Inlägg av JellymooseN

Inlägg som JellymooseN har skrivit i forumet

1

WoW-guilden <Lyckliga Gatan> på Tarren Mill söker fler till mythic och Shadowlands!

Vi söker just nu svenska spelare för heroic farm & påbörja mythic progress i Ny'alotha (och Shadowlands). Vi är ett avslappnat gäng som gillar att döda bossar och få loot, om du är likadan är du välkommen!

Raidtider spikas efter raiden. Dagar varierar just nu pga jobbscheman. Vi kör vanligtvis 19-21, tre dagar i veckan. Eftersom vi kör rätt korta raids gäller det att alla kommer förberedda med den bästa maten, flaskor, battle- och healingpotions, samt kan taktiker.

Söker främst DPS och healers, tanks med off-spec är välkommna att fylla ut rostern. Skriv till någon i guilden. Hör av dig till Jellymoosen#2107 på battle.net eller hoppa in i discorden (https://discord.gg/pntaDc3) och @Officer så kan vi snacka ihop oss.

Om man fördrar att lyssna i ett annat program än SR-Play finns dokumentären under P1 Dokumentär i alla pod-appar.

Hur länge kommer demot vara igång? En vecka? En månad? Till 2030 då det äntligen släpps?

Virtual Console är ju drömmen. Iaf just nu när biblioteket är lite fattigt.

@Winzi: Tycker ju att den känns värd det. Släpper Sony en DS4 som känns lika premium så köper jag direkt.

Men man får ju två kontroller! Helt i linje med va Nintendos kontroller kostar idag *Host* Switch Pro *Host*.

Skrivet av burkmopp:

Vågar man säga det här?

Dota 2 är onödigt krångligt, precis som ettan, och idag finns bättre alternativ. Men det som jag tycker är onödigt, tycker andra spelare är det som gör det bra. Där andra ser djup ser jag en ofta frustrerande upplevelse.

Sedan är det kanske inte så konstigt om andra spel blir enormt mainstream så finns det färre kvar som lirar äldre titlar. Typ som PUBG osv. Tror det inte behövs en större anledning en så, nya populära spel kommer och går.

Skulle inte säga att krångligt är rätt begrepp. Grejen är att alla spelmekaniker kan användas på många olika sätt och det ger spelet ett extremt djup och tyvärr ett onödigt högt "skillfloor", det är som att alla spells och items är ett multiverktyg.

Om vi ska ta och göra en jämförelse så kan vi ta Marios hopp i Mario 64 - Tryck A en gång för att hoppa, hoppa 2 gånger för att hoppa högre, hoppa tre gånger framåt för att hoppa högst. Spring och vänd dig om och tryck A för att hoppa högst. Spring - håll Z och tryck A för att hoppa långt. Exakt så är DotA, fast med tre aktiva spells per hjälte och hundranågonting items.

Problemet är ju som sagt en stel meta där en av spelets tråkigaste hjältar att möta är starkast i alla skillbrackets, samtidigt som det finns problem med matchmakingen. Sen är det inte lätt att komma in i Dota heller, om det fanns en vettig tutorial som faktiskt lärde nya spelare så skulle nog fler fastna och då skulle inte heller det göra något om äldre spelare slutade spela en stund.

1