#Quantic Dream-chefen David Cage säger att han och hans studio "äger" den interaktiva drama-genre #Heavy Rain bygger på, och trots titelns framgångar är han inte intresserad av en uppföljare.

– Vi skapade genren. Vi äger genren och vi vill visa att Heavy Rain inte var ett sammanträffande eller lyckskott – att det verkligen var något som funkade och som vi kan bygga vidare på, säger David Cage.

Nästa spel från Heavy Rain-skaparen blir något helt annat, även om det fortsatt kommer bjuda på en upplevelse av det mörkare slaget.

– Men samtidigt ville jag inte göra en uppföljare. Det gjorde jag klart innan jag visste om spelet skulle bli en framgång eller misslyckande, eftersom jag vill visa att det här verkligen är en genre. Vilket betyder att du kan använda ett liknande drama för att berätta vilken som helst slags historia inom valfri genre och stil.

– Så vi kommer utforska olika riktningar. Fortfarande mycket mörkt, fortfarande för vuxna, men helt annorlunda mot Heavy Rain. Vi vill tillfredställa våra fans, men vi vill överraska dem också. Det är vår utmaning, avslutar David Cage.

I dagsläget jobbar Quantic Dream på två hittills okända titlar.