Fråga FZ om Napoleon: Total War
Frågan är väl snarare om AI:n _avsevärt förbättrats_ sedan Rome.
Man har fortfarande inte bevisat att man vet hur man skriver ordentlig kollisionsdetektion för geometrin på slagfälten. Detta har inte fungerat sedan Shogun/Medieval.
Massiva formationer som ställer sig på en lång kolonn och och blir ihjälslagna en och en istället för att attackera en masse, etc.
Är spelet bättre optimerat än vad Empire Total War ?
Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65
Vad är skillnaden mellan Napoleon-spelet och Empires?
"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org
Jämfört med Empire hur känns AI:n i spelet. Tänker både på själva slagen, i kampanjer och framförallt det jag retat mig på nämligen "pathingen" dvs att den inte alltid hittar någon väg utan det blir pannkaka av allt (dom bara står där och ser dumma ut).
Kommer det finnas upplåsningsbara faktioner som t ex Sverige?
Skiljer sig de olika ländernas enheter mer på sig i Napoleon än i Empire, där det i stort sätt var samma enheter i olika uniformer?
Är det planerat några DLC?
Hur pass snyggt är spelet jämfört med Empire, är det ungefär samma eller har det blivit ännu lite bättre?
Jag har gett upp Total War-serien, tyvärr. När CA visar att de bryr sig om mer än att bara locka grafikbögar till deras nya spel och ger mer uppmärksamhet åt AI:n än att låta vaktmästaren ägna 5 minuter av sin fikarast åt den i sista sekunden så _kanske_ jag ger dem en ny chans.
Vilka expasioner kan man tänka sig att släppa sen?
Fungerar diplomati i spelet? Eller är det samma skräp som i de tidigare spelen?
Gav själv upp med denna serie efter Medieval2 när det återigen visade sig att de endast satsat på förbättrad grafik. Ibland är man för tålmidig och tror på utvecklarnas löften, borde gett upp efter Medieval1 eller möjligtvis Rome...
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Tycker ni att Creative Assembly har infriat det som dom pratade och visade upp under SEGAS press konferens?
Jag syftar på t ex på när man skjuter hål i marken med en kanon får motståndartrupperna svårare att ta sig fram genom den delen av terrängen och att Ai'n nu ska vara mycket bättre än dom tidigare spelen.
Slutligen funkar dom olika generalernas egenskaper bra? eller är det bara skit?
/Studio23
Jag kan svara på en del saker här helt själv..
Kommer Creative Assembly att supporta spelet efter release för en gångs skull istället för att bara släppa 1-2 patchar och sedan bara gå vidare?
Det har släppts 5, och en till, mindre, är redan på väg.
Var har du fått att det släppts 1-2 ifrån?
Hur kommer soldaterna se ut i detalj? Kommer de fortfarande vara (i stort sett) karbonkopior av varandra eller kommer vi få se lite mer slumpade ansikten respektive uniformsdetaljer?
De har sagt att dom jobbat på det här. Det ska vara mer detaljer, mindre kopior samt se bättre ut. Samtidigt som det har samma prestanda som Empire. Om du kollar gameplay videos ser man direkt att det ser bättre ut också.
Är spelet bättre optimerat än vad Empire Total War ?
Läs ovan
Hur kommer onlinekampanjen fungera?
Du kan ju alltid testa/läsa om den som finns för Empire? Borde väl vara exakt likadant.