Heavy Rain-film hos FZ
gamal film dock - men herre gud vad jag längtar efter spelet
Ser mycket lovande ut, om de kan hålla samma kvalitet genom spelet sen.
QTE är en vattendelare bland spelare, och jag kan förstå båda sidor. Däremot så har jag inget emot dem här, i ett äventyrsspel. QTE tillåter spelaren att göra rörelser och saker som är omöjliga att göra ens i den mest avancerade spelmotor och kontrolluppsättning, samtidigt som de inte är ett oöverstigligt hinder för den traditionelle äventyrsspelaren som inte är uppfödd på FPS eller platformare.
Så länge pop-upsen är diskreta, och sekvenserna har ett visst utrymme för misslyckande och variation så är jag bara positiv. Hellre en interaktiv cut-scene än en cutscene där utgången berodde på om jag valde rätt objekt att använda när jag startade den.
Jag tror att det kan bli irriterande i längden om man missar vissa knapptryckningar och måste spela om hela delar av spelet för att göra om det.
Utvecklarna har bekräftat att du inte måste göra om samma sekvens utan spelet agerar efter vad du missar och ändrar historien osv. så du kan trycka fel då händer andra saker.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Jag tror att det kan bli irriterande i längden om man missar vissa knapptryckningar och måste spela om hela delar av spelet för att göra om det.
Utvecklarna har bekräftat att du inte måste göra om samma sekvens utan spelet agerar efter vad du missar och ändrar historien osv. så du kan trycka fel då händer andra saker.
precis vad jag tänkte säga
Blir ju så jävla less på att det är PS3-exklusivt. Fahrenheit är mitt favoritspel, trots att storyn ballade ur en del på slutet, vilket såklart gör att detta exklusiva skit suger. Har inget emot PS3, problemet är bara att jag inte äger en och heller inte tänker köpa en för ett enda spel...
Aja, får väl hoppas för min egen skull att det floppar eller nått.
Jag tror att det kan bli irriterande i längden om man missar vissa knapptryckningar och måste spela om hela delar av spelet för att göra om det.
Utvecklarna har bekräftat att du inte måste göra om samma sekvens utan spelet agerar efter vad du missar och ändrar historien osv. så du kan trycka fel då händer andra saker.
Fan va nice - då är det som jag hade hoppats
tex man flyr runt ett bord (Tryck X) oj du missa - å då Ramlade du - å han lyckas precis riva dig med kniven, - nice ifall det blir så annars hade det varit Fubar.
QUICKTIME EVENTS HELL YEA, taking away the control from the game since 199x. Tänk om SotC hade det?! (vänligen bekräfta, har inte kört det).
Utvecklarna har bekräftat att du inte måste göra om samma sekvens utan spelet agerar efter vad du missar och ändrar historien osv. så du kan trycka fel då händer andra saker.
Det är dock inte så mycket bättre att behöva trycka rätt genom hela spelet minst en gång för att kunna ta del av de, hoppas jag, olika sluten och/eller vissa händelser i storyn.
Äh, jag vet inte riktigt vad jag försöker komma fram till, jag tycker att spelet verkar skitbra.