Inlägg av Lindhenberg

Inlägg som Lindhenberg har skrivit i forumet

Är det Rockstar köper jag dag ett, för jag snittar flera tusen timmar på deras spel.

Ska det kosta 800-1000 måste det upp i samma nivå, vilket är myycket sällsynt idag, så reakorgen, tradera och månadens spel blir det för resten.

Spelar 3:an fortfarande, men om 10 år kanske 4:an kommit ikapp

$49.99 för lyxvarianten på xbox med gamepass. Lite skillnad, dessutom är standard "gratis" där. Känns lite skumt att göra priserna så orättvisa, så jag säger nej.

Har inga större problem med att toppkorten kostar premium. Det är en lyxvara. 1060 och 4060 som hör till mellanklassen ligger fortfarande på konsumentnivå och lanserades till liknande pris, möjligtvis att 5060 blir liite dyrare.

Prestandan går dock vidare i full fart, det skiljer många hundra procent från 1060 till 4060 t ex.

80 och 90 modellerna har fått fantasipriser och även om man släger på ett Ti. Men nöjer man sig med ett vanligt 60-kort kommer man långt om man kan leva med att inte allt är ultra i inställningarna.

PS5 Pro har också stuckit iväg lite, men den vanliga PS5 kommer rulla på med GTA6 utan större förändringar.

Switchen lär inte vara långt ifrån priset på en vanlig PS5, nån tusenlapp, Hårdvaran skulle kunna rulla med GTA6 om man offrar prestanda mot att kunna bära med sig den. Om Rockstar nu gör en lightvariant, men fanns tydligen hintar om det.

Så prisfrågan är nog inte lika relevant som vad man föredrar att spela på om man bara skippar lyxen.

Rockstar får ta XXX dollar för min del, svaret blir ändå;

Värt!

Men tänker du ta samma prisökning för ett annat spel lär du göra en bättre sandlåda än Rockstar. Lycka till med det, jag håller tummarna för dig, hehe

Skrivet av erson:

pinsamt att dlc är med

Inte när det är större än de flesta spel.

Skillnad om det är guldiga vapen och en snabbare häst eller en helt ny story där skådespelare hyrts in för att läsa in alla nya repliker.

Det senare är rätt ovanligt, såpass att det borde få ett eget ord. Kanske det redan har?

Astro bot har så mycket glädje, är så vackert och ljuddesignen och den inbyggda högtalaren i DualSense är verkligen en extra krydda. För att inte tala om DualSense i sig, spelglädjen blir en resa utöver det vanliga och har man en historia med playstation är nostalgin påtaglig.

Visst är svårighetsgraden åt det lättare hållet, men vill man ha platinum ligger det närmare 20 timmar iaf, så det är ju inget teknikdemo. Plattformsälskare har nu en ny etta och tyvärr nintendo, detta är roligare än mario och även om det är mera linjärt är det mera innovativt och inbjudande, även för de som missat playstation helt. Helt klart en systemsäljare om man gillar genren och är nyfiken på vad DualSense har att erbjuda.

En värdig vinnare.

Skrivet av kayl:

Om ni nu måste envisas med köra svenska på allt så har jag lite förslag enligt nedan på ord som råkats glömma i den hiskeliga försvenskningen av alla termer:

early access - tidig åtkomst
loot - byte

Ingen orsak. Jag bidrar med mitt strå till stacken.

Jag loota ditt byte, för jag fick early accsess till din tidiga åtkomst.

Känns ganska vedertaget att vi kör lite svengelska ibland, då svenska gamers(spelare) haft sin jargong ända sen PC Gamer och liknande speltidningar började använda låneord för många decennier sedan.

Ray tracing låter så vansinnigt mycket bättre än det äckliga strålspårning, te x

Mitt förslag är en lösning som visar det svenska ordet när man håller musen över det, så fackspråket och låneorden kan hållas intakta för känslans skull.

Det har varit en sjuk resa att hänga med från start och sen uppleva ganska rejäla hopp hela vägen.

Kan inte välja någon då alla köpts på release, alla haft episka spel och alla har haft sin plats i bokhyllan hela resan.

Kanske PS3 som hade både GTA 4 och 5, last of us, motorstorm, lbp, diablo 3, mgs4, uncharted, kz2, gt5 och många fler som totalt gav mest speltimmar av alla, plus att bd-spelaren var toppklass och allt från gränssnitt till tillbehör som rock band-gitarren till kameran osv kändes toppklass.

Men som sagt, min röst står oräknad, då alla har gett så mycket glädje. Allt från första wipeout och tomb raider hela vägen till att hålla DualSense för första gången och uppleva Horizon i PSVR2 har varit magiskt.

30 år alltså. Kan knappt tro det.

Några frågor bara, då jag släppte allt helt efter releasen, för det var inte lite löften som bröts;

  1. Är autopiloten borta?

  2. Ser spelet ut som alla trailers innan release?

  3. Kan man flyga in i en stjärna?

  4. Kan man landa på en asteroid och syns de på långt avstånd, eller spawnar de 50 meter från skeppet?

  5. Har planeterna olika gravitation?

  6. Kan de största "djuren" påverka landskapet, typ deformation/förstörelse?

  7. Blev det någon större variation, eller kan man fortfarande hitta allt man behöver på vilken planet som helst?

  8. Är skeppens variation i storlek, utseende och antal nu vad som utlovades?

Att craftingen fixats har jag förstått, men det är typ det enda jag hört. Inlägget är nyfiket och ska inte uppfattas som kritik, tacksam om någon vet.

Är väl alltid possitivt när en gamer vill starta en spelstudio.

Pengar lär ju inte vara drivkraften här då killen inte direkt är fattig.

Tillgång till kraftfull AI blir inte heller några problem minst sagt, så jag känner mig ändå rätt optimistisk.

Att fylla en stad så alla dörrar går att öppna och innehåller en interiör och folk som lever där har varit omöjligt tills nu, så jag hoppas att AI kan användas på det sättet. Önskar att R* och CDPR hängde på där.

PS6 kommer duga. Spelar bara från soffan iaf.

From Software skulle vara ett bra köp för Sony ur ett företagsekonomiskt perspektiv, väldigt vettiga köp de senaste åren.

Sen kan spelen optimeras utan hänsyn till MS budgetmaskiner, vilket även gynnar PC-versionen senare. Så det är bra för gamers med. Xboxfolket kommer ju få spela PC-versionen iaf, så ser inte paniken riktigt.

En bra konkurrens gynnar alla och så enormt som MS spenderar är detta en bra motvikt om man tänker lite framåt med.

From Software lär ju inte begränsas alls, blir konstigt att jämföra med de bromsar DokiDoki och liknande spel får, som verkligen tappar sitt syfte av att förlora sexbiten.

Det var nog det enda som hade fått mig att skaffa Pro före GTA6, men nu väntar jag garanterat.

Jag tror att sexan kommer bli bättre på är att fylla världen med mera innehåll, det kommer säkert bli ännu roligare att bara starta spelet för att skapa lite kaos, eller försöka att hålla lagen en stund. Så jag spelat 90% av tiden.

Jag hoppas även R* inte fegat ur när de kommer till de mera "omoraliska" bitarna. Optimalt vore även det brutalare våldet som RDR2 bjöd på.

Kanske de putsat till snutsystemet, så jag kan köra ut till skogen och fimpa nån mupp utan att en fågel ringer polisen.

Klarar mig nog rätt bra utan Multiplayer och DLC, Grinding med griefers känns mera som ett jobb än sandlåda så, men de kan ju hittat nått bättre sätt att sälja sin valuta i spelet, den som lever får se.

Red Alert 2

För egen del hade en save-knapp varit trevligt för att slippa gå in i menyerna.

Att kunna spola tillbaka kanske inte alltid är bra. Som i vissa spel där det är en mening med att du ska misslyckas första gången.

Tradera har flera PSVR2 under 4K om man är petig med priset.

En milstolpe säger inte mycket, kan vara många kvar.

Tvåan var bättre på allt även om ettan var 5/5 när det var nytt.

Foliage och ljus osv ändrar inte tillräckligt då orginalet står sig riktigt bra, kul för de som aldrig spelat det. Nästan lika onödigt som Last of us remastern som hade minimalt med extra lull.

PSVR2 spelet lyfte allt till sjuka nivåer, att hamna inne i den otroliga världen och sikta med pilbågen var nog det häftigaste jag upplevt inom gaming. Att möta den första dinon i närstrid höjde adrenalinet på riktigt.