Kontroverserna kring kommande #Splatterhouse börjar mer och mer likna en sämre såpa sänd efter lunchtid på betal-tv. I början av februari skrev vi att spelet bytt utvecklare, och häromdagen levererade utgivaren Namco en känga till förra utvecklarna, #Bottlerocket. Företaget påstod bland annat att de ursprungliga Splatterhouse-utvecklarna missade viktiga deadlines.

Nu kommer Bottlerocket med sin syn på hela fadäsen. En syn som, inte helt otippat, skiljer sig en aning från #Namcos. Detta var vad de hade att säga till Gamasutra.

We too have to be careful of what we say since publishers have to worry about their 'image' and will sue small, independent studios who bark back at them too loudly. Splatterhouse had been in development for over eighteen months and up to having the title taken away from us, we had not missed any contractually-defined milestones. So either there were no performance issues during that timeframe or Namco's management of the title was inept.

Slutförandet av Splatterhouse sker hos ett internt team inom Namco. Det släpps den 28 april till Xbox 360 och Playstation 3.