Svenskskräckisen Soma säljer bra, Frictional nöjda
Köper du Soma hjälper du till med skåningarnas nästa spel.
#soma, #frictional-games, #gta-v-2, #rockstar-games, #amnesia-a-machine-for-pigs, #amnesia-the-dark-descent
Som egen utvecklare skulle vara intressant att veta vad pengarna för dom första 5 åren kom från, om dom hade folk som investerade eller om det var sparkapital, 5 år är ändå ganska länge. Men dom kanske inte jobbade heltid?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Som egen utvecklare skulle vara intressant att veta vad pengarna för dom första 5 åren kom från, om dom hade folk som investerade eller om det var sparkapital, 5 år är ändå ganska länge. Men dom kanske inte jobbade heltid?
Amnesia?
Haha minnesförlust
Kul att höra att det går bra för dem! Jag köpte spelet själv och är än så länge nöjd med spelet! Dock så har kontot för underkläder inte ökat markant så jag är väl för luttrad för att bli skrämd, men när VR väl kommer så tror jag nog att jag behöver se över klädbudgeten... :).
Hoppas ni andra gillar spelet också!
Som egen utvecklare skulle vara intressant att veta vad pengarna för dom första 5 åren kom från, om dom hade folk som investerade eller om det var sparkapital, 5 år är ändå ganska länge. Men dom kanske inte jobbade heltid?
De är väldigt, väldigt små. Åtta anställda för ett år sen.
Som egen utvecklare skulle vara intressant att veta vad pengarna för dom första 5 åren kom från, om dom hade folk som investerade eller om det var sparkapital, 5 år är ändå ganska länge. Men dom kanske inte jobbade heltid?
De är väldigt, väldigt små. Åtta anställda för ett år sen.
Och dom var fem anställda under hela Amnesia: TDD
Save thy self, because nobody else will.
Välförtjänta framgångar för Frictional Games, fantastiskt mysigt och bitvis skrämmande spel.
Dessutom gör de HELT rätt med achievements, totalt 10 stycken och inga "babys first steps"-achievements när du hittar knappen för att röra dig och inget grindande för dem heller...bara noterat dem i förbifarten
Kan varna samtliga i denna tråd att SOMA är ett FRUKTANSVÄRT roligt, läskigt och djupt (no pun intended) spel. Det var allt.
meh, kunde varit roligare. De skippade inventory som skadar ens lust att utforska. Sen hide-and-seek-skräck blir gammalt så snabbt... men det var ett bra spel ändå. Blev skrämd några gånger och fick uppleva en väldigt bra story i crazy miljöer.
Men jag ser inte spelet som någon ny skräck-klassiker precis... var hyped för mer.
Välförtjänta framgångar för Frictional Games, fantastiskt mysigt och bitvis skrämmande spel.
Dessutom gör de HELT rätt med achievements, totalt 10 stycken och inga "babys first steps"-achievements när du hittar knappen för att röra dig och inget grindande för dem heller...bara noterat dem i förbifarten
Dock så är de alla jättetråkiga story-achievements som du inte behöver anstränga dig för - du låser upp dem ändå...
Vilket just är poängen, achievements är skräp som inte bidrar till spelupplevelsen alls. Att knyta dem till storyn är ett sätt att säga "nytt kapitel!"
( http://kotaku.com/video-games-should-have-fewer-achievements-... )
Vilket just är poängen, achievements är skräp som inte bidrar till spelupplevelsen alls. Att knyta dem till storyn är ett sätt att säga "nytt kapitel!"
( http://kotaku.com/video-games-should-have-fewer-achievements-... )
Håller absolut inte med. Det beror på vilket spel man spelar. Ett spel som SOMA kan lika gott vara utan achievements, men det är också för att spelet i sig är en linjär skräck-resa med stort fokus på storyn och inget extra-innehåll alls.
Ett spel som Resident Evil Remake gör sig jättebra för achievements, för det är menat att du ska spela om det flera gånger och få bättre tid, bättre rank, klara dig utan att save:a lika mycket, hitta alla saker, låsa upp alla sluten - achievements där kan fungera som en bra motivation till att spela bättre. Många spel använder achievements just så.
Sen finns där klart dåliga achievements i spel också - t.ex. kan man ställa sig frågande till Dead Spaces "Kill 20 enemies with weapon X" när man själv känner att man redan har hittat sitt favorit-vapen och det är INTE weapon X.
Otroligt kul! Ser fram emot nästa rysare från Frictional.
Har dock en fråga till FZ (har själv inte spelar Soma ännu så kan ha fel), men bilden I er rubrik, kan vara en spoiler?
Äsch, hela spelet är så uppenbart. Man listar ut typ det direkt efter man blir brainscannad att man förmodligen inte är samma person längre. Det riktigt intressanta med spelet är ju snarare hur de tacklar hela grejen med medvetande, filosofin bakom det samt allting läskigt med det. Spelet är ju mycket mer än "OMG JAG ÄR EN ROBOT NU!"