Inlägg av Sergey

Inlägg som Sergey har skrivit i forumet

Skrivet av Danster:

Sergejstation

Man kan bara hoppas 😌

Skrivet av 0skar:

Ingen bild? 😄

Du kommer direkt till bilden om du klickar på länken i artikeln 🙂

Skrivet av SgtBlack:

Det märks ju tydligt vart Fntastic hämtat terrängkörningen ifrån till The Day Before videon 😆

https://www.youtube.com/watch?v=qc78kMs3gu0

Förväntningar vs Verklighet

Borde inte animationer kosta extra då?
Texturer borde väl kosta extra, eftersom de anlitat folk för att göra texturer?
Ljudet då? Fick de ljudet gratis? Om de anställde personer för att skapa ljudeffekter och musik så borde väl slutkunden betala extra för det?

För de som inte orkar vänta, så kan ni se Willy's Wonderland under tiden.

Samma koncept, med Nicolas Cage

Ser ut som Duke Nukem Forever trailern! Taggad!

Jag spelar inte sims, men jag hade velat se en gigantisk inavlad familj som lever under samma tak i stil med "big brother". Det ska vara smutsigt/förfallet, alla ligger med alla, har barn med varandra till den grad att man inte längre kan hålla koll på släktträdet. Tonvis med svartsjuka, intriger och relationsdrama sinsemellan

...totalt kaos helt enkelt.

Får jag påminna alla här inne att det här inte handlar om eller försöker vara en tutorial för folk skapa hemma? (även om han "säljer" instruktioner på sin Patreon för riktiga galningar som vill ge sig in på något galet)

Det är en video gjord för att underhålla dig genom att se på en superduktig kille göra en galen skapelse "bara för att han kan".
Kanske inspirera några riktiga nördar som också bara gillar att hålla på med liknande kreativa saker och vill göra det "bara för att".
Det är kreativa skapelser som inte har någon mer "anledning" bakom sig än som när folk skapar musik, ritar eller håller på med vilken annan kreativ aktivitet som helst.

Det är en bisarr skapelse som de flesta absolut inte hade velat ha hemma, men man kollar på det bara för att det är kul att se smarta människor skapa häftiga grejer. Precis som kanalen Stuff Made Here och andra kanaler som den. Inget av det är praktiskt och få kommer troligtvis återskapa något av det, mer än att kanske inspireras lite.

Det är bara underhållande att se på, särskilt om man är en nörd.

Där fick dom!
/s

Personligen önskar jag att alla spel hade ultra-inställningar som "dagens" hårdvara inte klarar av att maxa på flera år framöver, ala Crysis.

Menar såklart inte att det bara ska vara dåligt optimerat, men hade varit kul om de alltid byggde in grafikinställningar som är orimligt höga idag, men när man kanske 5-10 år senare kanske blir sugen på att spela igen så kan man spela om spelet med ännu snyggare grafik än någonsin innan, på så sätt hade spelet fortfarande känts fräscht, lite som en remaster.

Eller om man helt enkelt kanske inte spelade spelet vid release, men bestämmer att testa det flera år senare så behöver inte spelet kännas lika utdaterat och kan vara på nivå som "dagens"spel, vilket troligtvis hade motiverat till nyköp av ett flera år gammalt spel.

Det hade potentiellt dragit upp den långsiktiga försäljningen för att folk vet att även om spelet är flera år gammalt, så är det först idag (flera år efter release) som man kan få spela det med grafik som man aldrig kunnat spela det med förut.

Förstår såklart det blir svårt att optimera dessa orimliga grafikinställningar, och att det kräver tid och resurser för något som inte behövs idag (samt att folk hade bara gnällt på att de inte kan maxa spelet), men tycker personligen att det hade varit kul och förlängt spelens livslängd.

Kolla bara på hur länge man snackade om och återgick till Crysis i flera år efter release bara för att se om man äntligen kunde maxa det. Folk tyckte väl ändå att det bara var en kul grej, istället för att bara gnälla på det?

Bilderna i tweeten ser väldigt "fake" ut, ser verkligen ut som en kuliss. Får hoppas det ser bättre ut än så "in action".

Skrivet av Bojkott:

Låter bra med ett spel på 1 TB när PS5:an bara har drygt 670 GB att röra sig med.

Skrivet av Nyhet:

Vidare pratar hon om vad som kan tänkas krävas för att "stödja det första terabyte-spelet" och visuell kvalitet av nästa nivå. Hennes lösning på det tycks kretsa kring streaming av de stora datamängderna, men frågan är då vilka krav som kommer att ställas på spelarnas internetuppkoppling.

.

Skrivet av xermalk:

Mitt X570 moderkort för 3.5 har visst ingen TMP modul, och ingen i Sverige verkar sälja MSI's tpm modul heller.
Finns på amazon us för 60 usd, tack men nej tack ¯\_(ツ)_/¯

Du behöver ingen TPM modul, du har fTPM inbyggd i din AMD processor. Aktivera det i BIOS, sedan är det bara att tuta och köra, gjorde det själv idag och sedan körde jag en clean install av Win 11.

Skrivet av Solidur:

Vill man ha Game Pass Ultimate billigare så kan man köpa prepaid xbox live gold och konverta med 1:1 ratio. Testade förra veckan och det fungerade. Finns lite olika krav för att det ska fungera som lyfts i diverse reddit trådar.

Reddit
https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/htkwtp/deal_there_i...

Microsoft
https://www.xbox.com/sv-SE/live/gold/upgrade

Tack för tipset!
Köpte 3 år för 1000 kr, fram till 2024-10-01 för ett slutpris på 27kr/månad

Till alla VR-haters som argumenterar "Endast 2% av steamanvändare har VR". Förstår ni ens vad det innebär eller tänker ni bara så långt näsan räcker? Tror ni att 50%+ av användare måste ha VR-headset innan det lönar sig att skapa VR-titlar?

Tidigare i år var det 3 miljoner användare på steam som hade ett VR-headset, varav 2+ miljoner hade köpt Half Life: Alyx. Detta har genererat minst 1 miljard kronor till Valve i försäljningar. Vilket är mycket mer än många andra väldigt stora "platta" titlar.

Av dessa resterande 98% användare utan VR så är det nog ett helt otroligt hav av inaktiva, fake, dubbel, "endast free to play-spel", småbarns-konton osv osv. I slutändan är det nog väldigt långt ifrån alla av dessa 98% konton som öht skulle kunna gå att klassa som potentiella kunder. På det så finns det så mycket val och olika typer av spel som passar olika typer av personer och i slutändan är det bara en liten grupp av alla dessa användare som kommer köpa ditt spel.

När det kommer till VR-spel däremot så är det en väldigt stor andel av alla VR-användare som kommer köpa ett VR-spel. Troligtvis är majoriteten av steamkonton med VR aktiva och folk som uppenbarligen har pengar och inte är rädda för att spendera dem på spel.

Folk med VR headsets idag är en niche-grupp och varenda person med ett VR-headset är absolut en potentiell kund.
Precis som att om du äger en häst så är det troligtvis en mycket högre chans att du kommer köpa häst-tillbehör än resten av 99.9% av befolkningen som inte har en häst. Betyder det automatiskt att det inte är värt att skapa en produkt när 99.9% av befolkningen inte har användning av det?
Alla produkter/spel är riktade mot målgrupper. Dessa 98% är inte en målgrupp... det är en samling av hur många olika grupper som helst, det är helt enkelt en folkmassa. Dessa 2% däremot är en väldigt specifik målgrupp som är skriven i klartext.

TL;DR
Man kan inte värdera 2% VR användare på exakt samma sätt som 98% av resterande användare på steam, då dessa 2% lär generera bra mycket mer pengar än 2% av de resterande 98% användare.

Skrivet av zhapp:

Att kliva över andra i samhället är en annan sak eftersom det oftast leder till att du får något av det (pengar, makt, sparar tid etc).

Det du beskrev precis är väl samma saker du får ut genom att fuska i spel? Du får troligtvis mer pengar för att du vinner mer, du får makt/respekt av andra och du sparar tid på att inte behöva grinda och bli duktig själv.

Tror folk fuskar av olika anledningar. Det kanske är för att det finns ett mål i spelet och du försöker komma till målet med alla medel, utan att tänka på att det kommer göra så att du tröttnar på spelet. Det är en genväg till belöningshormonerna. Precis som att människor gillar kolla på roliga videos i mobilen hela dagen istället för att göra något produktivt. Det är en genväg till små doser av belöningshormoner, även om man egentligen inte känner att man blir så tillfredsställd av det, men du kom dit fort med minimal ansträngning.

Eller så är själva grejen att kringgå/lura systemet. Det är något jag själv alltid gillat (gäller inte fusk) och är generellt sätt den stora drivkraften för de flesta hackers/crackers. Sedan har fuskare förmodligen lite till ingen sympati/empati och skiter därmed om hur andra som de förstör för känner sig, så pass mycket att de ofta går igång på att förstöra för andra och feedar på andras ilska och irritation. Lite som när barn tycker att det är kul att vara elaka mot andra barn på deras bekostnad och ofta inte kan tänka sig hur det skulle vara om rollerna var ombytta.

Eller så är det en kombination av bägge eller även andra anledningar som inte jag tänkt på.

Red Dead Redemption 2

Skrivet av Fletchett:

Tycker detta ser absolut kul ut, men hade hellre sett att det fungerade som Trackmania, där en grupp spelare försöker på samma uppgift samtidigt. Det där med att möta folks misslyckade spöken känns ju lite... meningslöst.

Smaken är som baken. Nog för att jag ser det roliga i att ha det som Trackmania, men tycker först av allt att det blir en helt annan känsla i att vara ensam i templet, vilket skulle åtminstone ge mig mer adrenalin och mer spänd än "20 player härj" gameplay.

För det andra så hade man nog behövt "dumma ner" eller åtminstone förändra banorna något enormt, eftersom det blir en stor skillnad i level design om det är en eller flera personer på banan samtidigt (tänk broar som rasar, eller annat dynamiskt). Fungerar bättre i Trackmania med statiska banor.

Tycker det verkar riktigt spännande, ska bli kul att se mer om detta.

Lite orolig på svårighetsgraden och så när bara en person kan klara ett tempel, så det inte råkar bli så att vissa aldrig lyckas av att klara ett tempel, för att endast hardcore gamers lyckas med det.
Men förhoppningsvis har de typ "Easy - Medium - Hard - Insane" svårighetsgrader på tempel eller något sådant.

Testade 120 hz läget en liten stund i Superhot på Quest 2, men jag måste fråga någon annan som också testat det ifall de märkte någon skillnad?

Jag skulle våga påstå att jag har ett hököga när det kommer till hz. Ser omedelbart utan någon tvekan ifall en mobil eller datorskärm har 60, 90 eller 120 hz t.ex, men jag kan inte säga att jag såg någon skillnad i Superhot...
Kanske allting rör sig alldeles för långsamt för att det ska märkas av? Testade vifta omkring med händerna snabbt men märkte ingen skillnad riktigt.