Inlägg av anon_338444

Inlägg som anon_338444 har skrivit i forumet

1
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kul med statistik! Det är sexigt med siffror! Största segern tog väl Xbox Game Pass mot PS Plus. Inte förvånad.

Nä, exklusiva spel, eller? 77% åt Team Blue.

Verkligen inte, spelen spelas ej av samma spelare, arkad, noll fysik.

GTA VI - Reddit Comprehensive Trailer 1 Analysis

https://www.reddit.com/r/GTA6/comments/18gn019/gta_vi_compreh...

Rond 10: Varianter
Vilken konsol har bästa varianterna?

Enligt min mening åstadkommer s.k. generationsvarianter motpolsresultat, för parallellt med att Xbox Series S får spelutvecklare att optimera källkoden för budgetvarianten, vars optimeringsmetoder vidare kan tillämpas på standardplattformen (Series X) vilket utvinner mer av dess kapacitet, felporträtteras konsolgenerationens verkliga prestationsnivå hos majoriteten av allmänheten. Tillkännagivet, tvingas utvecklare dessutom utelämna vissa innehållsfunktioner, vilket yttermera felaktigt marknadsför generationen, medförande mindre konkurrens och en bristfällig konkurrens, mer specifikt Xbox Series S vs. Playstation 5. FTC-läckan påvisade 74,8% Series S mot 25,2% Series X i försäljningssiffror för Microsoft, där 25,2% Series X (5,3 miljoner) skall konkurrera med 46,6 miljoner sålda Playstation 5, ett resultat som matematiskt innebär 879% mer sålda Playstation 5 än Xbox Series X, eller ett konkurrensförhållande på 1.00:8.79. Personligen röstade jag PS5 här, för budgetvariant vs. standardplattform är inget konsolkrig, men med den rösten kommer min motivation feltolkas, dock är det min fasta åsikt, Sony representerar enligt min mening konsolgenerationen bäst med sin variant, även om dem inte erbjuder några varianter,

I called it.

Jag citerar tolken brevid Kojima:

"So, I really like to always challenge new things - groundbreaking things, and that's my kind of rule. But this one, with help of Xbox Game Studios and using their cloud gaming technology - I'm kind of doing this together... But, it's really - to make immersive, and also something that never no one has seen before, is what I'm trying to do. And it is a game, don't get me wrong, but it's at the same time a movie, but the same time a new form of media."

https://www.youtube.com/watch?v=M0tmk5lJOSs&t=214s

Personligen misstänker jag att Kojima arbetar med att skapa en slags VR-film, en skräckfilm, där man antingen ståendes eller sittandes, automatiskt och/eller manuellt, hakar sig fram genom filmförloppet genom knapptryckningar som består av beslutstaganden vilket impulsivt måste tas i hans skräckinjagande berättande. Här spelar vi inte enligt traditionella metoder, det är mindre användarinteraktioner, men mer avgörande interaktioner, det är ett spel som har olika utgångar baserat på spelförloppets tagna beslut, möjligen även influerade och påverkade efter spelarens personliga, instinktiva och mänskliga reaktioner, vilket sker genom PSVR2 och Eye-Tracking, eller liknande.

Nu nämner Kojima specifikt Xbox Game Studios och dess spelmolnsteknologi, så bortom min kunskap, möjligen om detta kommer kunna spelas helt utan konsol med endast ett VR-headset, där molnteknologin och spelservrarna från Microsoft strömmar spelfilmen till hemmet (insert solution here) således samarbetet med Xbox Game Studios. Jag ställer mig dock frågan själv, varför skulle inte Sony kunna erbjuda något liknande, handlar det om exklusivitet?

Jordan Peele är med i i görningen för att han tidigare gjort skräckfilmer, en kollaboration som stärker Kojimas självförtroende och assisterar honom med vägvalen i projektet, samtidigt som Peele adderar sina filmatiska erfarenheter ur regissörperspektivet. Dessvärre faller jag kort på alla skådespelarnas medverkan, skall det nu bli spelfilm, eller 50% spel och 50% film, eller tvärtom, så finner jag ingen funktion för skådespelarna om det mycket riktigt är ett VR-projekt, eftersom VR egentligen är ur ett förstapersonsperspektiv. Visst kunde man skymta '360-graders-kamerafångstburen' i trailern genom skådespelarnas pupiller, kanske skall skådespelarna medverka i fullkroppsstorlek brevid spelarens förstapersonsperspektiv, eller kommer endast deras ansikten att representeras i spelfilmen/filmspelet, likt trailern?

Glöm aldrig att Kojima är ifrån Japan, japanare kan vara extremt minutiösa när det gäller uppsatt slutresultat, märk mina ord här, om Kojima uttrycker sig arbeta på något utmanande, något vi aldrig tidigare skådat - ett nytt slags media, finns det ingen anledning att vänta något annorlunda. Avtäckandet var utmärkt, trailern kompletterande hans beskrivning av projekt, snudd på kryptiskt, men faktiskt precis lagom avslöjande - här skall man nog hålla koll, för Kojima, han levererar inte noll.

Ljudnivåskillnaderna ifrån Daniel uppstår när han talar i mikrofonens riktning, dvs. när han vänder sig emot Fredrik och Tomas. Gissningsvis är hans mikrofon inställd med högre upptagningskänslighet för att kompensera för skägget, inget fel på skägget, men resultatet blir lidande när Daniel momentivt tar i ifrån skäggrötterna, instinktmässigt. Här behövs en annan mikrofonuppsättning, konkret skulle sändningen behöva en lösning som är kapabel till en jämn röstupptagning, med bättre bredd och flexibilitet, förslagsvis något som riggas bakifrån eller ovanifrån, vilket lämnar golvet framför stolarna fritt vid eventuell uppackning/uppvisning av diverse produkter och nya releaser. Lösningen bör samtidigt tillåta ett ökat antal deltagare, upp till 5-6 personer, vid exempelvis större uppesittarkvällar och/eller andra större evenemang, där deltagare tidigare suttit på andra parkett helt utan mikrofoner. Möjligen med körmikrofoner, mikrofoner hängande ovanifrån på linspel eller vajer, eller rent av mikrofonstativ placerade bakom stolarna, med korsriktade mikrofoner som tillåter huvudvridnaden. Min rekommendation är att seriöst överväga konsulthjälp i frågan, en professionell ljudtekniker kommer mycket snabbt hitta en fungerande uppsättning som följer kraven i verksamheten, samt att det kommer fungera direkt efter att ljudteknikern lämnat. Upp med döskallelappar åt klåfingriga medarbetare, mindre tjat om återkommande ljudproblem, mer nöje åt deltagarna och folket, samt ett mer lyckat FZ med Fragzone-fredag!

Boomshakalaka!

Tyngsta avtäckningen, mark my words.

Texas som karta möjligen, med återskapat Austin, Dallas, Houston och San Antonio med omnejd.
Texas har allt GTA behöver, kulturen, vapenmängden, naturen och politiken, kanske nästa tolkning?

Chicago, for real.

1