Inlägg av sandwich88

Inlägg som sandwich88 har skrivit i forumet

Har alltid diggat Funcoms världsbyggande och ambience / närvaro. Men dom har alltid stapplat lite grann när det kommer till själva implementationen.

Väldigt fett att dom äntligen implementerar magi, något som folk har önskat sig väldigt länge.

Skrivet av justabit:

Är det Heilung man hör vid 4:00 i trailern? Det låter precis som dem.

Ja det är det, det var även deras musik som användes i tillkännagivande trailern. Ett av dom bästa samarbetena i nutid skulle jag säga.

Skrivet av bulleboss:

Blir säkert ett köp då 1 och 2 var väldigt bra. MEN hoppades veeeeerkligen på TW WH40K .

nice att dom delar upp chaos i flera raser iaf! Om jag tolkar trailern korrekt

Dom har sagt att dom skulle jättegärna vilja göra det. Men räkna med att det kommer ta åtminstone 3-4 år innan det händer.

Att Chaos delas upp i monogod faktioner är nog det enda rätta. Att trycka ihop dom till en hade sugit. Dom har sagt att det inte är End Times men det verkar som att dom tar dom bra sakerna från End Times och gör något eget.

Varje Chaos faktion är så unik och har väldigt många fler enheter än bara Chaos demonerna, dom har kultister (mänskliga följare), blessed och marked enheter. Inga problem att köra allt eller inget.

Anledningen är nog också för att GW har släppt många nya coola modeller för Chaos faktionerna (Age of Sigmar) som nog med modifikationer skulle fungera i WH Old World

Detta var nog en av dom trailersen jag känner mig mest hypad över på länge. Att Grand Cathay introduceras är monumentalt, men också för att det öppnar dörren för ytterligare raser och faktioner att introduceras senare. T.ex Ind, Nippon, Albion etc.

Jag hoppas att TWWH3 säljer väldigt bra i Kina vilket ger CA och GW mer budget att omarbeta och nytolka raser och faktioner, för att introduceras till TWWH3 samt Old World versionen.

Dom som gnäller om Chaos Dwarfs och Ogre Kingdoms, dom kommer att komma det är mer eller mindre garanterat.

Allt detta är bara bra för TW, WH, CA och GW

Dom får gärna försena det till slutet av 2021 eller 2022. Gör om gör rätt, POP serien förtjänar det.

Gällande den indiska utvecklingsstudions kommentar. POP hade och har en unik visuell stil, ni behöver inte återuppfinna hjulet.

Lösningen här borde vara att folket på Blizzard går ihop och kräver Bobby K's avgång. Men det lär ju aldrig hända då den gnidne personen ser till så att aktieägarna hålls glada.

Sorgligt att IP'na ägs av Blizzard och inte av dom tunga namnen, annars hade det verkligen kunnat bli intressanta tider för deras etablerade IP'n. Nu ser framtiden mörkare ut.

Problemet är om dom kan fånga "magin" igen med nya IP'n

Skrivet av Hapl0:

Jodå.

"One of the explicit design goals of 5th edition D&D is to depict humanity in all its beautiful diversity by depicting characters who represent an array of ethnicities, gender identities, sexual orientations, and beliefs. We want everyone to feel at home around the game table and to see positive reflections of themselves within our products. “Human” in D&D means everyone, not just fantasy versions of northern Europeans, and the D&D community is now more diverse than it’s ever been.

Throughout the 50-year history of D&D, some of the peoples in the game—orcs and drow being two of the prime examples—have been characterized as monstrous and evil, using descriptions that are painfully reminiscent of how real-world ethnic groups have been and continue to be denigrated. That’s just not right, and it’s not something we believe in. Despite our conscious efforts to the contrary, we have allowed some of those old descriptions to reappear in the game. We recognize that to live our values, we have to do an even better job in handling these issues. If we make mistakes, our priority is to make things right.

Among these races are the orcs, who are often characterized as a savage horde of creatures who lust for battle, and the drow, an evil dark-skinned subrace of elves who dwell in a subterranean matriarchy. Wizards of the Coast specifically addressed these two groups in laying out recent and future changes to D&D products:

We present orcs and drow in a new light in two of our most recent books, Eberron: Rising from the Last War and Explorer’s Guide to Wildemount. In those books, orcs and drow are just as morally and culturally complex as other peoples. We will continue that approach in future books, portraying all the peoples of D&D in relatable ways and making it clear that they are as free as humans to decide who they are and what they do. [...]

Later this year, we will release a product (not yet announced) that offers a way for a player to customize their character’s origin, including the option to change the ability score increases that come from being an elf, a dwarf, or one of D&D’s many other playable folk. This option emphasizes that each person in the game is an individual with capabilities all their own."

https://dnd.wizards.com/articles/features/diversity-and-dnd

D&D gone woke

Skrivet av Revakkyh:

Hoppas på VR!

Borde få en achievement om du lirar igenom hela i VR

Ser mysigt ut, definitivt intressant. Och deras cv innehåller många tunga titlar. Verkar väldigt lovande.

Skrivet av NuZ:

Att folk fortfarande orkar gnälla över grafik! Är fantastiskt snyggt och är inte bara polygontäthet som gör ett spel. Om de vill göra spelet i en viss stil så får de väl göra det? Jag hoppas på en redig Ubisoft comeback och kommer def spela detta då jag älskar orginalet

Att folk "gnäller" är för att spelet har betydelse för dom och att dom anser att det var ett väldigt bra spel.
När spelstudion annonserar att dom har gjort en remake inte en remaster så får folk vissa förväntningar. Ser man till Farah's utseende så är det helt okej, hon är väldigt lik sig själv men med mer detaljer, även Viziern ser bra ut rent designmässigt.

Prinsens kläder dock skiljer sig från originalet i det att varje tygstycke han bär är sprängfylld med detaljer vilket irriterar mest. Det hade räckt att hans utrustning fått en mer "verklig" och mer detaljerad framtoning mer likt originalet.

"Så vi beslutade oss för att satsa på en unik, visuell behandling för att få det här spelet att stå ut från andra spel"

Grejen är att Prince of Persia Sands of Time har en unik visuell karaktär och ett starkt design språk. Det spelet är drömlikt i sin framtoning och behöver inte få en unik visuell behandling för att stå ut.

Fienderna ser inte längre ut som sanddemoner eller människor som blivit besatta av dom, och det för mig tar bort väldigt mycket av spelets karaktär också.

Även animationerna av karaktärernas ansikten ser stela ut.

Som andra och även FZ har påpekat så ser spelet daterat ut, även för att vara en remake. Som någon skämtsam sa, denna remaken behöver redan en remake.

Jag väntar gärna 4 år till, gör om gör rätt Ubisoft

Som tidigare talare sa, lite synd att dom inte gick all in och gjorde en remake istället.

Skrivet av l0ranga:

Kanske borde spelarna hinta och offra lite charlemagne's?

Så med andra ord hade total war aktigt stridande införts så hade spelet blivit det bästa medeltidsspelet någonsin?

Vad det bara jag som blev lite ledsen att han som visade detta inte hade spelat Mafia 1?

Och att han inte slog av aim assist helt och hållet och ändrade bilfysiken till simulation istället (om den nu finns)

En annan sak som slog mig var att dom där "chase breakersen" inte fanns i originalet. Och att där var betydligt fler bilar denna gången. Man fick i originalet helt enkelt försöka prejja fienderna in i betong pelare, järn fundament, andra medtrafikanter eller gatlyktor för att överleva.

I originalet så kunde man ibland ha ganska otur om fiendera under taxijakt scenen sköt hål på bränsletanken (vilket gjorde att soppan började sippra ut) eller om dom knäckte en av hjulen / axlarna eller gjorde punka på en av däcken, då var man ganska rökt.

En annan sorglig sak är att "mise 02 ulicka" (vet inte vad den riktiga låten heter, visar sig att den heter Latcho Drom - La Verdine) inte spelas när Tommy jagas av gangsterna i gränderna. Väldigt fräck solo låt med dragspel.

Youtube video som jämför karaktärerna från originalet med remaken:

https://www.youtube.com/watch?v=N2zxafYuCoo

"Mise 02 ulicka" Latcho Drom - La Verdine låten som spelas under grändjakten i originalet:

https://www.youtube.com/watch?v=KDkVBW8lunk

Skrivet av Gregerory:

Kollade runt lite igår och stötte på en Dev-diary om spelet, några dagar gammal.

https://www.bloodlines2.com/en/production-in-the-age-of-covid...

Läser man mellan raderna så verkar de ju ha problem med att vissa team inte jobbar som de skall hemifrån.
Vet inte om jag feltolkar. 🤷‍♂️

Bra länk. Kan vara så att den nya producern inte lirade bra med Brian Mitsoda eller Ka'ai Cluney

Skrivet av billybob:

@G4ruda:

På er verkar det som att man bara kan tjäna pengar på "rätt" sätt. Finns knappast mall att följa som garanterar ROI.

Investerar du några hundra miljoner så vill du nog se till att detta kommer tillbaka gärna litet plus för att plocka ut vinst och investera.

Det är väl klart att dom vill gå med vinst, det vill väl alla som investerar?

Men ett bra spel säljer bra på sina egna meriter (och marknadsföring). Det behövs inget DLC träsk eller mikrotransaktioner till tusen för det, ej heller obligatoriska MP lägen.

Fan va ruttet. Han och hans kollega var ju VTM Bloodlines.

Tror detta inte har med att storyn skulle vara dålig snarare tvärtom. Han nämnde Paradox Vegas och Hardsuit Labs har sitt kontor i WA Seattle.

Jag misstänker att storyn innehöll en del saker som ansågs "icke PK" och att "tonen" inte föll i smaken på ledningen. Vi lever just nu i en värld (speciellt dom i Amerika), om där finns en minsta chans att någon skulle kunna bli potentiellt upprörd eller kränkt så måste det rättas till och kateras till alla.

Innehöll VTM Bloodlines potentiellt kränkande och stötande innehåll? Ja, malkavians t.ex gav ju ingen rättfärdig eller bra bild av dom med schizofreni men sen samtidigt så har jag inte hört någon i verkligheten vara en vampyr och lida av schizofreni i heller.

Jag tror att en bra story kan stå på egna ben och vara smått provokativ, om det görs smart. Det visar också en stark kreativ integritet, "spelet som gick sin egen väg".

Passar inte det, nä då kan man helt enkelt låta bli och spela det. Men i dagens läge så genererar det endast sociala hat-stormar om någon kände sig det minsta kränkt av någonting.

För vem minns spelen som apade efter andra och vågade inte sticka ut?

@Bro Exotic "Med tanke på att spelet inte ser särskilt mycket bättre ut än föregångaren är jag inte förvånad"

Det har ingenting med storyn eller dess kvalite att göra. Sen var spelet tänkt att vara ett spel för fansen först och främst.

Får smått dåliga flashbacks av detta och tänker tillbaka på Mafia 1 / 2, när manusförfattaren blev kickad och den andra snubben tog över. Mafia 2 levde inte upp story mässigt till 1:an hur än mycket mer "verklighetstrogen" storyn var.

Detta är ett stort slag mot VTM Bloodlines, och ja den nya personen måhända är erfaren, men förstår han universumet?

Jag såg fram emot detta, nu är det tvek tills jag sett mer.

Fuck Apple säger jag bara. Har det inte gått upp för folk innan så lär det göra nu. Apple är endast intresserade av ett monopol och vill inte samarbeta med andra (såvida dom inte skriver in dom i ett juridiskt hörn).

Komiska är väl att Apple blivit det 1984 som dom "försökte" bekämpa en gång i tiden.

Skrivet av Ftmch:

Grafiskt ser det trevligt ut och jag är säker på att jag kommer njuta av att uppleva världen igen (om det inte är massa gamebreaking buggar dvs), men fan vad helt coverbaserade shooters känns färdigt nu, just det där att "låsas" till covers som står utplacerade här och där och.. nej, fyfasen. Låt mig trycka på en duck-knapp själv och gå in bakom skydd och röra sig lite mer fritt istället tack. Hoppas den möjligheten också kan finnas.

Håller med, grafiskt snyggt ja men med brister som jag undrar om dom kommer att fixa.

Paulie i spelet har genomgått en förändring till det sämre både fysiskt och hur han beter sig och pratar. Paulie var en snubbe med hett temperament men kunde också vara ganska kylig. Nu känns han, och ser mer ut som mammas porkie boy som hoppar ur skorna så fort någon säger bu, tänk snubben i the Roarshank Redemption som dör första kvällen på kåken.

Tommy har övertagit Paulies bättre sidor och är ärligt talat alldeles för wise guy, det passar honom inte. Han skjuter som en lego-soldat och beter sig som en veteran gangster (laddar om som John Wick). Möjligtvis mot slutet av spelet skulle det passa bättre.

Det jag hänger upp mig på är att Tommy inte gestaltades av den ursprungliga skådespelaren och den stora delen och känslan kommer säkerligen att gå förlorad, utbytt mot en mer "Vito Scaleta"

Det som gjorde att man kände empati för Tommy var att han var ett lamm bland vargar, och att han kämpade med sitt medvetande, han var lite oskuldsfull till sättet.

Dom borde helt ha slopat cover systemet och som andra sagt kört med hur det var i originalet istället.

Det enda vapnet som låter bättre är tommy gunnen medans dom andra låter som knallskott, hagelbössan har ju en del att önska. Fanns inget värre än när en gangster smög upp på dig eller sprang mot dig med en avsågad hagelbrakare, garanterad död i originalet. Jag misstänker att du kommer överleva en hagelsvärm i sidan för det är så det fungerar i alla fps sen ett par år tillbaka. Sen gällande rekylen så verkade den vara obefintlig.

Jag tar remaken med en stor nypa salt, antagligen kommer jag att köpa det men mina förhoppningar är ganska låga