Testa nya Penumbra - om du vågar...

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jaha, jag kom då fan inte särskillt långt Verkar iaf väldigt stämningsfullt. Lite ovant med interaktiviteten bara, men jävligt unik och spännande användning av fysiken. Äntligen ett spel där man får tänka till ordentligt för att komma vidare! Synd på grafiken bara :\

<snip>

Alltså, jag fattar inte klagomålet på grafiken?
Det är ju inte fult? Jag knäppte på motion blur och antistropic filtering i menyn sedan tyckte jag det var jävligt snyggt, realistiskt liksom inte så där datorspelsmässigt med en massa glänsande metall överallt.

Ok monstret kunde kanske varit snyggare men hallå, vem bryr sig, jag var scared shitless iaf...

Medlem

Detta blir att testa idag på lanet

Medlem

Alltså, jag kanske inte är så superbra på problemlösning, men hur f*n tar man sig ur det första rummet? Jag har till och med försökt skruva upp gallret med blyertspennan utan framgång! (dröjde ca. 15 minuter innan jag tog mig ur det första rummet i det första penumbra också, men det här är ju om möjligt ännu svårare:)


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Skrivet av Thanatos84:

Alltså, jag kanske inte är så superbra på problemlösning, men hur f*n tar man sig ur det första rummet? Jag har till och med försökt skruva upp gallret med blyertspennan utan framgång! (dröjde ca. 15 minuter innan jag tog mig ur det första rummet i det första penumbra också, men det här är ju om möjligt ännu svårare:)

När jag påbörjar en ny bana så söker jag igenom allt först, brukar styka väggarna på vänster hand sedan söka golv och tak efter små gömställen mm.. Sedan ska det inte vara några problem

och du pressar myntet från skåpet i städet som senare fungerar som skruvmejsel

Medlem

Hjälp!

Har kommit till ett rum med en trasig elbox och massa fönster med persienner. Vad ska man göra? Försökte hålla en flare mot vattensprinklern för att få dörren att öppnas, men antar att man måste ha igång elen först. Men hur?

Medlem

Tack för hjälpen grön! Det hade jag aldrig kommit på själv! I'll be back (vid nästa problem)


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Hjälp!

Har kommit till ett rum med en trasig elbox och massa fönster med persienner. Vad ska man göra? Försökte hålla en flare mot vattensprinklern för att få dörren att öppnas, men antar att man måste ha igång elen först. Men hur?

Jag släpade ut tunnan som du hittar i förrådet, och ställde den framför elskåpet, och slog på elen. Inte för att elen direkt funkade, men det kommer ju gnistor som flyger ner i tunnan så innehållet börjar brinna. Sen flyttade jag den till under sprinklern, så gick larmet och dörren öppnas.

Medlem
Medlem

Ny sign!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mr. Bravo:

Jaha, jag kom då fan inte särskillt långt Verkar iaf väldigt stämningsfullt. Lite ovant med interaktiviteten bara, men jävligt unik och spännande användning av fysiken. Äntligen ett spel där man får tänka till ordentligt för att komma vidare! Synd på grafiken bara :\

<snip>

Alltså, jag fattar inte klagomålet på grafiken?
Det är ju inte fult? Jag knäppte på motion blur och antistropic filtering i menyn sedan tyckte jag det var jävligt snyggt, realistiskt liksom inte så där datorspelsmässigt med en massa glänsande metall överallt.

Ok monstret kunde kanske varit snyggare men hallå, vem bryr sig, jag var scared shitless iaf...

Word ! , fullversionen ska spelas.
Btw någon som har en aning om hur många de är som utvecklat penumbra?

Skrivet av Laxen:

Ny sign!

hahaha jag funderade på desamma


signatur
Medlem

Mycket fint spel! älskar klurifix! Fick lite Saw-känsla i magen vissa gånger. Jag tror hela blir kanonbra!

Inaktiv

Äntligen ett fullvärdigt klura-spel fick lite rysningar, äckelkänsla samt lite halvt eurforisk känsla när man klarade av vissa moment


signatur

GA-EP35 DS3 | Core2Duo 3.0Ghz (E8400) | 2GB Ram/800Mhz | Geforce GT240/1024MB

Inaktiv

ingen linuxversion?

En sak är säker svenskar är goa på att göra trevliga och spelbara spel.:up:


signatur
Medlem

Damn, demot var ju helt sjukt bra. Snacka om att man vill ha fullversionen nu! Ser verkligen fram emot det.

Medlem

Det var ett riktigt grymt demo må jag säga, woah!

Inaktiv

frys rummet, vet itne hur jag gör
hjälp !

Medlem
Skrivet av cerumen:

frys rummet, vet itne hur jag gör
hjälp !

Du ska använda Soda drycken på aparaten för att höja tempen. Har du inte Sodan så får du gå tillbaka och leta efter en läskautomat.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

NICE GAME!!!!!
Tumbs up for swedish gamemakers!!!!

Medlem

Tyckte spele i början var jävligt läskigt osv. men när man stöter på de infekterade för första gången så kunde jag inte hålla mig för skratt... jag gillar hela settingen med spelet och att miljöerna har en otroligt bra effekt men den pigmentlöse figuren förstörde allt, nu är detta iofs en demo och med tanke på hela "lösa problemet" saken är det ett givet köp. Dock hoppas jag innerlig på att man kommer stöta på "läkigare" monster

Medlem
Medlem

Nån som kommit på lösenordet på datorn för att låsa upp dörren? Det är ganska tidigt i spelet....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av daplets:

hjälp!

vad ska man göra när man tagit upp sprutan och ett cp kommer in i rummet?

haha faan så roligt sagt hahaaha


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vad gör man när man

steriliserat nålen?

Monstret som skrämde mig kommer inte mer och jag kommer inte in genom

Pure blood

dörren... vad göra?

Update: Listade ut det själv...

12
Skriv svar