Sedan #Overwatch släpptes tidigare i år har Blizzard fortsatt att putsa på det, balanserat hjältar och även släppt två nya. De har introducerat arkadläget där nya spellägen kan testas innan de eventuellt hamnar i kärnrotationen och annordnat flera säsongsbetonade event.

I en video berättar Jeff Kaplan mer om vad de har lärt sig från detta första år men också vad som väntar under 2017. Först ut är den nya banan Oasis som redan nu finns på de publika testservrarna men de har fler slagfält på gång, i olika stadier av prototypande.

De arbetar också på en rad nya hjältar varav en, änu hemlig, har kommit längre än andra och därmed skickats till designavdelningen för att hitta sin unika look. Kaplan är medveten om att hjältarna sällan är perfekta när de släpps och att de aktivt valt vänta lite extra innan de börjar pilla på Sombra, den senaste. När de började finjustera Ana märktde de att spelarna inte hade bemästrat henne ännu och därför skruvades hon upp för högt, och behövde tonas ner strax efter.

En annan efterlängtad funktion är en serverbläddrare som ska göra det enklare att hitta custom games. När du skapar ett spel med särskilda regler ska du kunna välja att göra det publikt och därmed inte behöva förlita dig på kamrater för att fylla upp servern.

Blizzard planerar också fler säsongsevent, både ett par väntade (påsk?) och ett par som enligt Kaplan är mer oväntade (towel day?). Oavsett verkar det bli ett spännade år för alla som gillar Overwatch.