#The Division har fått ducka för en veritabel fekaliestorm efter den senaste tidens rapporter om buggar, glitchar och antydningar om nätkod som måste skrivas om för att kunna stoppa fusk. Det har inte blivit bättre av att #Massive och #Ubisoft låtit bli att uttala sig om en del kritiska problem med spelet.

Men nu tar Massive bladet från munnen. I ett inlägg på spelets sajt ger man sin syn på dels program som används för att fuska, och dels på exploits och folk som utnyttjar dessa. Och det står klart att det kommer straffa sig hårdare att fuska.

Nya metoder för att upptäcka fuskare har sjösatts, med effekten att åtskilligt fler fuskare har upptäckts. Vilket kommer innebära att många får se sina konton avstängda.

First, we have implemented new cheat detection methods that have allowed us to identify many more players currently using cheat engines in the game. We have already caught more cheaters in the last few days than we had in total during the previous weeks. As a result, we will be handing out the biggest wave of suspensions and bans to date over the course of the next few days.

Fuskare som upptäcks stängs av i 14 dagar, och om de upptäcks igen stängs kontot av permanent. Man säger också att fler metoder att upptäcka fuskare på är på gång.

Att utnyttja buggar eller exploits är kanske inte lika moraliskt förkastligt som att använda dedikerade fuskprogram, men ändå inte okej. Massive skriver att man ser över sina metoder för att söka och eliminera buggar, men understryker svårigheten med att simulera hur spelet kommer fungera live med miljontals spelare på förhand. Man kommer därför agera hårdare och tydligare mot folk som drar nytta av buggar. Man kommer lista buggar så fort som möjligt när de upptäckts, exempelvis i en specifik forumdel. På så sätt undviker man att fuskare kan skylla på att de inte kände till problemet, och det blir också tydligare att det straffar sig att fuska.

Varför inte perma-ban direkt? Varför hålla på och mesa? Fuskare kan dra åt helvete 02/05 I ett spel som bygger på loot grind, kan det vara svårt att se skillnaden. Att döda bossar som gick runt på gatorna och re-spawna nästan direkt var en bug/exploit, inte lätt att veta som spelare vad som är tänkt som en feature och vad som är en spel bug... 01/05 Du skulle alltså inte se skillnad på exploit/glitch och gameplay? Right... 01/05 Härligt.. På tiden.. 01/05 Problemet är mer fundamentalt, spelet låter klienten avgöra detaljer såsom skada, hälsa, m.m. - oavsett om man installerar en antihack-klient på klienten så är dessa tillika väldigt lätta att lura, därför så görs seriösa multiplayerspel på så vis att... 30/04 En person som fuska borde dessutom stängas av från att ha någon möjlighet att köpa mer spel via Uplay eller Steam. Det här är ju bara löjligt med 14 dagars avstängning och sen permanent avstängning. 30/04 Ironiskt att de påstår hur svårt det skulle vara att simulera när miljontals spelare kör samtidigt. Var det inte 7-8 miljoner som spelade öppna betan? Och mindre än 2 miljoner per konsol i dagsläget. Om vi i teorin säger att de sålt 4 miljoner exemplar,... 30/04 Uninstall, request refund - Check! 30/04 Men som falcon lost är ett skämt ett flopp och spela den på challenge mode är ännu värre så om att fuska på den skulle jag med göra... om jag kunde men vadå måste till deras forum och göra vad? Fan de för löjligt skit 30/04 Illa om man nu dagligen måste följa deras forum.. 30/04
Skicka en rättelse