Inlägg av Aphex

Inlägg som Aphex har skrivit i forumet

Skrivet av N_micke:

Skulle tippa på att det är nån vajsing med skivan, hade nåt liknande med ett Xbox spel en gång för många år sen. Hängde sig på exakt samma ställe, bytte skiva o allt var frid o fröjd.

Borde ju inte vara nåt problem att få byta skiva om den är kass (trots bruten plombering, men säkert skulle dem vägra återköp då du kan vara en ilsk pirat)

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack för tipsen och jag ber om ursäkt för sent svar! Har ingen aning om vad jag egentligen gjorde som fick det att fungera men jag rengjorde skivan trots att den inte hade några synliga skavanker, lät PS4:an vila en stund och provade igen och då fungerade det mirakulöst.

Svängde förbi Elgiganten tidigare idag och köpte spelet till PS4 för att sen fara hemåt. Kvällen har tillbringats framför tv:n med diverse svordomar då installationen väljer att sluta fungera runt 25% (så fortfarande på första skivan). Har provat sju gånger nu sedan jag kom hem och har även provat starta PS4:an i felsäkert läge och även gjort en återställning av den men problemet kvarstår. Funderade på om det var konsolen som hade gett upp så jag provade installera två andra spel men det fungerade felfritt.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till då förpackningen är bruten. Önskar i efterhand att jag hade sett till att köpa den digitala versionen istället trots att den kostade 200kr extra.

Skrivet av Erenthal:

Håller helt med. Jag vet att nostalgi sätter ett rosa filter över mycket, men när har BF inte varit over-the-top arkad? Det jag minns från mina hundratals timmar i BF2 var "delfindykande", rakethopp med granattillsatsen, hopp från vingarna på plan ner bland fienden, medics som återupplivade folk på 0,1 sekunder 100 gånger på raken, vapenbyte på en kvarts sekund, C4 som kunde kastas 50 meter, folk som sprintar i 100 km/h överallt osv.

BFV ser ut som samma sak, fast i en sjukt mycket snyggare grafisk förpackning och med förstörbar terräng och smidigare spelarrörelser.

Äntligen någon som inte blivit berusad av nostalgi. BF2 är ett spel även jag håller nära hjärtat men nog tröttnar man när det jämt är samma saker som skrivs, hur BF2 var så himla mycket mer realistiskt och bättre än de nyare spelen.

Skrivet av eld:

Spelet skulle inte ha släppts för fyra år sen, när du är redo att släppa det så kan folk nog ta den diskussionen med dig.

Vad baserar du det påståendet på? Finns flertalet källor som har rapporterat om att Star Citizen var tänkt att släppas 2014.

Skrivet av eld:

Alla spel du spelat och gillat genom tiderna har gått igenom en krånglig utveckling, du får höra om 10% av vad som faktiskt händer, och de spelen som släppts är bara hälften av de projekten som faktiskt startats.

Självklart är jag medveten om att spelutveckling är en krokig väg men att påstå att Star Citizens utvecklingstid är normal är inget annat än befängt.

Det jag stör mig som mest på när det kommer till SC och folk som stöttar projektet är hur de inte kan ta kritik överhuvudtaget. Om någon tycker att det är fullkomligt vansinnigt att lägga ut en kvarts miljon på ett skepp i ett spel som är i ett alpha-stadie efter åtta års utveckling får de bara höra att de minsann inte behöver lägga en krona på några skepp. Vi alla förstår att det är frivilligt men någonstans har det hela spårat ut något fruktansvärt.

Att man sedan får höra att man inte är insatt så fort man riktar kritik mot spelet (eller snarare utvecklarna) är bara bisarrt. Menar ni på allvar att jag ska följa sju års spelutveckling för att kunna uttrycka mina åsikter om spelet i fråga? Spelet skulle ha släppts för fyra år sedan, vilket de absolut borde ha klarat av med den summa pengar de fick ihop från sin Kickstarter. Men riktar man kritik emot fördröjningen av spelet får man endast höra hur de har lagt till så himla mycket fler saker att dessa fyra extra år självklart är värt det.

Nej, jag kräks faktiskt på Star Citizen och alla stackare med Stockholmssyndrom som inte kan förstå vilken otrolig röra som genomsyrar spelet och dess utveckling.

Spelet är ungefär vad jag hade förväntat mig och har faktiskt riktigt kul när jag spelar, även om jag tycker att ens grannar gnäller lite för frekvent om hjälp. Till folk som gnäller över att spelet inte möjligtvis håller AAA-kvalité så kan man tillägga att spelet endast kostar 300kr, istället för det vanliga priset på runt 600kr.

Gillade verkligen att ni streamade Escape From Tarkov! Tror absolut det skulle vara någonting som skulle vara underhållande om ni streamade igen. Har ni funderat på att inkludera medlemmar från FZ? Hade mer än gärna hoppat in och kört en större squad om intresset från er sida finns.

Skrivet av Oggmeiler:

Nah, skulle aldrig röra ett David Cage spel igen.

Kan du utveckla varför?

Kommer ihåg att jag kände en riktig hype kring spelet när det avtäcktes men det svalnade riktigt ordentligt när jag läste att clownen Sergey Titov var inblandad. Usch.

Skrivet av Tokas:

Kan man hitta sonen? Har spelet ett "riktigt" slut?

Yes.

Skrivet av jockechan:

Act of War
Men of War
Warhammer 40,000: Dawn of War II
World in Conflict
Frontline field of thunder
Blitzkrieg 3

Act of War släppdes dock ~18 månader innan Company of Heroes om jag inte missminner.

Skrivet av Zidious G:

Haha jeebus! Nu ringer dom desperat efter Hideo för att få honom tillbaka. HIDEO? HIDEOOOOOOOOO!!!

Haha, såg framför mig samma sekvens som när man dör i MGS och de skriker "Snake?! SNAAAAAAKE?!"

Skrivet av Gen:

Jag kan inget om programmering men man undrar ju varför det är så svårt att göra ett buggfritt spel Sen handlar det ju mycket om att snabbt få ut spelet så att utgivaren ska kunna casha in sina pengar (ROI).

Att skapa ett totalt buggfritt spel i dagsläget är näst intill omöjligt med tanke på hur stora spelen är (till skillnad mot för 15 år sedan). Proceduren är lite som "Whack-A-Mole", dvs att när du ändrar i koden för att få bot på en bugg är det mycket möjligt att det uppstår ett problem på något annat ställe. Det är förmodligen en riktig öken att hålla på med, men de gör så gott de kan.

Skrivet av LARRYLUKE:

Håller med. Jag kommer också vänta med detta, men ser definitivt lockande ut. Inte Witcher3-klass kanske, men, vilket annat spel kommer nå dom höjderna? ;/

Spelet är riktigt kul, det måste jag allt säga. Det cirkulerar en del klipp med buggar och vissa verkar ha mer problem än andra. Jag, personligen, har inte stött på något större än någon enstaka "texture pop-in". Visst, jag kan hålla med dig om att KC:D kanske inte håller precis samma mått som The Witcher 3 men det är en viss skillnad på hur mycket pengar de hade till utvecklingen av dessa spel. Warhorse Studios hade 5 miljoner dollar att röra sig med när de skapade KC:D medan CD Red Project hade drygt 80 miljoner dollar (om jag inte missminner). Dessutom är det här det första spelet som skapats av Warhorse Studios, ett väldigt ambitiöst projekt som jag någonstans känner att de klarade av väl med tanke på förutsättningarna.

Ska jag vara helt ärlig så har jag faktiskt haft jävligt kul i Battlefront 2 under de ~120 timmarna jag har lagt ner på spelet. Det är faktiskt ett underhållande spel med bra gameplay och hela fiaskot med lootlådor var så överdramatiserat att man vill kräkas. De personerna som spyr galla över spelet är i största utsträckning de som faktiskt inte ens har gett det en chans utan istället läste någon artikel för ett par månader sedan hur otroligt p2w spelet är, alternativt att man behöver separera från frugan för att ha tid nog att låsa upp alla hjältarna.

Skrivet av epson55:

Trodde "once you go wireless you never go back to wired" gällde Hur kommer det sig att du gick tillbaka till trådat headset?

För mig som spenderar en hel del tid vid datorn så blev det nästan jobbigare med trådlöst eftersom det kändes som att jag ändå behövde sitta med laddsladden i och en puck framför mig på skrivbordet. Kan tänka mig att trådlösa headset fungerar bra för folk som kanske sitter en timme eller två vid datorn om dagen.

Skrivet av employed:

Hur många här lider av rubberband? Visst blir det bättre efter ett tag men det är riktigt irriterande att plocka upp samma vapen 5 gånger när det är i början man oftast verkligen behöver ett.

Visst flyter det bättre nu. Är snyggare. Lite fler vapen. Rätt ok ny karta. Dock så är spelet fortfarande i "EA" och behöver massor av förbättringar.

Tror nog att de flesta upplever rubberbanding för stunden i spelet. Det kommer förmodligen bli mycket bättre inom den kommande veckan (eller två) när spelarantalet går ner en aning. De peakade dock på runt 3 miljoner spelare, vilket är helt galet krävande för servrarna så att vi får en del rubberbanding tidigt i ronderna kan jag förstå.

Lirade en hel del på testservern innan spelet gick över till 1.0 och blev mäkta imponerad över hur fint spelet flöt på i jämförelse med EA på den gamla kartan. Tror som sagt att det kommer lösa sig inom en snar framtid. Vi får helt enkelt stå ut ett tag till.

God jul!

Tror minsann att jag kan ha varit lite oklar i mitt tidigare inlägg. Menade såklart inte att DLC borde åka i soptunnan utan snarare att jag inte riktigt längre vet vilka faktioner kommer vara dragplåster för det tredje spelet. Tomb Kings hade enligt mig varit just detta, ett dragplåster åt nästa spel. Vilka kommer vara "grundfaktionerna" i det sista spelet i trilogin nu? Ogre Kingdoms? Chaos Dwarves?

Har använt mig av Steelseries Arctis 5 det senaste halvåret och jag tycker att de har fungerat utmärkt! Ett klart kliv uppåt från mitt förra headset (Logitech G930) och att jag numera kör med kabel istället för trådlöst är inget annat än skönt.

Rätt så besviken över att Tomb Kings hamnar i ett DLC. Hade hoppats på att de skulle vara en av de större raserna i den tredje installationen av spelet.

Skräll.