Inlägg av Dunder
Inlägg som Dunder har skrivit i forumet
@marsson90: lol, nä kanske inte.
Men i ärlighetens namn så borde inte folk ha igång en fps mätare, för det e för mycket gnällande på fps droppande i spel, och hade dom flest inte haft igång den och koncentrerat sej på spelandet istället så hade dom nog inte lagt märke till fps dippar (om dom inte vara för länge kanske) själv har jag inte märkt en enda gång att Kingdom har börjat hacka och blivit slött under en tid.
Men jag har åxå lagt det åt sidan pga dåligt gjord AI beteende..
Man behöver ingen mätare för att se när det dippar under 20 FPS... Särskilt inte när man är van vid 100+.
Beror ju på servrarna och hurt många de har och lastbalanserar mellan. Om de har 10 servrar och ca 10.000 har tillgång så är det ju samma sak som att de hade haft 100.000 användare och 100 servrar.
Så lugn, du kommer också kunna spela snart då det är snart release.
Visst, om vi levde i en drömvärld där allt skalade linjärt
Vad finns det mer? Om du vill delta i diskussioner etc på Steam så behöver du inte köpa spelet på Steam.
Öppna community-tabben så finns där en massa, moddar t.ex., har för mig att sånt inte brukar funka för de spel man lägger till själv.
Steam achievements, japp, men inget annat går du miste om. Men jag är inte här för att försöka övertala dig (eller ngn annan) om du vill köpa det på Steam.
Inget annat? Du missar väl allt Steam-relaterat?
Nej det är ju det som är poängen med att köpa från ett annat ställe. Vill man ha det i spel-listan i Steam så kan man ju lägga till det där iaf.
Jo, men då missar man steam community, steam achievements och allt det andra som följer med.
Tips är att köpa från GOG eller Humble då det är 20% billigare än Steam. Samt så slipper man DRM också som en trevlig bonus.
Fast man får inte Steam-integrationen, så det blir nog ett köp på Steam ändå.
Ville de verkligen slå rekord hade de väl bjudit in till öppen beta. Det är nästan som om de själva inte riktigt tror på sin hårdvara/nätkod, och därför inte vågar ta in för många.
Har väntat länge på detta, äntligen!
En intervju med James hade varit kul att lyssna på, han är ganska... Speciell
Väntar tills det hamnar i rea-korgen, så kanske det hunnits betatestas färdigt också...
Anledningen till att det tagit en väldig tid är väl för att de inte hade råd att hålla utvecklaren på fast lön, utan att han fick arbeta lite när han hade tid över från annat.
Kul dock att äntligen få se lite progress.
Precis som med ME:A får man vänta tills det fixats först. Blir inget köp innan spelet är färdigt.
Har du den riktiga historiebeskrivningen menar du?
Mata inte trollen.
Har väldigt svårt att se vad "bedriten" är...?
Weebs.....
*takes cover*
@Newklear: haha ok, vill du tro att det inte blir svårare för absolut ingen av alla som spelar på detta..
Men personligen så tror jag absolut att där e folk som kommer ha det svårare för dom inte kan spama Quick save bara för dom gör ett fel val eller förlorare en liten fight eller nåt.
Du har inte gett någon anledning till varför det blir svårare, enbart att det skapar mer jobb, så jag antar att du inte har någon. Eller att du helt enkelt tror att mer jobb är detsamma som svårare, vilket är tråkigt.
@Newklear: men det blir svårare när du inte kan ändra din val till din fördel genom Quick save och reaload
Det e ju det så många har save till att kunna ändra sina val till det bättre. Det gör man svårare här så att du inte kan ändra din val till din fördel.
Varför blir det svårare? Den enda skillnaden nu är att man får lägga tio sekunder på att googla istället, om man måste ha bästa resultatet. Inget blir svårare alltså, enbart mer frustrerande.
Det är en tråkig utveckling när folk tycker att mer extrajobb är detsamma som "svårare", istället för att göra spelen faktiskt svårare.
@Newklear: jo det kan göra det svårare om man inte kan spara hur som helst.. Speciellt för Quicksave spamande som ska save varje gång dom går in ett hus eller dom ska ha en konversation med nån och laddar om direkt för att dom inte fick pratet till en fördel eller det bästa, och laddar om för att ända val av mening.. Om man förlorar en 40min spel tid ute i vildmarken e inte direkt hella världen
Nej, att tvingas göra om något man redan klarat av gör inte spelet svårare. Det har det aldrig gjort och kommer aldrig göra. Det är enbart frustrerande.
Tycker dom ska lägga sin största energi på att fixa små buggarna istället för savingen och lockpick,låter ju mest som att folk gnäller på att dom inte vill ha utmaning.
Ett spel är inte svårare eller mer utmanande bara för att man inte kan spara som man vill. Det gör bara att man tvingas göra om samma saker om och om igen. Det är frustrerande, inte svårt eller utmanande.
Dålig speldesign, helt enkelt.