I mitten av januari förlorade Platinumgames sin vd, Kenichi Sato, som lett företaget sedan 2016. Ledarrollen togs över av den tidigare vice vd:n, Atsushi Inaba, och nu har han berättat lite mer om sina planer för utvecklaren. I en intervju med Famitsu (via VGC) säger han att han vill att företaget ska satsa på spel som folk kan njuta av under en längre tid, jämfört med såna när man upplever innehållet "en gång", som i Bayonetta.

Han nämner även hemlighetsfulla Project GG, där han säger att de nu håller på att testa en rad olika saker. Han vill dock inte gå in på spelets designfilosofi, eftersom det skulle "avslöja något viktigt om vart vi är på väg".

Han påpekar att de även vill skapa mindre spel, som Sol Cresta, och spel man kan klara genom att köra igenom dem en gång, som Bayonetta, men att deras framtida spel kommer att ha en annorlunda struktur. Han tror att detta är helt nödvändigt, med hänsyn till hur marknaden kommer att utvecklas under de kommande fem åren.

Det låter onekligen som att Inabi vill att utvecklaren främst ska satsa på live service-spel – ett segment de ger sig i kast med i kommande Babylon's Fall. Det ska släppas 3 mars, men har väl på förhand inte gett ett överväldigande positivt intryck.