Age of Empires II: HD Edition har utannonserats!

Skribent
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Johan Olander:

Jag tänker bara bygga en jäkla massa murar.

Åhå, du är en sån! Dom matcherna tog evigheter, någon bygger fem murar utanför varandra!

Åh gud, musiken gott folk! Musiken! Nostalgic Eargasm.

Jag och min (föredetta) kompis brukade köra storslagna matcher i Red Alert där vi byggde in oss. Värsta skyttegravskriget – som jag alltid vann.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Gött att få leka fåraherde igen

Medlem

hoppas det inte bara är att de slänger ut högre texturer.. vill verkligen att AI'n ska vara bättre, det ska vara mer som SC2 när det gäller att kontrollera sina gubbar, väldigt svårt i AoE imo.

Medlem

Ush.. finns betydligt bättre strategi spel nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Ush.. finns betydligt bättre strategi spel nuförtiden.

NEJ!

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Ush.. finns betydligt bättre strategi spel nuförtiden.

Smaken är som baken. Vissas är bättre än andras.

Inaktiv
Skrivet av Kerrai:

Ush.. finns betydligt bättre strategi spel nuförtiden.

Nämn gärna något? Det är fortfarande Aoe 2 som gäller på våra LAN här i trakten... väldigt roligt, balanserat och finslipat. Alla kan vara med.

Medlem

Minns att Byzantinerna med sina överlägsna Castle upgrades tillhörde favoriterna, men annars var ju Teutons riktigt balla med sina Teutonic Knights med svarta hjälmar och kappor, synd bara att jag sög med Teutons!

Sen var ju fulluppgraderade kanontorn nästintill det bästa kustförsvar man kunde ha, aimbot på dem!

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Ush.. finns betydligt bättre strategi spel nuförtiden.

Klart som korvstad det gör men AoE2 hade en rolighets faktor som flera RTS spel från 2007+ saknar.

Ska bli roligt med och se hur SEA regionen reagerar på detta, AoE2 spelas friskt där nere men tappat en hel del dom senaste åren.

Pris ca 150kr på Steam (original 180kr) så inte helt åt helvete pris, tråkigt som fan dock att det är Steam Exklusivt.

Hoppas med att HD remaken är med alla expansioner som 2an hade och inte att det blir DLC.

Medlem

Till er som ínte tycker om Steam, varför är det så dåligt?

Medlem

Fan va trevligt. Kommer att köpa. Många roliga minnen med de spelet. ("how do you turn this on")
Ett extremt bra strategi spel.

Inaktiv

Exklusivt på Steam... Usch. Oroväckande trend. Alltför ofta blir spel exklusivt på en tjänst.

Skrivet av Boomer:

(Inte en bild från originalet)

Helt rätt! Jag tror det är ifrån en alpha. Kanske beta.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skribent
Skrivet av Tpiom:

Exklusivt på Steam... Usch. Oroväckande trend. Alltför ofta blir spel exklusivt på en tjänst.

Skrivet av Boomer:

(Inte en bild från originalet)

Helt rätt! Jag tror det är ifrån en alpha. Kanske beta.

Det är i alla fall från AOE2 och det är en klassisk bild. Kommer inte ihåg var man såg den först dock, fanns internet på den tiden?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Åh, Kommer garanterat bli årets lanspel


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Johan Olander:

Jag tänker bara bygga en jäkla massa murar.

glöm inte portarna

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH <3
Älskar att bygga in mig själv och låta fienderna smaka piltorn.

Älskar att låta fienderna smaka eldklot från tusen trebucher! förövrigt den bästa nyheten i år!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

xbox 3 exklusivt ?

Medlem

Det blir ett måste på detta! Oh minns de goda tiderna då detta precis hade kommit ut (icke HD) det var/är ett av de bästa spelen någonsin.

Medlem

Blir ett köp direkt! Spelar det fortfarande på min gamla Mac.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Slår ju alla bidrag i Melodifestivalen

Medlem

Bästa nyhetTen på länge detta

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Har längtat efter detta så länge :D:D:D JAAAAA kan inte sluta vara så glad!!!

Medlem

Population limit 2000?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hade hellre ha sett en nyversion/uppföljare till Age of Mythology istället, men det här duger riktigt gott det med

METALEFS!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Oboy, ska köpa det här på en gång Billig prislapp är det också


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar