Inlägg av konraden

Inlägg som konraden har skrivit i forumet

1
Skrivet av Pappa Zappa:

Gillade verkligen detta spel. En oväntad överraskning.

Kul

Skrivet av ELF:

Såg precis att det släpptes på GOG nu 👍
https://www.gog.com/en/game/titan_station

Jo precis! I fredags - det är 20% rea också, det blir även 20% rea from kl19 ikväll på Steam.

Efter att ha kollat på streamers som spelat spelet kan jag för de som ska spela ge ett litet tips gällande pusslena: Var inte så nära när du löser dom, stå en bit ifrån så blir det enklare / funkar bättre

Skrivet av Gertzy:

Tänker mig att det är lite som att skriva ett poem, eller kanske manus, eller måla en tavla eller komponera en låt/opera. Kan pillas på in absurdum, men någonstans måste en sätta ned foten och bestämma sig för att nu är det färdigt. Speciellt om en jobbar så ensam som du och inte ingår i ett större team som bara "följer order". Då måste konstnären nöja sig förr eller senare. Eller bli galen.

Exakt så! Oftast blir man klar i samband med att man blivit galen ;D

Skrivet av Dvorak:

Imponerande projekt, speciellt med tanke på att det gjorts ensam. Precis min typ av spel, blir nog kanske att köra igenom på helgen. Får hoppas att jag lyckas slippa buggarna; vet däremot hur svårt det kan vara att lösa riktigt krångliga buggar så har full sympati.

Tack! Hoppas det smakar

Om du stöter på något får du jättegärna maila: support_steam@polygongruvan.se
Bifoga sparfilerna och en beskrivning så ska jag kolla på det så fort jag kan.

Sparfilerna ligger i C:\Users\XXX\AppData\Local\titanstation\Saved\SaveGames
XXX== användarnamn

Skrivet av Tomas Helenius:

Är duktigt imponerad av att du ror ett sånt här projekt i hamn mer eller mindre själv. Inbillar mig att det är svårt att bestämma sig för att saker ska vara klara (lär ju finnas hur mycket som helst att göra om man vill). Starkt!

Tack! Jo, det har du det helt rätt i.
Spelet började närma sig "klart" runt juli, sen dess har det mest varit att säkerställa att allt funkar som det ska och fixa buggar.
Egentligen är aldrig ett spel bli klart, man kan alltid göra nåt bättre eller bygga om hela partier så de är bättre osv.

Skrivet av Sisyr:

Tjena! Buggar handlade i första hand om dialoger som inte gick igång. Löste sig genom att som du skriver ladda om/starta om spelet men i ett fall hjälpte inte det heller... förrän det magiskt funkade när jag testade igen några timmar senare. I övrigt kraschade även spelet några gånger med ett felmeddelande om att ramminnet var slut - en ny variant jag aldrig stött på tidigare med denna rigg. Pusslet kanske kan vara som du säger. "Dörren" var så pass långt bort i pusslet som låste sig att jag nog inte tänkte på att försöka knalla tillbaka dit och se om det kunde göra något. 🤔

Ramminneskrashen låter onekligen spännande

Får se kommande dagar vad spelare stöter på för intressanta saker man får djupdyka i!
Vet själv hur jäkla segt det är med game-breaking buggar som drar ned upplevelsen.

Utvecklaren här

Trist att FZ sprang på buggar.
Jag har testat spelet enormt mycket själv och bett/tvingat kompisar att testa samt även lejt in testare.
Den huvudsakliga buggen har varit en envis en. Den har dykt upp helt random till och från senaste månaderna men jag har inte lyckats reproducera den varpå den har varit svår att fixa. När den väl har hänt har det alltid funkat att ladda senaste saven eller i värst fall starta om spelet. Men igår tror jag att jag till slut har lyckats att slå ihjäl den.

Softlock i cyberspace vet jag inte riktigt vad det kan vara för nåt, kanske var det inte tydligt nog kommunicerat att man resettar pusslet genom att gå in genom den röda dörren som leder in rummet?

Jag gillar också Deliver us the moon, även om själva laser-skjutar gameplayet kanske inte är min favorit så är det en skön känsla när man glider runt på månen.

Skrivet av Sarkofag:

Vilken inspiration! Vilken prestation! Hoppas du bli rik! Pepp!

Tack! Hah får se hur det går! Hoppas på att kunna täcka kostnaderna och göra ett till spel

Skrivet av AgamemnoN:

Såg svintrevligt ut, bra jobbat 👍
Blir en wishlist för mig 💖

Dubbel-tack!

Skrivet av backspaze:

@konraden kommer det även att finnas hos GOG framöver?

Hej! Jag har inte kollat upp det så noga än men tanken är att få upp det på fler shoppar.
Jag handlar nästa exklusivt på steam&epic varpå jag har inte jättestor koll på GOG(tror jag köpte typ LBA för 10år).

Skrivet av bluebird:

Det här ser otroligt lovande ut. Och imponerande.

Tack! Hoppas det faller i smake - Välkommen till stationen

Skrivet av aakerlind:

Nu fattas ju bara en biltemakööörrrv i spelet på nåt sätt så är det ett givet köp oavsett pris!

Haha får vad jag kan få in

Skrivet av Jonkan:

Va!? Menar du inte att klassikern "Färskt kött!" får blodet att frysa till is vid blotta tanken? 🤣🤣

Du borde ha någon broderad tavla här o där med svenska klyschiga citat á la "Fånga dagen" eller så iallafall. xD Eventuellt någon halvdrucken kaffekopp med go liten text på?

Skämt åsido! Ser onekligen ambitiöst ut så hoppas det går vägen för din del med spelet så det säkrar andra framtida projekt! Indiescenen är ju större och populärare än nånsin då många AAA-utvecklare antingen tappat stinget totalt eller fallit för "mobilspels-modellens" snabba resultatgivande plågoande..

Håller tummar och tår!

Du har ju helt rätt i att "Färskt kött" är ju den solklara klassikern!
Det finns några grejjer redan nu som endast lär roa svenskar

Tack o bock!

Skrivet av MaxC:

Ett enmansprojekt som ser så här polerat ut är otroligt imponerande! Ser fram emot releasen!

Tack!

Skrivet av asker:

Hej Joakim! Det där såg ju vrålfett ut. "Grillkorv", som man säger.

Korvarna ska grillas, det vet du.

Skrivet av ELF:

Tyckte Alien: Isolation hade en helmysig atmosfär och detta ser också riktigt mysigt ut.
Det är något speciellt med gamla monokrona CRT skärmar, disketter och analoga grunkor.

Instämmer helt, oväntat nog
Seriöst så är det ju riktig scifi..(har absolut inget att göra med att det var den sci fi man växte upp med...)
Är inte ett dugg fan av dessa "floating transparent" sci fi skärmar som modern sci fi har för sig.

Skrivet av Soulless:

Ååh! Mysspel i rymden! Jag är helt på utan frågetecken!

Du är väkommen till stationen!

Skrivet av Glufse:

Där slog du allt huvudet på spiken kamrat. Härliga tider. Snyggt dataspel Joakim!

Tack baguetten!

Skrivet av Tronic:

Hoppas de kommer till playstation också.

Tanken är att få ut det på ps nästa år. Det räcker med att släppa till en platform åt gången när man gör allt själv

Skrivet av Jonkan:

Måtte de komma svensk översättning som på gamla OG Diablo-tiden!

Haha! Du den nuvarande svenska översättningen är i klass med "Hej min vän! Stanna ett tag och lyssna!".
Det är så sjukt lockande att göra en humoristisk svensk översättning. Ingenting låter fränt på svenska. Det skulle iaf ge svenska spelare en unik upplevelse.

Och hej! Det är jag som gör Titan station

Skrivet av andreashal91:

Gör folk bra spel så köper man ju det! Köpte Skyrim föra veckan. Innan dess så körde jag det gratis. varvat spelet 2 gånger nu. Riktigt nice!

"Gör folk bra spel så köper man ju det!" Det stämmer ju inte in på COD. p12or köper det bara för att alla andra köper det och har ett coolt omslag på..

Skönt tänk! Hoppas du använder detta tänk i övrigt i livet. Tex att du jobbar men eftersom chefen inte är nöjd med din insats så får du inte betalt eller att du får betalt sen nån gång när det är halva priset på din lön.

OT: Fantastiskt bra att Skyrim har nått sådana siffror! Det öppnar upp för att fler liknande spel kommer utvecklas, vilket iaf för mig är mycket glädjande.

Skrivet av KatOne:

Sämsta spelet i modern spelhistoria. Må ni kånka för detta, Id!

Varför är Rage det sämsta spelet i modern spelhistoria och varför ska isf en av världens bästa studios gå i graven för att de släppt ett dåligt spel?
Rage var fjolårets största spelupplevelse efter Skyrim.

Storyn och questingen är enkel, lätt att följa och man förstår hela tiden vad som händer och vad man ska göra. Man letar aldrig runt efter nån knapp eller dyl som ska tryckas på och man vet hela tiden vart man ska.
Hela spelet följer ett väldigt bra tempo med perioder av lugn, uppbyggnad och action för att sedan återgå till att vara lugnt. Man bryter av fps delen med att köra bil och uppgradera sin bil vilket iaf jag tycker var jäkligt kul, speciellt då jag körde på en xboxkontroll(fast på pc).
Spelet har dessutom mycket inklämt, man kan spela massa olika minispel(eller större spel som magic) emellan alla dyngfeta ställen man åker till och får uppleva tillsammans med smarta fiender.

Vapenutbudet är dyngbra, bäst i något spel sedan hl1, förstår verkligen inte hur man inte kan vara nöjd med utbudet. Vad saknar du, vad finns inte? Robotar-Check, Maskingevär-Check, Häftigt pilvapen som kan skjuta massor med oika typer av skott-check, sjukt kul bumebrang-check, radiostyrda bombbilar-check. Man har fasiken allt man kan önska, samt att texten på raketkastarens ammo är "When it absolutely must die, settle for nothing less" och det är mycket sånt där kul dom har klämt in. Tex att en vakt i sista staden beordrar spelaren att plocka upp skräpet(hl2 referens) och säger efteråt "Thats a good boy.".
Men dom har även gjort andra saker så bra, många spel där man har en inventory där man samlar på sig grejjer så förstår man inte vad allt är men i Rage har dom ett simpelt ikon-system så man förstår exakt vad allt används till och vad som kan säljas.

Jag tycker inte spelet är det minsta repetetivt, snarare tvärtom, man harvar verkligen inte igenom samma hela tiden utan får hela tiden se nya saker, nya ställen, nya fiender osv. Varpå speltiden på ca 30h känns bra rakt igenom, många spel är jävligt långa men borde egentligen vara sjukt mkt kortare bara för att dom är så repetetiva. Jag tycker inte Rage är det, Rage är bra, spännande och nytt rakt igenom och i min mening är det väldigt få spel som är så pass icke repetetiva som Rage är.

Om Rage hade släppts av en annan studio än ID hade spelet hyllats. Man ser så många reviews som sågar spelet på helt värdelösa anledningar som oftast har med ID att göra än med själva spelet i sig eller nåt likande med "the lightning is bakes and not dynamic". Just för att det släpps av ID så förväntar sig alla så orimliga saker och att hela deras värld ska vändas upp och ned igen precis som när dom spelade Doom för första gången och det måste man förstå att det går inte riktigt. Men att släppa ett riktigt kul och bra spel lyckas verkligen ID med.

1