#Star Citizen är lika känt för sina crowdfunding-framgångar (det har dragit in drygt 1,2 miljarder kronor) som för sina många förseningar. Fast enligt Chris Roberts, hjärnan bakom det massiva projektet, är förseningarna inget märkligt för ett spel av den här magnituden.

I ett långt inlägg förklarar han att de deadlines utvecklaren #Cloud Imperium Games sätter upp ska ses som målsättningar, inte defintiva releasedatum, och han tillägger att ivriga bidragsgivare tenderar att missförstå detta. Därför kommer man varje vecka redovisa hur arbetet fortskrider och vilka interna deadlines man har.

So for Star Citizen Alpha 2.6 we’re going to share our internal schedule and its breakouts on a weekly basis. These are the very same schedules we update daily and are circulated internally on our intra-studio hand-offs with a few exceptions: the individual developer names assigned to the tasks will be omitted (for obvious reasons), we’ll remove the JIRA details and we’ll modify the technical wording to make it readable for a wider audience, but otherwise, when something changes, slips or is completed, you will know.

Schemat visas och uppdateras veckovis på utvecklarens site. Vi kan läsa att man siktar på att släppa Star Citizen version 2.6.0 den 8 december, och hur mycket jobb som återstår i en handfull avdelningar. Noterbart är att singleplayer-kampanjen #Squadron 42 inte finns med i schemat för version 2.6.0.

Och så här förklarar Chris Roberts det här med releasedatum:

As you know we’ve not been keen to give hard dates on the project after the initial set of dates which we had estimated when the project was a lot smaller in scope. When I’ve talked about releases, I’ve always qualified any discussion of timing with “we’re hoping to” or “the goal is” to give a rough timeline for people, but unfortunately some people often tend to forget the qualifiers and treated my comments nonetheless as a promise.

Because of this we have been reticent to share our internal timelines, even with caveats, as it always seems to cause trouble; one section of the community gets annoyed because things are perceived as late while another gets annoyed wondering why we shared dates at all if they aren’t solid. Of course even when we don’t give dates we have yet another part of the community getting annoyed because they feel left in the dark and have no idea when the next build will drop.