcker att stoppa i skivan en gång.
Jag såg ett inlägg på Sweclockers, men kunde inte hitta det nu och det var dessutom andrahandsinformation. Så jag är fortfarande övertygad om att de inte hade några alls eller 1-2 st. Att det bara var en ren ploj för att få PR. De har kört med liknande taktik på föregående års BF för andra produkter.
Tittar man på recensionerna på power.se så är samtliga på danska så man får väl anta att de sålde alla sina på danska marknaden helt enkelt (det är väl ett danskt företag tror jag)
Off-topic? Tråden är ju om både XsX/S och PS5
Däremot så är det nog mest vilket ekosystem man är. Xbox-ägare sen gen 1 och kostnaden av att byta ekosystem rent spelmässigt blir för stor Men kan nog bli båda i slutändan ändå.
oj ta mig tusan - jag hade helt missat att tråden faktiskt handle om XsX också, 99% av inläggen gäller ju PS5
Tack för påminnelsen
Gött om series X på Webbhallen nu. Bara in och handla!
Desto större anledning att vänta in PS5an då
För vem vill ha en opopulär konsol - måste ju vara så om den finns tillgänglig
Sedan är det ju PS5 som gäller helt enkelt (ja, jag är fanboy )
När vi ändå är offtopic (pratar om xbox) så är det ändå glädjande att S finns tillgänglig medan X är svårare att få ta på. Det betyder trots allt att folk vill ha premium/prestanda istället för S som känns som lite broms/halv-next-gen
Var det överhuvudtaget någon som fick nåt på powers 0,5 sekunders försäljning? Har inte hört någon nämna power här sedan 19/11
Jag kan för mitt liv inte begripa hur Media Markt kan lova oss leverans i Decemeber, när de överhuvudtaget inte kan uttala sig om när eller hur många konsoler de får in.
Hur många hollywood filmer har man inte sett där hjälten "lovar" sin familj att allt kommer bli bra för att sedan kasta sig in i brinnade lava och bli beskjuten av 1000 arga terrorist (som uppenbarligen fått en dålig start på dagen) med relastiskt överlevnads odds = 0,001%.
Så "lova" är väl ganska enkelt...eller?
Okej, vilken återförsäljare tror ni man har bäst chans på om man beställer idag?
Den enda butik jag känner till där den går att beställa överhuvudtaget är cyberphoto men det är nog en chansning.
Störst chans att få är väl att hålla koll på dem som inte har en förbeställningskö utan bara säljer de som är på väg in. T.ex. elgiganten, Cdon, power (tror iaf att dessa inte har kö)
Alla ställen med kö verkar skapat orimligt lång kö som stängts, så knappast lönt att hålla koll på när nya köplatser öppnat.
Hur kan webbhallen på något sätt släppa nya när dom har så brutalt många som väntar på sin bokning? Hade varit ett otroligt Misstag att inte prioritera dessa till väntande i kön isf.
Tror han menar släppa några ytterligare till de i kön (som just nu är 14 månader lång.....)
nån från netonnet som har fått nåt nytt svar jag fick förra torsdagen denna svar
Bäste kund,
Vi kontaktar dig gällande din beställning där en eller flera produkter för tillfället inte finns på vårt lager.
Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.
Vi arbetar på att få fram mer information och återkommer till dig så fort vi fått ny information ang leveransen av din order.
Vi beklagar denna försening som har inträffat i leveransen av din order.
Hur tror du att någon ska kunna se ditt relevant meddelande i 5 sidor hela fulla med information om vart varenda Bring paket befinner sig med 5 minuters interval?
Lika bra att ge upp den här tråden till imorgon kväll innan man kan börja prata om "förbokningsbekräftelse" (trådens topic) istället för "bring-leveransstatus"
Snälla kan inte Bring/EG se till att alla får sina nu så den här tråden kan återgå till tips för dem som INTE bokade på EG 19/11 Helt omöjligt att hitta någon info bland alla detaljuppdateringar kring vart varje enskild beställning befinner sig.
JA det är helt ok att ni är euforiska och spammar sönder tråden en dag eller två - grattis till er - men sedan vill vi andra mindre lyckligt lottade få tillbaka tråden tack
Deras kö funkar utan tvekan inte. Helt obegripligt hur de kan låta folk gå före. Bokade min 2019-10-09 och blev lovad en enhet i December. Kundtjänsten har hittills varit helt oförmögna att svara på mina frågor. Kommer dock inte sluta förpesta dem tills jag har ett svar på vad som hänt och vad de kan göra åt det.
Oh tusan. Nu sjunker mitt förtroende för webhallen ännu mer.
Skitdåligt rent utsagt
Det som jag inte riktigt förstår är varför butikerna får dem olika tider om det nu är Nordisk Film som sköter hela distrubtionen.
WH pratade ju om en December leverans som de istället fick i slutet av November. Och EG fick uppbarligen sin leverans den här veckan.
Det jag menar är att om EG nu fått massa enheter så borde även Inet och de andra fått, men så fungerar det alltså inte.
Vissa ÅF har inte fått några alls ännu (t.ex. Kjell o Company och ICA Maxi)
Jag misstänker att kösystemen inte funkar som det är sagt. Vi har Webhallen och Elgiganten och säkert några till som bevisligen felat i sina kösystem.
Enda felet med Webhallens kösystem är väl att kön är alldeles för lång. Ingen har väl fått dem i fel ordning vad vi känner till?
Webhallens bokningssystem känns lite som min upplevelse att beställa pizza på nyårsdagen.
Ett år ringde jag runt till olika pizzor som alla svarade att det var 1h+ väntetid tills jag till sist kom till en som svarade 15-20 minuter. När jag väl kom dit så sa de kön var 1,5h, men de menade på att om de skulle svarat de i telefon så hade ingen beställt.
Känns lite samma här. WH måste insett att deras förbokningar bara skulle täcka 1% av tilldelningen och stoppat.
Eller vågar någon gissa hur många beställningar vs tilldelade som WH fått innan release?
Bevisligen färre än Inet som klarade av alla beställningar t.om. April 2020 medan WH är på Okt 2019.
Efter att jag åkte iväg men frugan och att äta Julbord med sonen och hans respective, han jag få ett SMS om hem leverans tid.
20201207 17:00 - 22:00
Klart man är nu hyppad för Måndag som aldrig för
Ps.
PS5 Disk Ed.
Beställt från EG 20201119 13:xx
beställning inkommer 20201207
Kan du inte skicka hela länken så kanske man kan styra om den till en annan leveransadress
Hade inte tänkt köpa en PS5 till release men när det närmade sig release så ökade hypen som vanligt o jag hade episk tur o lyckades köpa en Disc versionen från Elgiganten vid 13 tiden. Fick sms igår fredag vid 2030 att paket var på gång. Idag vid 1030 dök den upp vid mitt utlämningsställe. Trist för alla som har förhandsbokningar sen länge från säljare som bara fortsatte ta emot bokningar utan någon tanke på hur många exemplar de skulle få in. Sen tycker jag inte direkt lösningen som elgiganten etc hade där de släpper till försäljning vid en viss tid är smart då deras sidor i allmänhet inte pallar och bots etc bara köper allt. Förhandsbokning o kösystem ftw men med moderation på hur många man tar in så klart, eller iaf klar info om köplats.
Grattis.
Trots allt känns det som EG hemliga släppet gick till folk som ville ha dem snarare än scalpers. En lite tröst ändå till oss som bokat sedan många månader/år och blivit utan.
Är väl en avtals-/förhandlingsfråga mellan ÅF och den som förser produkter (Sony i detta fall)?
Är väl Nordisk film som distribuerar samtliga Playstation som säljs i Sverige (Jag trodde själv att Sony tagit över detta, men så är det alltså inte)
Och nej alla får inte lika många. Kjell o Company meddelar t.ex. att de inte kommer få in några alls i år.
Om det är någon som har koll på vad som faktiskt händer angående leveranser så är det Nordisk Film man borde skicka alla frågor till. Men att hoppas på något konkret svar från det företaget...knappast.
Ni som beställde från EG den 19/11 runt klockan 12 och fick leveransbekräftelse igår kväll, hur går det med er leverans när ni ska spåra paketet. Jag fick leveransbekräftelse från EG kl 21:12 igår, sen fick jag bekräftelse från Bring kl. 21:21 på mail och 21:22 på sms. Därefter har det inte hänt någonting. När jag går in på länken för att spåra paketet så står det under senaste händelsen: "Meddelande om försändelse på väg via sms, 4 december 21:22." Därefter har det inte hänt någonting alls. Ingen information alls om vart paketet befinner sig. Börjar bli nervös att min PS5 har slarvats bort
Dessa två meddelande får du normalt när de påbörjar packningen. När paketet har skickats så får man normalt det digitala kvittot och då dyker spårlänken även upp under dina ordrar (innan dess vet man i princip inte ens vilken order det är som spårlänken leder till). Så det verkar som din order inte har skickats ännu helt enkelt.
Jag beställde två exakt likadana varor på black friday inom 1 minut (de va någon begränsning på max en per order). Och jag fick t.o.m. två ordernummer i direkt följd. Ända lyckades de skicka dem två olika dagar
Som en liten jämförelse hur det kan se ut
Order 1
2020-12-04 05:11 "Ditt paket är snart på väg" från elgiganten med länk
2020-12-04 05:36 "Din leverans från Elgiganten är snart på väg" från bring med länk
2020-12-05 00:26 "Digitalt kvitto på ditt inköp 20.11.26 Elgiganten"
Spårstatus just nu "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare."
Orderstatus: Skickad
Order 2
2020-12-04 18:26 "Din leverans från Elgiganten är snart på väg"
Spårstatus just nu "Meddelande om försändelse på väg via SMS"
(det kom aldrig något mail från elgiganten på den här)
Orderstatus: Reserverad
Helt otroligt egentligen att en sådan här tråd behöver finnas.
Varför har inte Inet/Webhallen/EG uppdaterad information på sin hemsida?
Idag är informationen via mail och flera veckor/månaders intervall mellan uppdateringarna (webhallen har väl varit tysta i över en månad nu).
Här förväntas det information med timupplösning vilket kanske är orimligt att ge ut.
Men om det åtminstone kunde ha information som uppdaterades 2-3 gånger i veckan på deras hemsidor. Det borde ta 20 minuter att skriva ihop något istället för att lägga 100 tals kundtjänst timmar på att svara på varje individs frågor.
Helt obegripligt varför man väljer att inte informera. Är det nån konkurrensgrej?
Även om det är ren "skit i redan lagda beställningar - lägg all energi på att sälja mer prylar istället - strunta i att vårda kunder som redan handlat" strategi så borde det ändå bli jobbigare/dyrare för sig själva att köra "vi struntar i att säga något" tänket - för att inte tala om vilken dålig image det måste ge.
Personligen har butiken "Webhallen" sjunkit som en sten i min egen ranking när man väljer vart man ska handla. Konstigt att de verkar strunta fullständigt i det.