Doom 4 tillkännagivet

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av spiken:

Ta tillbaka John Romero, ni behöver honom!

Ja, världen behöver dakatana 2!!!

#Daikatana må vara ett skitspel, jag har ingen aning då jag inte spelat det, men Romero var en av personerna som designade #Doom. Det är just inom deisgn jag tycker att id har tappat en smula, #Doom 3 var ok, #Quake 4 lite bättre men inga fullpoängare.


signatur
Skrivet av Remus[Swe:

"]Mina damer och herrar. Släpper inte ID Software Doom 4 till PCn, då är minsann PCn döende. Fan! Doom är ju bland dom första spelen till PCn!

Drar sig ID Software ur att göra spel till PCn, då är vi verkligen illa ute!

De har utvecklat en motor med vad de kallar superstarkt stöd för PC, Mac, X360 och PS3. "Bocka i rutorna till vilka plattformar ni vill ha det så får ni det utan extra arbete (bortsett från anpassning till kontroller)" har det hetat och mest troligt kommer de att vilja visa detta med sina spel. Men bli inte förvånad ifall huvudutvecklingen sker på 360.

ptr
Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Gamblor:

haha, var vi roliga nu?
Ser bara en svart bild som jag förmodar är en diss mot de mörka banorna eller?

haha förmodligen! mene jag tyckte om att det var väldigt mörkt så mig skadar det inte

Gen
Medlem

\o/

Fantastisk nyhet!

Gen
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av spiken:

Ta tillbaka John Romero, ni behöver honom!

Ja, världen behöver dakatana 2!!!

#Daikatana må vara ett skitspel, jag har ingen aning då jag inte spelat det, men Romero var en av personerna som designade #Doom. Det är just inom deisgn jag tycker att id har tappat en smula, #Doom 3 var ok, #Quake 4 lite bättre men inga fullpoängare.

Har testat Daikatana, spelade första banan och avinstallerade därefter spelet. Kombon av skum grafik, robotgrodor och kasst ljud samt ett stort "WTF" räckte för mig.

Som du själv sa är Quake 4 helt okej, samma med Doom3. Personligen tycker jag de två hade vart fullpoängare om spelen framförallt vart längre. Doom2 tog ju ett bra tag att spela igenom och de enorma kartorna kunde lätt få en att villa bort sig. Numera är allt lite väl linjärt.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

haha, var vi roliga nu?
Ser bara en svart bild som jag förmodar är en diss mot de mörka banorna eller?

Vi försökte vara lite roliga ja
Inte jag som ska ta credit för den dock, såg den bland Digg-kommentarerna.

Inaktiv
Skrivet av Ghengis Khan:

Yaaaaa! Känns som det endast var jag som verkligen uppskattade Doom 3!

Nejdå. Doom 3 var sweet.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Skrivet av spiken:

[#Daikatana må vara ett skitspel, jag har ingen aning då jag inte spelat det, men Romero var en av personerna som designade #Doom. Det är just inom deisgn jag tycker att id har tappat en smula, #Doom 3 var ok, #Quake 4 lite bättre men inga fullpoängare.

"tappat" är väl ändå fel ord. "Inte gått framåt överhuvudtaget" låter mer passande.

Medlem

Då lär det väl komma till mac också.

Medlem

Är det bara hälften så bra som de först 2 doomspelen så är jag nojd.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Gamblor:

haha, var vi roliga nu?
Ser bara en svart bild som jag förmodar är en diss mot de mörka banorna eller?

Om man höjer kontrasten tillräckligt mycket så ser det jäkligt snyggt ut...

Medlem
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av spiken:

Ta tillbaka John Romero, ni behöver honom!

Ja, världen behöver dakatana 2!!!

#Daikatana må vara ett skitspel, jag har ingen aning då jag inte spelat det, men Romero var en av personerna som designade #Doom. Det är just inom deisgn jag tycker att id har tappat en smula, #Doom 3 var ok, #Quake 4 lite bättre men inga fullpoängare.

Vad har han gjort som vart bra på sista tiden då? Bara för att han gjorde något bra för över 10 år sedan och inte något bra efter det så kan man ju inte räkna med att ifall han bara fick jobba med doom igen så skulle allt bli bra.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av spiken:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av spiken:

Ta tillbaka John Romero, ni behöver honom!

Ja, världen behöver dakatana 2!!!

#Daikatana må vara ett skitspel, jag har ingen aning då jag inte spelat det, men Romero var en av personerna som designade #Doom. Det är just inom deisgn jag tycker att id har tappat en smula, #Doom 3 var ok, #Quake 4 lite bättre men inga fullpoängare.

Vad har han gjort som vart bra på sista tiden då? Bara för att han gjorde något bra för över 10 år sedan och inte något bra efter det så kan man ju inte räkna med att ifall han bara fick jobba med doom igen så skulle allt bli bra.

Men id gjorde ju inte quake 4 var inte de raven.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av spiken:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av spiken:

Ta tillbaka John Romero, ni behöver honom!

Ja, världen behöver dakatana 2!!!

#Daikatana må vara ett skitspel, jag har ingen aning då jag inte spelat det, men Romero var en av personerna som designade #Doom. Det är just inom deisgn jag tycker att id har tappat en smula, #Doom 3 var ok, #Quake 4 lite bättre men inga fullpoängare.

Vad har han gjort som vart bra på sista tiden då? Bara för att han gjorde något bra för över 10 år sedan och inte något bra efter det så kan man ju inte räkna med att ifall han bara fick jobba med doom igen så skulle allt bli bra.

Jag hävdar att Romero är en bra designer, med lite tyglar och rätt folk runt omkring sig.


signatur
Medlem

Med tanke på att de klagade på piratkopieringen av Doom 3 så blir nog Doom 4 bara konsol.

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Mina damer och herrar. Släpper inte ID Software Doom 4 till PCn, då är minsann PCn döende. Fan! Doom är ju bland dom första spelen till PCn!

Om de kör med Tech 5-motorn så lär det komma till PC. Den är gjord för att snabba upp utvecklingen på olika plattformar.

Får hoppas att ID bryter trenden, dvs. inte gör en lika pissig fyra om Q4. I Q4 fanns det inget nytt att hurra över. Allt kändes mest 90-tal med snyggare grafik och sämre spelkänsla än i tex. Q3. Tyckte dock Doom3 var helt ok, dvs. förutom att det var så scriptat.

Medlem

Vad trevligt. Gillar Doom 3 skarpt! Nu har jag bytt till Mac så det lär väl ta några år extra innan det kommer en Mac-version, om det överhuvudtaget kommer en sån.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

daikatana's multiplayer är ju för fan gudomligt :DDDD..

i övrigt bör det väl nämnas att de senaste delarna i doom/quake-serierna är riktigt jävla usla

Inaktiv

Hoppas detta blir mer som dom 2 första Doom spelen(Hjärndött Mosterslakt FTW!!!).


signatur

<Skriv in Signatur här>

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av spiken:

Ta tillbaka John Romero, ni behöver honom!

Ja, världen behöver dakatana 2!!!

#Daikatana må vara ett skitspel, jag har ingen aning då jag inte spelat det, men Romero var en av personerna som designade #Doom. Det är just inom deisgn jag tycker att id har tappat en smula, #Doom 3 var ok, #Quake 4 lite bättre men inga fullpoängare.

Quake 4 gjorde väl ändå Raven software?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

Yaaaaa! Känns som det endast var jag som verkligen uppskattade Doom 3! Ser verkligen framemot en uppföljare till detta!

Håller med till 100%. Doom 3 tycks få mycket skit på forum, men spelet föll mig helt i smaken. Det här kommer bli kanon!


signatur

I'm a snake, follow me!

QRT
Medlem
Inaktiv

Hoppas det inte blir en ny kolsvart skräckis "värdelöst skräp" som Doom3 var! Jag vill back to the basics, ta originalDoomsen och hotta upp dom så räcker det för mig!

Lite större ytor och inga kolsvarta gångar att krypa runt i tack.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Hoppas på bättre story och att huvudkaraktären kan prata.

Så du tycker de ska byta bort "helvetets portal" handling eller vad man ska kalla den. Då är det ju inte doom...

Doom 3 var ju kanon. Det som gjorde det lite roligare var att dem snodde den här PDA stilen från system shock 2!=)(kanske fanns i ettan med)

Kommer ihåg när man satt och läste en supergammal Pc gamer och såg första bilden på DOOM 3, såg ju himmelsk snyggt ut!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Night Hawk:

Hoppas på bättre story och att huvudkaraktären kan prata.

Så du tycker de ska byta bort "helvetets portal" handling eller vad man ska kalla den. Då är det ju inte doom...

Doom 3 var ju kanon. Det som gjorde det lite roligare var att dem snodde den här PDA stilen från system shock 2!=)(kanske fanns i ettan med)

Kommer ihåg när man satt och läste en supergammal Pc gamer och såg första bilden på DOOM 3, såg ju himmelsk snyggt ut!

ja eller första teasern på e3 för en massa år sedan...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Är det samma personer som gör Quake serien?
Nice med Doom iaf!:D


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Snark...

Skulle vara kul att se id göra något nytt och intressant men det verkar som om de gått in i en vägg, RAGE ser ju inte speciellt imponerande ut med sin blandning av racing och fps :/


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Skrivet av fikabulle:

Tyckte dock Doom3 var helt ok, dvs. förutom att det var så scriptat.

Inte mer scriptat än andra spel

(ja, jag vet vad du menar, jag bara stör mig på gamers sätt att felaktigt använda spelutvecklar-terminologi)

Medlem

Älskade Doom 3, underbara nyheter för mig.

Men men... kommer väl gå 4-5 år innan vi får se Doom 4. :/

Skriv svar