Enemy Territory: Quake Wars filmat

Inaktiv
Skrivet av [NympH:

"]

Skrivet av ThreeZool:

Så. har sätt filmen, och jag måste säga från vad jag har sätt så håller jag mig nog till BF2142, QW ser bara inte ut till att bli lika roligt som BF2142 är för mig just nu...

Bra, håll dig ibland kidsen och spela din mod...

gå tillbaka till skolan istället och lär dig lite hyffs...

Medlem

Explosionerna ser dåliga ut, explosionljuden är riktigt kassa, vapenljuden suger fet kamelförhud. Stelt av det man kunde se.

Hoppas fullversionen är x100 bättre än det här.

Inaktiv
Skrivet av Ymer:

såg ju exakt ut som BF2142 grafik förutom spräng bubblorna och närahåll på den där reaktorn annars såg man inga större skillnader.

Hoho... tack, det där var dagens bästa!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Men alla ska komma ihåg, det är nybörjar kodare som gör spelet. Det enda dem har gjort är moddar hittills. Så kanske man inte ska ha speciellt höga förväntningar. Jag efter den här filmen har tappat mycket intresse för spelet. Även om det är pre-beta. Jag kan förstå att dem försenat release på det. För som nån sade, banan såg ut som nån billig modbana till battlefield med lågupplösta texturer m.m. Jag hoppas jag får fel, för den första banan dem visade, den från E3 såg rolig och vackert gjord ut. Men tiden får visa hur det blir, jag hoppas jag har fel, men tvivlar. Och ljuden lär nog bli dem samma som här, TYVÄRR. Hoppas nån har sagt det till utvecklarna, att ljuden är svaga. Även om man försöker följa quake världen i spelet, så behöver inte ta dem svaga ljuden från quake spelen för att öka quake känslan, det är ingen positiv sak i den här bemärkelsen, och hoppas dem inser det....


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

ja odm måste fixa vapenljuden och mapsen, sne så får iv se, dock så är det ingt fel på animationerna om man tittar på videos där dom handgripligen har demonstrerat spelet, kommer inte ihåg vilken mässa det var, men bilar och allt föl i bitar riktigt snyggt när dom blev nedpangade och när man sätt filmer från första person när dom spelat multiplayer matcher på mässor har det sätt riktigt bra ut, vad fan var det här för klåpar video?


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av [NympH:

"]

Skrivet av ThreeZool:

Så. har sätt filmen, och jag måste säga från vad jag har sätt så håller jag mig nog till BF2142, QW ser bara inte ut till att bli lika roligt som BF2142 är för mig just nu...

Bra, håll dig ibland kidsen och spela din mod...

gå tillbaka till skolan istället och lär dig lite hyffs...

inse fakta bf2142 är en mod av bf2 och suger!

Medlem
Skrivet av Nolite:
Skrivet av Ymer:

såg ju exakt ut som BF2142 grafik förutom spräng bubblorna och närahåll på den där reaktorn annars såg man inga större skillnader.

Hoho... tack, det där var dagens bästa!

Du vet själv att jag har rätt.

JB
Medlem

Jag har läst mycket om ETQW och hängt med på kolla på videos från E3/Quakecon etc och är entusiastisk.

Kolla in dessa:

1. QuakeCon 06: An Inside Look at QuakeWars
Denna bör man definitivt kolla på. Paul har förberett sina repliker 1000 gånger och det märks, då SD fick skit från ID den gången då SD skulle presenterade ET på E3 mässan för ca 3 år sen. Så denna gången är SD bättre förberedda för göra en bra presentation av ET:QW, än vad de gjorde av ET. I vilket fall som helst så är det en skön video, och berättar rätt mycket om ETQW om man lyssnar.
http://planetquake4.net/download.php?op=fileid&lid=2333

2. Video Interview
Med 2 personer man kanske vill kunna namnen på, och vilka dom är, vad dom har gjort. Varför, jo det kan vara intressant att veta om man lagt ner 2-3 år på ett spel och uppskattar spelet enormt mycket.
http://media.pc.gamespy.com/media/748/748377/vids_2.html
(Video Interview heter den)

Edit: Glömde säga att jag är ett ET fan. Men det kanske framgår

Inaktiv
Skrivet av DarthChubby:
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av [NympH:

"]

Skrivet av ThreeZool:

Så. har sätt filmen, och jag måste säga från vad jag har sätt så håller jag mig nog till BF2142, QW ser bara inte ut till att bli lika roligt som BF2142 är för mig just nu...

Bra, håll dig ibland kidsen och spela din mod...

gå tillbaka till skolan istället och lär dig lite hyffs...

inse fakta bf2142 är en mod av bf2 och suger!

jag fattar inte varför alla påstår att BF2142 är ett mod...

måste man göra en ny spelmotor varje gång för att det inte ska räknas som ett mod då?

eller så är det bara att du fortfarande hatar BF2142 men har slut på argument och tar till "det är ett mod" som visar att du inte har en aning om vad du pratar om...

http://en.wikipedia.org/wiki/Mod_%28computer_gaming%29

Medlem

Instämmer med dem flesta jag är inte alls imponerad eller den där MÅSTE HA spelet känsla i det hela. Sen får det stödja villket kort som hellst på marknaden.

nVIDIA borde tänka efter vilka filmer dem visar sina effekter på om dem vill att dem skall sälja bättre än vad dem redan gör. Dock e jag trogen nVIDIA gamer. Lär nog inte gå tillbaka till ATI på länge.

Medlem

ser bara sämre o sämre ut vafan.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Day of Defeat Source FTW !


signatur

No weakness

Medlem

ETQW ser riktigt beige ut. Dåligt ljud också. Synd. Spelet kan ändå bli bra när det är färdigt. Balansen blir sehr wichtig...

ps Jag tycker att BF2142 är ett otippat bra spel och bitvis sinnessjukt kul, med bra TP, så kanske är jag diskvalificerad från ETQW-åsikter?

Inaktiv

Jävlar vad fult, det är gameplay som räknas visst men hl2 grafik känns lite old.

Inaktiv

Tycker mest det känns som en dålig trailer med dåliga förhållanden, kollade nyss på lite axelkameror från QuakeCon och inte fan om man blev sugen på att köpa det direkt

Känns som en grov miss av SplashDamage och ID att låta Nvidia göra denna rullen på det sättet, om de nu var dom. Kan mycket gärna vara så att det var någon commandline grej de glömde för att få med posteffekter, eller någon viktig funktion som får spelet att krascha som kommenterats ut för tillfället. Skall vänta tills spelet kommer ut iaf så får vi se. Något ni erfarna spelare borde lära er är att inte bedöma ett spel efter marknadsföringen, wareza hem det när det kommer ut eller tanka demot, så köper ni det om ni gillar det. That's my policy

Inaktiv
Skrivet av Ymer:
Skrivet av Nolite:
Skrivet av Ymer:

såg ju exakt ut som BF2142 grafik förutom spräng bubblorna och närahåll på den där reaktorn annars såg man inga större skillnader.

Hoho... tack, det där var dagens bästa!

Du vet själv att jag har rätt.

Haha detta var långt mycket snyggare än bf2142 har spelat det med full aa och max på allt annat. LOL

Inaktiv

Jo det va snyggare, men grafiken är inte allt...

Edit: syftar på att QW är snyggare då ^^

Medlem
Skrivet av Ravenous:

Spelet känns väldigt stelt i animationer tycker jag. Titta bara på pansarvagnen som rör sig väldigt ryckigt. Sedan så var jag inte speciellt imponerad av ljuden.

Jag tycker spelet saknar lite av den där känslan jag vill ha men å andra sidan har jag ju inte spelat tidigare Enemy Territory spel utan bedömer allt genom att jämföra med battlefield serien.

Denna video fick mig inte att vilja spela QW mer än tidigare.

Snarare tvärtom faktiskt. Spelet ser ju hyffsat snyggt ut, men ljudet var urkass och det verkar inte speciellt roligt heller...


signatur

| 5950x | RTX 3080Ti |

Inaktiv

du upprepa bara det han sa

Medlem

OT
Tycker gott att folk kan sluta med pajkastning oavsett om man gillar det man har sätt eller inte..

Tillbaka till clippet
Man kan ju hoppas att qw leverar men det känns lite tidigt för att ropa hej..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vad positiva och glada alla var här då. Har spelat ET en hel del senaste veckorna och det är fortfarande roligt. Behåller dom bara den känslan så blir det nog bra. Men i denna filmen såg det lite öde ut, verkade inte vara tillräckligt med folk på banan.

Inaktiv

Ni som babblar om dx9, dx10 osv. Quake Wars använder varken eller, det är skrivet i OpenGL.

Medlem
Skrivet av gaggzi:

Ni som babblar om dx9, dx10 osv. Quake Wars använder varken eller, det är skrivet i OpenGL.

Ja det vet dem flesta, varför vi snackar om dx9-10 är för vissa tror att om ett grafikort är DX10 kort, så ska allting automatiskt se bättre ut?? Det är en stor missuppfattning.. Dx10 gör inte allt snyggare automatiskt, allting hänger på utvecklarna, och vad dem vill att det ska se ut som.

Förresten alla ni som snacka om att BF2142 är en bf2mod? Ja då kan man på samma sätt säga att ET-QW är en Doom3 mod?? Eller Quake4 mod, för det är typ nästan samma motor där?? Så sluta snacka om att BF2142 är en mod. Speciellt ni som inte spelat spelet mer än demot. Jag gillar BF2142, tycker det är bättre än BF2 t.om. Även med alla buggar, som förhoppningsvis blir fixade. Ursäkta denna OT.

Jag hoppas det här blir bra punkt slut


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

usch! husen ser ut som rekvisita för ett 5 år gammalt spel och ljudet suger!

Jag har tappat all lust att köpa det här spelet nu!

Inaktiv

/callvote kick leveldesigner
"ja vi gör hus som ser ut som vanliga Svänzon hus, fan va kul det kommer bli!"

Medlem

När man läser vissa personers inlägg här så blir jag glad på riktigt att vissa verkar bilda sig en negativ uppfattning om spelet. Förhoppningsvis kommer dessa personer hålla sig till BF2142 eller liknande noobspel så vi slipper dom i QW.

PS. Jag har inte mer info än er andra om att det här spelet kommer bli skitgrymt men om man kollar på allt annat på marknaden så ser det här helt klart mest lovande ut...

Medlem

Jävla många idioter det finns här som dömer ett spel totalt efter en beta, spela erat lilla battlefjoll 2142 spel så slipper vi er i QW

Medlem

Vad trist tonart det blev i tråden nu.


signatur

| 5950x | RTX 3080Ti |

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Förrsten alla ni som snacka om att BF2142 är en bf2mod? Ja då kan man på samma sätt säga att ET-QW är en Doom3 mod?? Eller Quake4 mod, för det är typ nästan samma motor där?? Så sluta snacka om att BF2142 är en mod.

skillnaden är att produktionstiden på bf2142 inte var särskilt lång (knappt ett år ens?) sen att många av funktionerna med squads etc inte har ändrats nämnvärt (lite teamplay bonusar WOW). I grund och botten är det samma spel fast med nya vapen och fordon alltså en mod.

Medlem

Det här klanket på 2142 ... har ni lirat riktigt hetsiga streetfights när teamworket är på topp? För det är riktigt ascoolt kan jag meddela. Det är definitivt inte bara en "mod" till BF2, tycker man det har man inte spelat tillräckligt.

Mechs, sentry guns, gun drones, emp grenades, active camouflage, railguns, titan mode ... de gamla klasserna är kombinerade. Dessutom ser det bättre ut och flyter bättre.

Men nu handlar tråden om ET:QW, så jag måste säga att ljuden kändes skräniga .. passade inte alls till grafiken som är superb.
Det var för lite folk i stridsområdet helt klart, och gjorde antagligen inte spelet rättvisa alls. Sen tror jag kan det bli rätt coolt med traditionella byggnader på mapsen, ger fin kontrast till Stroggs prylar.

123
Skriv svar