Inlägg av Deathwisher
Inlägg som Deathwisher har skrivit i forumet
Jag tänkte P R E C I S föreslå det datumet. Artonde mars tjugohundrafjorton. Passar utmärkt.
En riktig partyhöjare för Arma III är A.C.R.E. Installera det och njut av realistiskt radioljud, samt radioräckvidd (det börjar spraka om man är för långt ifrån och man måste ibland gå upp på bergstoppar för att få ordentlig kontakt). Otrolig skillnad i multiplayer. Tips för oinvigda!
Den här kartan såg jag igår, varför gamla nyheter fz?
Den här kommentaren såg jag förra veckan. Varför så gammal kommentar?
Hahaha! Helt rätt.
Tjena grabs och tjejer!
Jag har lirat serien sedan BF 1942 och jag har många timmars erfarenhet av liret.
Jag kan inte riktigt förstå all negativitet här i forumet kring "commander". Ni har ju inte ens provat spelet än? Självklart vill de utveckla spelet ännu mer och det lär ju finslipas med tiden. Det har ju inte ens släppts.
Jag kan mycket väl tänka mig att ge mig in i en fight som commander när jag sitter i soffan med iPaden och inte orkar logga in på den stationära speldatorn i sovrummet. Det låter som en kul idé att kunna vara delaktig på ett annat viktigt sätt trots att man inte har dragit på kängorna och stridsselen.
Nä. Droppa negativiteten lite grann i alla fall och testa! Förhoppningsvis har de tagit lärdom från BF2, där tanken var god men inte slutprodukten.
Ni skriver så mkt och ändå missar ni poängen!
Detta spelet har INGENTING med stölder eller rån att göra, man har gjort så mkt missar så det finns inte! Spelet handlar bara om en enda sak, massmord!, Vadå smyga, det går till viss del, om du har ljudämpare (största) samt liksäckar (färdighet) och dessa får man inte förrän senare i spelet.
Nu till missarna, som nämts tidigare ljuddämpare går bara att använda på ett vapen åt gången, så till vida att du inte har "vunnit" flera likadana i kortdragningen, annars kan du bara ha ett eller sälja befintligt för att motera det på ett annat. det går inte att smyga om man inte har masken på sig, vilket är underligt, smartast hade varit att haft mask på sig under rån och stölder, för att senare om man lyckats ta sig fram till målet, ta av sig masken och bara promenera ut.
Icke, ett avlossat skott, krossad ruta och larmet går sen kommer 10 000 poliser, insatsstyrka och annat skit, och det tar aldrig slut och overkill är på vissa uppdrag omöjliga. kanske funkar med 4 vältajmade spelare, men inte som det är nu.NPCerna dör av "ETT" slag i ansiktet, alternativ slag över benen bakifrån för att fälla personen, då dör dem och du får minus i protokollet.Man kan tycka att en professionell tjuv bör vara rörlig, vilket dina kumpaner är, dem hoppar från våning till våning eller firar sig ned med rep, och du ja du får hoppa alt ta trapporna. LÖJLIGT!.
Man kan inte använda sig utav obeväpnad strid, utan måste antingen slå ihjäl alt skjuta personen ifråga, knivar, snaror, påkar, lyser med sin frånvaro, man kan inte hölstra sitt vapen, utan springer omkring och skyltar helt öppet inför säkerhetsvakter, poliser och npcer, och du kan inte ta av dig masken, den har du på dig hela tiden under uppdraget.
Det här är ett spel som lockar till massmord, jag tror jag sköt ihjäl närmare 300 poliser, juggernauts (bulldozers), fbi, swat mm under ett uppdrag, och det känns konstigt med tanke på att "bain" tjötar om att man skall vara så jävla snabb, försiktig och inte sega, well, det går inte, oavsett hur man går till väga så tar skiten tid, och polisen kommer oavsett. MISS!
Och det här lotteriet, där man skall förtjäna sina uppgraderingar på svarta marknaden, öööh mig vetligen så får man inget där i verkligheten utan man får köpa ALLT!, men inte i paygay 2
sen att man kanske får samma skit 2,3,4,5 ggr gör ju inte saken roligare precis.
Det finns inga handgranater, tårgas alt blixt / knallskott, i verkligheten har dem tyngre rånarna "ALLT", handgranater, grk, rpg, ak, ksp, sprängdeg, tårgas, skottsäkra västar mm
I PG, har du enklare vapen, något som kallas C4 fast det är en mina med snubbeltråd, jag tycker då det ser ut som en laserstråle.
Dina sk A.I polare gör väl en insats, dock bara när det gäller att skjuta och vara i vägen, bära byten, personer eller försvara en punk kan dem inte, det går inte att ge kommandon, säkra gisslan, vakta dörren, skydda objekt, BÄRA PENGAR och GULD till bilen, nej det får du eller någon av dina levande polare göra. så istället för A.! så blir det I.A, idiotiska arslen för dem kan inte ett skit. Dina polare kan inte bära någonting, men polisen däremot snor dina säckar och springer iväg med dem, det är förbannat konstigt med tanke på att A.I inte är avsedd för SP spel ,utan skall vara där som ett komplemet om man tränar eller är färre spelare än fyra.
Men bara för att man skickat med en fullvärdig singleplayer kampanj så skall man inte spela det, och när man göra sådana missar kunde man skippat det och bara kört multiplayer, så behöver folk inte bli besvikna. har man inte ett komplett paket, ja då kan man heller inte sälja det som det.Nej det enda som är riktigt bra är musiken, för det finns ingen taktik i denna så kallade taktiska rån och stöldskjutare, ingen möjlighet att planera sina brott eller lägga upp taktiker utan bara spray and pray. Så det finns flertalet missar som gör att man tappar sugen rätt snabbt, pengar är inget problem, man skrapar ihop några miljoner rätt fort, men man kan inte köpa dem roligaste sakerna, det är inte meningen att det skall ta 20 tim innan man har turen och får ett kikarsikte, något som nästa hade krävts i början av vissa uppdrag, hade underlättat markant.
Men jag antar att folk inte bryr sig, det är ju sååå förbannat roligt, så taktik och realism är som bortblåst, nästan så jag funderar på att gå tillbaka till COD och blops, och dem spelen HATAR JAG! jag hade hellre sett att det varit mer realism och verklighet bakom än i princip odödliga medspelare, taskigt tempo och nada tanke bakom handling eller färdighet!
2/5 inte en stjärna till!
/mkt besviken!
Håller med. Jag spelade aldrig payday 1, så jag köpte väl "grisen i säcken" så att säga. Jag tittade på trailers innan släppet och läste mycket på utvecklarnas hemsida innan jag bestämde mig för ett köp.
Jag hade sett framför mig en "simulator" med en touch av arkad (för att locka så många som möjligt). Jag såg framför mig ett redigt förarbete innan varje mission för att lösa det utan polisinsatser. Men icke. Att stealtha i det här liret är nästintill omöjligt.
Och när det skiter sig, för det gör det förr eller senare, så kommer det poliser i horder. Poliserna är märkbart suicidala, då de mer än gärna offrar sina liv och kubbar rakt in i kulsvärmen. När poliserna blir riktigt arga, så skickar de dessutom in sin specialstyrka: Elpistolerna. Jag vet inte vad ni hade gjort, men skulle jag vara polis vid den insatsen så kutar inte jag in med elpistolen som förstahandsvapen, för att desarmera 4 galningar med automatvapen.
Slutsats. Jag hade önskat mig ett lugnare tempo och med en mer realistisk bild av ett bankrån. Det här är så arkadigt och mastigt att det blir som att äta en burk majonäs med smör i. Om det skiter sig, så vill jag ha det klassiska "vi har omringat banken. Kom ut med händerna över huvudet", gisslan, telefonförhandlingar, skjuta sig ut från banken (och inte kunna döda 300 poliser per spelare) osv osv. Att varje spelare VERKLIGEN är expert och VIKTIG på sitt område, vilket jag inte tycker att det här liret ger utrymme för.
Jag får väl visserligen skylla mig själv eftersom jag fick för mig att det var någon form av SWAT-lir fast med bankrånare.
Fotnot: Med ovan erfarenhet så stör jag mig rätt rejält på att recensenten använder sig av ordet "bankrånarsimulator". I spelvärlden är en simulator just vad det är. En simulator. Recensenten kan väl för inte allt smör i småland påstå att detta är en simulator? Förväntar han sig denna anstormning av insatsstyrkor som tål hur mycket som helst vid ett bankrån på Fridhemsplan? Jag brukar inte gnälla, men det ordet får endast användas vid just simulatorer.
Fotnot 2: Ang "stealth", så förstår jag att det GÅR att stealtha. Jag VET. Det är däremot inte en prioriterad del i spelet. PayDay2 ÄR uppbyggt på slakt. Så är det.
Snart går Arma III in i betafas
Yay! Äntligen!
Jättestora skorpioner i tunnelbanan? Really?
Helt ärligt. Börjar det inte bli lite tröttsamt med förvridna ansikten och lysande ögon? Gör ett riktigt skräckspel med riktiga människor. Ha lite fantasi! Det är så enkelt att alltid använda monstertemat. Suck..
Nej nej nej nej neeeeeej!!! *uppgiven*
Vad less jag är på fiender som reser sig efter två salvor som om inget har hänt. Verklighetstroget! Jag får nog hålla mig till Arma3.
En mästerlig recension om inte annat. Calle, du har verkligen skillz när det kommer till skrivandet. Glöm inte det när du sitter på kontoret sena kvällar innan deadline. *stående ovationer*
Jag hade hellre ha sett en nyversion/uppföljare till Age of Mythology istället, men det här duger riktigt gott det med
METALEFS!
Nu vet jag var jag har sett Christer! Visst tusan är det Comviq-reklamen?
Detta är varför DRM för SP spel är ett allvarligt problem.
Exakt. tyvärr är det bara vi normala som är smarta nog att förstå sånt. "dom" som bestämmer sitter på en hjärna inte större än en myras.
Ok? Vänligen förklara vad DRM har med detta att göra.
Låt oss hoppas på att dem lägger ned hela sin verksamhet!
http://tailgate365.com/wp-content/uploads/2012/08/PREDATOR.jpg
Alla ni ignoranta pelikaner som fortsatt tummar ned, sätt fart och gör er röst hörd!
Kul att du laddade upp just den här bilden. En av världens bästa repliker skapades nämligen där och då:
"CONTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACT!"
ehh.. typ alla har gett spelet 8,9 & 10. FZ = nja..
Här ser du styrkan med FZ. De skriver vad de egentligen tycker och struntar i vad "alla andra skriver". Bilda dig en egen uppfattning om Johansson-Sundelius brukar ha rätt eller fel åsikter i sina recensioner.
Nu har jag spelat klart episod 5. Jag ska inte spoila något, men jag tycker att det var lite kortare än vanligt?? Lite besviken på det.
Gällande viss kritik mot FZ:s artiklar så vill jag endast tillägga följande:
Carl Johansson-Sundelius är ett språkligt geni och är den enda skribenten som har fått mig att garva ända in på småtimmarna, med sin vokabulära lekfullhet. Han (och hans medarbetare) ska ha ett stort TACK för många år av spelglädje (läs: läsglädje)!
Fotnot: Att vuxna skribenter ibland tenderar till att vara barnsliga i sina recensioner, är dock helt i sin ordning. Vi pratar spel på den heliga sida som heter FZ. Inget annat. Spel. Humor och en viss släng av omognad hör faktiskt till, oavsett ålderskategori.
De läsare som inte förstår, uppskattar eller tål detta, hänvisas vänligen men bestämt till svd.se, där det utlovas spelrecensioner, garanterat torrare än mjöldoppad riskaka.
Tack för mig!