Har du också haft problem med Det svarta hålet som är Valves Steam-support? Berätta!

Valves nedladdningstjänst Steam har en supportavdelning, som även går under namnet Det svarta hålet. Alla som någonsin haft problem med tjänsten vet hur notoriskt svårjobbad dess support är. Vilket mer än ofta leder till att ens problem helt enkelt förblir olöst.

Men nu verkar ändring vara på väg. Valves Erik Johnson har pratat med Kotaku:

"Jag tror att det har blivit lite värre på användarsidan, rent tekniskt. Åtminstone vad gäller tiden som ärenden blir liggande. Vi hade en topp för några veckor sedan, men det börjar bli bättre nu."

Enligt Valve så har man på sistone jobbat med att uppgradera supportsystemets mjukvara. Företaget försöker även jobba proaktivt med supportfrågor – man vill förebygga problem istället för att behöva lösa dem när de uppstår. Exempel på det är att det ska bli lättare att få återbetalning, samt en tvåstegsverifiering vid köp.

Valve säger också att de är i processen att anställa mer personal. "Framåt jul tror jag att vi har fått ner väntetiderna till en acceptabel nivå", säger Johnson. "Det är vårt mål."

Har du haft strul med Steam? Berätta om dina egna erfareneheter av supporten hos världens största spelåterförsäljare.

Vad tråkigt :/ Tyvärr tror jag att mycket handlar om tur med vilken person som tar upp ärendet i supporten. 20/10 Hur bad du dig åt? Är precis samma läge och de fettvägra göra nåt. Väntade 1 månad på att få svar ifrån dem 19/10 Kollade på andra källor tidigare och de nämnde DNS.. Hursomhelst så tack vare dig så löste det sig. Hade gärna kysst dig om jag kunnat, tack likväl! :D :P 19/10 Jag köpte Archeage (ett MMORPG för er som inte vet) på betastadiet och spelade väl runt 100 timmar. När spelet väl släpptes så togs det av okänd anledning bort från Steam, och spelet publisher var HELT oförmögna att handskas med buggar och serverproblem... 19/10 Har aldrig behövt deras hjälp (ta i trä), men om det behövs vill man ju att den ska funka. 19/10 support är grymt så länge man inte behöver hjälp ifrån en människa för då tar det 3 veckor för ett svar om det inte är account hacks etc som tar prioritet. Jag har varit i kontakt med steamsupport många ggr och ofta så är deras svar inte satta i sten... 19/10 Så vitt jag vet så får man i första hand ett autosvar baserat på frågeställningen, vilket kan ge väldigt knasiga resultat. Sedan så har inte Valve heller någon dedikerad supportavdelning utan de anställda inom alla samtliga avdelningar agerar support... 19/10 Provat detta: [http://www.webologist.co.uk/blog/internet-problem-error-118-neterr_connection_timed_out] Fixade mina problem med error 118 19/10 Råkade köpa en Mac-version av ett spel en gång. Fick tillbaka betalningen trots att det gått 2 veckor sedan jag köpt det. (Innan deras mer generösa återbetalnings-policy) Råkade även köpa 4 nycklar till ett spel en gång och även då fick jag pengarna til... 19/10 Apropå Steam så kommer jag inte in på varken butiken eller communityn sedan en vecka tillbaka, error 118.. Fan vad irriterande, verkar svårt att lösa. Fattar inte 19/10
Skicka en rättelse