BioShock-demot släpps inatt 01:00

Medlem

Själv älskar jag demot till 360 och lär köpa det till den. Då man kan myssa i sofan med detta spel. Känns som ungefär som thief spelen som hade en underbar berättelse som fängslade en totalt.

Medlem
Skrivet av JohnDoh:

En kort förklaring tack:
Vad visar demot upp? Spelet från första början, bana i mitten, helt egen bana som ej är med i spelet... ?
Ungefärlig speltid ?

Visar introt dock klippt fast du får spela från kraschen i vattnet och se hur du kommer ner till undervatten staden så det är spoiler i början.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Så alltså spelet har grymt vatten, och grymt spel upplevelse men du tänker inte köpa det pga lite små "buggar" med grafiken och ljudet samt undertexter... snacka om schyssta prioriteringar

+ att aldrig i världshistoren så har väl ett spel patchas ? äh nog inget att bry sig om, bara en vanlig "attention whore". move on, nothing to see..

jag tyckte inte musrörelserna var sådär jättebra, de var lite oprecisa och hängde inte med 100%.. kanske nått med drivrutinerna eller något som kan patchas..


signatur
Inaktiv
Skrivet av ibbles:

Det där med undertexterna är faktisk störande, specielt när det är så svårt att höra vad splicerna säger.

skaffa nya öron

Medlem
Skrivet av turbo10:
Skrivet av ibbles:

Det där med undertexterna är faktisk störande, specielt när det är så svårt att höra vad splicerna säger.

skaffa nya öron

eller nya högtalare

Medlem

helt okej lir, verkar kunna ha lite kul med eld/el/is osv sen i fullversionen (får se film från fullversionen när man klarat demot).

dock förstår jag inte, i ett sånthärnt... bragrafik-spel, varför de inte har lite mer avancerade grafikinställningsmenyer. varför kan man tex inte köra igång AA/AF ingame? :S

Medlem

men åååååååååh vaffan! Får FETA grafikbuggar. texturerna försvinner på alla fienderna, vissa delar av världen och mina händer/vapen. De e bara helt svarta. Man ser vissa grejjor som tex blixtarna på händerna och maskerna på gubbarna. Trodde först de va nått med mina drivrutiner för dom knasade lite när ja installerade om dom, men icke samma grejj efter ominstallerade drivisar.

Någon annan som fått nått liknande eller nån som kan tänka sig en lösning?

Jag har E6600Q, 2gig ram, 2900XT med 7.8 drivisarna och vista 64x

Får lite knepiga buggar i WoW med där vissa saker blir halvt genomskinliga istället, så va de inte innan utan efter jag installerat de nya graffedrivrutinerna. Så de lär väl ha nått att göra med dessa?


signatur

I'm the best around...

Medlem

Får allt fundera på om jag ska köpa det här, var lite skum precision på siktet. Flöt ju på bra iaf med E6600, 8800gts 640mb och 2gb ram

Medlem
Skrivet av Grönatummen:

men åååååååååh vaffan! Får FETA grafikbuggar. texturerna försvinner på alla fienderna, vissa delar av världen och mina händer/vapen. De e bara helt svarta. Man ser vissa grejjor som tex blixtarna på händerna och maskerna på gubbarna. Trodde först de va nått med mina drivrutiner för dom knasade lite när ja installerade om dom, men icke samma grejj efter ominstallerade drivisar.

Någon annan som fått nått liknande eller nån som kan tänka sig en lösning?

Jag har E6600Q, 2gig ram, 2900XT med 7.8 drivisarna och vista 64x

Får lite knepiga buggar i WoW med där vissa saker blir halvt genomskinliga istället, så va de inte innan utan efter jag installerat de nya graffedrivrutinerna. Så de lär väl ha nått att göra med dessa?

Ja, du måste vänta tills klockan 01:00 då nya drivrutiner kommer ut till Nvidiakorten.

http://www.nzone.com/object/nzone_bioshock_downloads.html

Inaktiv
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Grönatummen:

men åååååååååh vaffan! Får FETA grafikbuggar. texturerna försvinner på alla fienderna, vissa delar av världen och mina händer/vapen. De e bara helt svarta. Man ser vissa grejjor som tex blixtarna på händerna och maskerna på gubbarna. Trodde först de va nått med mina drivrutiner för dom knasade lite när ja installerade om dom, men icke samma grejj efter ominstallerade drivisar.

Någon annan som fått nått liknande eller nån som kan tänka sig en lösning?

Jag har E6600Q, 2gig ram, 2900XT med 7.8 drivisarna och vista 64x

Får lite knepiga buggar i WoW med där vissa saker blir halvt genomskinliga istället, så va de inte innan utan efter jag installerat de nya graffedrivrutinerna. Så de lär väl ha nått att göra med dessa?

Ja, du måste vänta tills klockan 01:00 då nya drivrutiner kommer ut till Nvidiakorten.

http://www.nzone.com/object/nzone_bioshock_downloads.html

Menar du inte drivrutiner till ATIkorten? Han har ju ett ati 2900xt.

Inaktiv

Förresten hur laddar jag ner från speltorrents? När jag klickar på länkarna som några killar här har tipsat om så står det bara att demot släpps kl 01.00 i natt och det är typ 4 timmar kvar. Hittar ingen torrent länk :S

Edit: Fungerar verkligen inte Antialiasing i spelet? inte ens om man tvingar det via kontrollpanel?

Medlem

Ang. 2900XT: Kör spelet i DX9 läge från startmenyn -> spel -> högerklicka på BioShock ikonen och välj play in DX9. Kommer att fungera.

Mabec vet egentligen bättre

Medlem
Skrivet av aNoN_:

Förresten hur laddar jag ner från speltorrents? När jag klickar på länkarna som några killar här har tipsat om så står det bara att demot släpps kl 01.00 i natt och det är typ 4 timmar kvar. Hittar ingen torrent länk :S

Edit: Fungerar verkligen inte Antialiasing i spelet? inte ens om man tvingar det via kontrollpanel?

Får samma här...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

HMB
Medlem

Efter ha kört igenom spelet så måste jag säga att det helt klart överträffade mina förväntningar! Kan utan tvekan bli årets SP-spel detta! Skön känsla, bra design+grafik, bra ljud, trevlig fysik, "rollspelskänsla" osv osv. Enda negativa jag kommer på just nu är att mouse sensitivity är helt pajj att ställa in. Måste ha 1 i inställningarna för att det ska ens gå och spela in-game, i menyerna går det dock toksakta då, skumt! Hursomhelst, tanka demot! Ni kommer inte bli besvikna

Medlem

detta va banne mig det grymmaste demot på länge! har fan fastnat för detta spel nu, GIVET KÖP

till alla er som klagar på grafiken och allt det där, hur mycke mer ögongodis vill ni egentligen ha? :s snyggare än såhär kan inte spelet bli, e ju fan omöjligt

Medlem

Synd att CE verkar bli försenat >_< Damn yoo!


signatur

Videomupp

Medlem

En intressant sak som inte alla kanske vet är att demot skiljer sig från spelet, alltså när man väl har hela spelet och börjar om från början så kommer saker att skilja sig åt.

Kan alltså vara fullt medvetet gjort så att det finns extra hälsa och annat för att man inte ska bli frustrerad och inte klara igenom demot.

Inaktiv
Skrivet av Steffe:

detta va banne mig det grymmaste demot på länge! har fan fastnat för detta spel nu, GIVET KÖP

till alla er som klagar på grafiken och allt det där, hur mycke mer ögongodis vill ni egentligen ha? :s snyggare än såhär kan inte spelet bli, e ju fan omöjligt

amen brother!

grymt snyggt, fina effekter, underbart ljud, underbar stämning osv

visst glänser det lite mycket ibland men men

Medlem

går det inte å spela i dx10 med hd2900xt??


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Testpilot

Gillade demot starkt , just det att man har valfrihet att mörda fienden är precis sånt jag gillar.

Det jag inte gillade var att spelet såklart ville ha nyare grafikdrivare och efter jag lagt in de senaste så fick mitt system för sig att drivarna körde 1650x1080 men att den egentliga upplösningen som lades ut till skärmen bara var 1600x1200 med följden att då man rör muspekaren till kanterna så scrollar skärmen.

Hoppas drivarna som släpps inatt inte är lika kassa , hade lite låg fps med de gamla drivarna jag kör nu.

Inaktiv

Tyckte inte styrningen var seg eller saknade precision på PC (Vista). Tyckte dock det kändes bättre på 360:n, kan vara för att TVn helt enkelt är större än datorskärmen. Blir att köpa till 360.

Medlem

Mycket bra demo. Körde dock inte klart ska ju jobba imån :P. Synd att det inte fanns nån save-funktion i demot men det är förståligt. Jag tyckte allting var skitbra, grafik, känsla, ljud, musik, AI. Men inte like stor valmöjlighet gällande att döda folk, de flesta (åtminstone de jag träffade i början). Men man kanske stöter på folk man kan gå förbi utan att bli attackerad :P. Väldigt ryslig stämmning dessutom (ja jag är lättskrämd ). Störande dock att undertexterna sackade efter. Men det är inget jag bryr mig om.

Medlem
Skrivet av Hymer:

går det inte å spela i dx10 med hd2900xt??

Jodå om du har Vista så

Medlem

Demot finns redan ute. Men jag tänker inte tanka, vill inte bli besviken!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Så alltså spelet har grymt vatten, och grymt spel upplevelse men du tänker inte köpa det pga lite små "buggar" med grafiken och ljudet samt undertexter... snacka om schyssta prioriteringar

Som jag sa så tycker jag att spelupplevelsen kan vara lite klumpig ibland. Sen är det väl ändå inga små-buggar jag upplever med mitt system? Hur kul är det med ljudet t.ex. För att inte tala om undertexterna?
Och att jag inte ska köpa det kan väl också bero på hur man prioriterar saker, eller hur? Eftersom att jag känner att jag inte får så stort nöje med detta i nuläget, så köper jag hellre något annat för pengarna och väntar sedan tills en patch har kommit och priset på spelet har sängts. Så brukar jag iallafall göra när jag ska köpa spel

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Hymer:

går det inte å spela i dx10 med hd2900xt??

Jodå om du har Vista så

ja men de har ja ju, varför buggar DX10 funktionerna? :S

cyxor1:
"Ang. 2900XT: Kör spelet i DX9 läge från startmenyn -> spel -> högerklicka på BioShock ikonen och välj play in DX9. Kommer att fungera.
"

mm de funkade men nu crashade spelet istället precis när man skulle komma upp till häxan efter hissen :/


signatur

I'm the best around...

ptr
Medlem

undertexterna var otroligt irreterande. och tyvärr tycker jag de är det ofta i spel. Orkar man inte sitta och koncentrerar sig för att höra vad de säger pga alla explosioner och så i bakgrunden ska man åtminstone kunna läsa, men om de säger något annat samtidigt som man läser så blir det lätt lite knepigt

Medlem

Speltorrents funkar inte för mig heller...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Otroligt! jag är tagen, vilken spelupplevelse man fick, jag ger stående ovationer, var väldigt länge sedan jag fick sätta mig ned med en sådan kvalitets produkt.

btw. Inga problem att FÅ AA osv, gå in i nvidia inställningar och adda bioshock demot och sätt aa så blir det ännu vackrare! mumma!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Här finns en torrent som inte är tidslåst:

http://www.gameupdates.org/details.php?id=1435

Skriv svar