PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
Väntar på hemleverans från Bring ikväll mellan 17-22. Ps5 disc beställd på EG 19/11 kl 13-nånting.
Hade troligtvis kommit till ombud igår om jag valt standardfrakt, men men.
Tack till er som gett tips om var konsolerna funnits tillgängliga.
Sedan en fundering. Varför vill vissa köpa digital edition? Man blir ju helt låst till Sonys butik. Tex kostar Cyberpunk 750 spänn där, men 500 spänn i vanlig butik. Den extra tusenlappen kommer man ju snabbt spara in...
Håller med 100%. Oftast kommer spelen på kampanj 199-299:- på disc långt innan samma prissänkning slår på PS
Däremot så har jag blivit bekväm och står jag väljer mellan två spel som ska spelas så väljer ja alltid PS varianten för att slippa stoppa i skivan. Synd att Sony inte implementerat Xbox system där det räcker att stoppa i skivan en gång.
Det blev en bokning på CDON för mig med, tack för tipset!
Har även en stående bokning på Komplett, men där är det så jävla diffust. Är det någon som har fått några svar från dem? Det står den 3 maj som preliminärt leveransdatum.
Nej det är knäpptyst från Komplett. Jag har en beställning där som är lagd 19/9 och ska levereras i maj. Min order har uppdaterats några gånger, senast 3/12 men det har inte hänt någonting med leveransdatumet.
Det blev en bokning på CDON för mig med, tack för tipset!
Har även en stående bokning på Komplett, men där är det så jävla diffust. Är det någon som har fått några svar från dem? Det står den 3 maj som preliminärt leveransdatum.
Samma här. Nu får vi se om vem som levererar först.
Cdon beställd idag eller Inet beställd 2020-06-30 (eller ska WH 2020-06-30 överraska...knappast)
Nej det är knäpptyst från Komplett. Jag har en beställning där som är lagd 19/9 och ska levereras i maj. Min order har uppdaterats några gånger, senast 3/12 men det har inte hänt någonting med leveransdatumet.
Alright. Då känns det som att CDON hinner skicka ut sina före. Frågan är bara om jag var tillräckligt snabb. Ser inte att de gått ut med någon information på sociala medier ang nytt släpp. Bådar ju gött.
CDON har nu disk tillgängligt för bokning med leverans i februari!
Tack för tipset! Kunde inte hålla mig så bokade där också. Har redan en bokning från 17 sep med prel. leverans i maj 2021.
Blir kul att se vilken som dyker upp först och förhoppningsvis är det smidigt att avboka den andra
CDON har nu disk tillgängligt för bokning med leverans i februari!
Kan ju bara tala för mig själv men vill helt enkelt inte ha massa skivor eller fodral som står och dräller utan kör hellre digitalt.
Orkar inte heller hålla på med att sälja och köpa begagnat.
Ett mindre plus är ju att jag slipper byta skiva när jag vill lira något annat.
Helt enkelt värt den extra kostnaden för mig.
Med det sagt så blir det nog en med diskläsare framöver för att inte känna mig låst. Trots att jag inte köpt på skiva sen 2014...
//Erik
Haha, tack för det! Nu har även jag lagt en beställning.
På en med diskläsare. Framöver var visst ett par minuter
Min äldsta bokning är på Mediamarkt den 15/10.
Sen har jag även:
Spel&sånt 15/11
Discshop 19/11
Ginza 19/11
Amazon 20/11
CDON 9/12
Ska bli väldigt spännande villa som levererar först 😅
Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty
Express my ass..... Kommer aldrig använda mig av bring igen.
Varför åker den in och ut i samma terminal?
Det skulle komma ikväll mellan 17.00 - 22.00 men nu har jag ingen aning.......
Sändningen är tyvärr försenad och skickas vid nästa möjliga avgång.
Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
9 december 14:29 - 126 30 HÄGERSTEN
8 december 20:38 - 126 30 HÄGERSTEN
8 december 09:00 - 126 30 HÄGERSTEN
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
7 december 23:48 - 556 52 JÖNKÖPING
Väntar på hemleverans från Bring ikväll mellan 17-22. Ps5 disc beställd på EG 19/11 kl 13-nånting.
Hade troligtvis kommit till ombud igår om jag valt standardfrakt, men men.
Tack till er som gett tips om var konsolerna funnits tillgängliga.
Sedan en fundering. Varför vill vissa köpa digital edition? Man blir ju helt låst till Sonys butik. Tex kostar Cyberpunk 750 spänn där, men 500 spänn i vanlig butik. Den extra tusenlappen kommer man ju snabbt spara in...
1. Digital är snyggare
2. Skivläsare låter
3. Skivor är fula, tar plats och måste bytas varje gång man byter spel
4. Skivläsaren är oduglig som bluray spelare då den inte stödjer dolby vision
5. Har tillgång till Benify via jobbet som ger 30% rabatt på valutan i PSN-store, dvs alla spel kostar mig 30% mindre
6. Finns möjlighet att fixa utländska konton som ger ännu lägre priser för den som orkar.
Express my ass..... Kommer aldrig använda mig av bring igen.
Varför åker den in och ut i samma terminal?
Det skulle komma ikväll mellan 17.00 - 22.00 men nu har jag ingen aning.......
Sändningen är tyvärr försenad och skickas vid nästa möjliga avgång.
9 december 14:29 - 126 30 HÄGERSTEN
8 december 20:38 - 126 30 HÄGERSTEN
8 december 09:00 - 126 30 HÄGERSTEN
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
7 december 23:48 - 556 52 JÖNKÖPING
Ser identiskt ut för mig :/
Inte fick man något sms eller mail om inställd leverans heller. Håller tummarna att få den innan helgen.
https://se.trustpilot.com/review/www.bring.se
Edit: Fick SMS om leverans på fredag kl 17-22, utan möjlighet att tidigarelägga.
5. Har tillgång till Benify via jobbet som ger 30% rabatt på valutan i PSN-store, dvs alla spel kostar mig 30% mindre.
Jaså? Den rabatten har jag missat helt. I vilken kategori har de gömt den?
Köper ju allt via psn så kan jag få 30% på priserna är det ju inte fel 🤗
//Erik
Bokade en series x idag från webhallen, fick Mail nu om att den är på väg med posten. Jag är sjukt peppad, gick från att älska xbox360 till att skaffa ps4 och helt hoppa förra generationens Xbox. Ville ha omväxling nu och har en positiv känsla i series x och hur de har presenterat konsolen.
Hoppas alla hinner få sina konsoler i lagom tid. Det är alltid en speciell känsla med en ny generation. Och en fin ritual att skaffa ny konsol. Packa upp den, lägga ut alla sladdar och koppla in den. Känna kontrollen i handen och fippla runt med inställningarna, också förväntningarna till det nya. Minns hur jag åkte runt i malmö veckan när ps4 släpptes, fick till slut tag i en konsol i en game-affär sent en kväll. Underbar känsla att komma hem och sätta igång den.
Jaså? Den rabatten har jag missat helt. I vilken kategori har de gömt den?
Köper ju allt via psn så kan jag få 30% på priserna är det ju inte fel 🤗
//Erik
De har den dealen under black week, du kan köpa på dig 500 kr presentkort obegränsat till 30% rabatt. Bara köpa så det räcker hela året.
De har den dealen under black week, du kan köpa på dig 500 kr presentkort obegränsat till 30% rabatt. Bara köpa så det räcker hela året.
Jag tackar! Missade den men ska hålla ögon öppna framöver. Känns som om det kommer nya rabatter hela tiden så kanske kan handla på mig lagom tills man lyckats få tag i ps5an.
//Erik
Någon som har fått någon ny information från mm om december leveranserna?
Någon på Sweclockers som antyder att det inte blir någon decemberleverans. Vore ju sinnessjukt isåfall.
Är det någon som har bokat en PS5 DE från WH, och fått något positivt besked? De skulle ju få en batch denna vecka på DE.
För jag hade en grön bock under hela dagen igår, blev glad så klart. Mejlade dem ifall allt var ok och inget strul med klarna, då jag bokade i sep.
Min glädje varade dock inte länge. Idag morse ändrades plötsligt min status till gul igen = ej i lager (konstigt sammanträffande efter mitt mail).
Vid 18 tiden fick jag svar att inget var konstigt med min order, då jag helt enkelt inte hade tilldelats någon konsol... Wtf! 😡 Skrev tillbaka att det var väldigt märkligt och visade bildbevis på den gröna bocken. Mitt hopp för WH är helt ute nu. Hoppas på min beställning från Amazon.
Har någon råkat ut för samma sak, där statusen ändrats fram och tillbaka?
Är det någon som har bokat en PS5 DE från WH, och fått något positivt besked? De skulle ju få en batch denna vecka på DE.
För jag hade en grön bock under hela dagen igår, blev glad så klart. Mejlade dem ifall allt var ok och inget strul med klarna, då jag bokade i sep.
Min glädje varade dock inte länge. Idag morse ändrades plötsligt min status till gul igen = ej i lager (konstigt sammanträffande efter mitt mail).
Vid 18 tiden fick jag svar att inget var konstigt med min order, då jag helt enkelt inte hade tilldelats någon konsol... Wtf! 😡 Skrev tillbaka att det var väldigt märkligt och visade bildbevis på den gröna bocken. Mitt hopp för WH är helt ute nu. Hoppas på min beställning från Amazon.
Har någon råkat ut för samma sak, där statusen ändrats fram och tillbaka?
Låter som min situation med standard edition i förra veckan. Räkna inte med att få någon hjälp eller svar från deras Kundservice. Även om man påpekar att andra som bokat efter fått sina konsoler så får man samma svar utan förklaring.
5. Har tillgång till Benify via jobbet som ger 30% rabatt på valutan i PSN-store, dvs alla spel kostar mig 30% mindre
Oj tusan. Det hade jag ingen aning om. Tittade på min benify och vi har tydligen 20% på 500kr påfyllning hos oss - inte lika bra, men helt klart intressant. Undra hur länge det funnits där och man glömt använda det.
Jag tackar! Missade den men ska hålla ögon öppna framöver. Känns som om det kommer nya rabatter hela tiden så kanske kan handla på mig lagom tills man lyckats få tag i ps5an.
//Erik
Japp, kan säkert dyka upp fler gånger än under black week. Det är under presentkorts-rabatterna man hittar det. Presentkorten räcker i ett år.
Japp, kan säkert dyka upp fler gånger än under black week. Det är under presentkorts-rabatterna man hittar det. Presentkorten räcker i ett år.
Vi har det som sagt hela tiden - 20% nu. Vet inte om alla benify har samma.
Sorry offtopic - får väl dra till med "ingen förändring på min cdon bokning för 3 timmar sedan"
Någon på Sweclockers som antyder att det inte blir någon decemberleverans. Vore ju sinnessjukt isåfall.
Skulle inte förvåna mig om det stämmer med tanke på hur lite information vi fått
Fyllde också på med bokning från CDON, trots att jag vanligtvis skyr den marknadsplatsen som pesten. Tack till @denkaforss för tipset, en av trådens många hjältar!
Nu sitter jag på i tur och ordning: WH, Inet, Cyberphoto, Ginza och CDON.
Fan vet om inte CDON hinner först, om de lever upp till prognosen om leverans i februari.
Känns ju konstigt om dom vet om det och inte går ut med det isåfall. (Han som skrivit där nämner väl inget om att han fått preliminär datum december?)
Känns ju konstigt om dom vet om det och inte går ut med det isåfall. (Han som skrivit där nämner väl inget om att han fått preliminär datum december?)
Jo, det nämner han. Dock gäller det en DE.
Vad menas med de? Är det digitala edition folk menar när dom skriver de?
Japp.