Köp syndfritt Guitar Hero
Jag är kristen och spelar Guitar Hero, Zelda och Call of duty. Har aldrig haft några problem att spela vissa spel och känner ingen kristen kompis som känt att det tagit emot heller.
Nischade kristna spel känns rätt krystat om jag får säga vad jag tycker.
Kul att se toleransnivån på FZ för övrigt.
Kul att se toleransnivån på FZ för övrigt.
Ironiskt nog är den ungefär lika hög som hoss folk som tycker Guitar Hero är syndigt.
KOM IHÅG ATT ÄVEN OM ETT BAND ÄR BRA SÅ SKA NI DEFINITIVT INTE LYSSNA PÅ SKITEN OM DET HAR KRISTNA BUDSKAP! HJÄRNTVÄTT ALL THE WAY!
Med den devisen vore det väldigt mycket som skulle vara hjärntvätt.
Haha... nästan ingen kristen kallar rock "syndigt". xD Vad är det för okunnigt skitsnack?
Tragiskt hur många religionshatare det finns... Kan man inte vara ateist utanför att hata religion? :/ Jag tror knappast att kristna går runt och hatar okristna. xD Eller tänk om moderater skulle hata socialdemokrater på det där viset. Hat mot oliktänkande är omoget, kanske därför som man ser mycket hat på fz. Medelåldern är ju inte speciellt hög här.
Det finns otroligt mycket bra kristen musik. Musik som aldrig spelas på radio för att den är just kristen. Att de gör ett spel med den musiken är ju bara bra.
De allra bästa banden och artisterna jag vet är kristna sådana. Och då talar jag inte om texten utan om musik, scennärvaro etc.
Men det är kul endå att SÅ MÅNGA ser vilka pengar det finns att håva in hos tok-religiösa grupper.
Det är precis som att säga att "det är kul att så många ser vilka pengar det finns att håva in hos folk som är tokiga i musik". Förstår inte logiken i ditt resonemang där.
Jag undrar hur PEGI ratar det här spelet? "Biblical"?
Så jävla sjukt...religion är grund och botten roten till allt ont. Kristendomen framför allt. Dom kan ju sjunga om alla korstågen som hände förr: "Bli kristen eller dö", löd orden.
Syndigt med Guitar Hero? Vilket jävla skämt.
Känns lite som att försöka skriva en kopia av Bibeln och göra den fri från kristendom...
Haha, klockren liknelse.
:/
Vad har folk för fördomar om kristendom egentligen? Är okunnigheten så enorm?
Det finns Death Metal-band som är kristna, fyi. Enda skillnaden är att de inte skriver om död, våldtäkt, droger och självmord. Och om de gör det skriver de om vägen ut ur detta.
Så här står det om musik i Psaltaren 150:3-5
"Prisa honom med basunklang, prisa honom med psaltare och harpa. Prisa honom med puka och dans, prisa honom med stränginstrument och flöjt. Prisa honom med ljudande cymbaler, prisa honom med klingande cymbaler."
Det där var värsta hårdrocken på den tiden. Det var inte precis någon stilla Psalm-musik som man sjunger i Svenska Kyrkan. ;P
Det finns ingen musikstil som är "fel" eller "synd". Gud har ju skapat musiken, det är bara vi som använder oss av den. Så tänker de allra flesta kristna.
Sen är det ju en annan fråga vad man använder musiken till - vilka texter man skriver. Om man använder musiken för att sprida ett destruktivt eller ett bra budskap. Ett budskap som ökar människors förtvivlan och hopplöshet eller ett budskap som ökar människors hopp och livslust.
Jag tror knappast att kristna går runt och hatar okristna.
"Atheists are America's least trusted group, according to a national survey conducted by University sociology researchers."
Källa : [http://www.mndaily.com/articles/2006/03/24/67686]
Såå... Jo, det gör de nog.
Känns lite som att försöka skriva en kopia av Bibeln och göra den fri från kristendom...
Haha, klockren liknelse.
:/
Vad har folk för fördomar om kristendom egentligen? Är okunnigheten så enorm?
Det finns Death Metal-band som är kristna, fyi. Enda skillnaden är att de inte skriver om död, våldtäkt, droger och självmord. Och om de gör det skriver de om vägen ut ur detta.
Så här står det om musik i Psaltaren 150:3-5
"Prisa honom med basunklang, prisa honom med psaltare och harpa. Prisa honom med puka och dans, prisa honom med stränginstrument och flöjt. Prisa honom med ljudande cymbaler, prisa honom med klingande cymbaler."
Det där var värsta hårdrocken på den tiden. Det var inte precis någon stilla Psalm-musik som man sjunger i Svenska Kyrkan. ;P
Det finns ingen musikstil som är "fel" eller "synd". Gud har ju skapat musiken, det är bara vi som använder oss av den. Så tänker de allra flesta kristna.
Sen är det ju en annan fråga vad man använder musiken till - vilka texter man skriver. Om man använder musiken för att sprida ett destruktivt eller ett bra budskap. Ett budskap som ökar människors förtvivlan och hopplöshet eller ett budskap som ökar människors hopp och livslust.
k.
Ja om man spelar det vanliga guitar hero så är man ju kåt på den röda och onda varelsen som lever under marken, och då kan ju den osynliga mannen i himlen som kan hålla koll på hela världen samtidigt komma straffa en -.- Kom igen nu, lite smart tänkande har ingen dött av.
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
"Atheists are America's least trusted group, according to a national survey conducted by University sociology researchers."
Ser inga paralleller alls till hat, där.
Hat är när folk skriver saker som dessa: (citat från denna tråd)
*"These fucking religious nuts never stop at ruining everything"
*"fyfaaaaaaaaaaaan vad jag hatar religion, jävla efterblivna dumhuvuden, ni om några kommer att sabba hela världen"
*"haha fyfan att denna kristna hysteri inte dött ut snart. religion borde dö ut snart.."
*"Vart är världen på väg"
*"Åt helvete med allt som har med religion att göra, man bannlysa religion ty det orsakar mest dödsfall av allt i världen. BLÄ."
*"Så otroligt fjantigt!"
etc etc...
Ser inga paralleller alls till hat, där.
Hat är när folk skriver saker som dessa: (citat från denna tråd)
*"These fucking religious nuts never stop at ruining everything"
*"fyfaaaaaaaaaaaan vad jag hatar religion, jävla efterblivna dumhuvuden, ni om några kommer att sabba hela världen"
*"haha fyfan att denna kristna hysteri inte dött ut snart. religion borde dö ut snart.."
*"Vart är världen på väg"
*"Åt helvete med allt som har med religion att göra, man bannlysa religion ty det orsakar mest dödsfall av allt i världen. BLÄ."
*"Så otroligt fjantigt!"
etc etc...
Precis, dom -hatar- inte okristna.. Men är nästan värre att dom tror mindre om mig än en annan som är kristen.. Iaf jag får känslan av att jag är mindre värd än en kristen när man pratar med vissa ibland "stackars barn" ,, typ
Väldigt löjligt att gamla ogrundade idéer som "rock är ont" fortfarande lever kvar, men religösa människor har ju alldrig varit kända för att göra sig av med gamla ogrundade idéer.
Den enda gamla ogrundade idén som lever kvar i det här sammanhanget är fördomen att kristna tycker att vissa musikstilar är syndigt. Det är helt befängt. :/
Bleak: Jag känner ingen kristen som tycker sämre om ateister. Däremot vet jag väldigt många ateister som hatar kristna. En bekräftan på det är kommentarerna till den här nyheten. :/
Den enda gamla ogrundade idén som lever kvar i det här sammanhanget är fördomen att kristna tycker att vissa musikstilar är syndigt.
Du verkar tro att alla kristna har samma värden och samma tro och att du talar för dem, men så är tyvärr inte fallet.
Det finns många som finner rock/metal musik syndigt och satans verk, finns många som säger detsamma om homosexualitet etc... Och ja, det finns många kristna som hatar och ser ner på de som inte delar deras tro.
Red - Breath into me är ju iaf 1 bra kristen rock låt.
[http://www.youtube.com/watch?v=xlkHQ41_h2U]
Dock så tar jag all avstånd från Kristendom och Islam som är dom två mest dumma religionerna någonsin. Tacka vet man buddhismen, det är ett gäng sköna snubbar..
Menar hur många dödsoffer har inte kristendomen och Islam stått för genom världshistorien..
Religion kan vara bra och jag vill inte förbjuda religion. Men inte f*n ska religiösa vara skyddade från förlöjligande. Jag älskar driva med kristna och andra religioner för de gör bara bort sig destå mer de måste försvara sig.
... sen att jag ofta kissar på en kyrka på fyllan på vägen hem kanske säger en del också.
Tycker att det här är ett lågvattenmärke från FZas sida, kollade in deras hemsida och förstår inte var ifrån ni får att det är ett "syndfritt" Guitar Hero? Jag ser det mer som att kristna kanske vill spela kristna låtar, inte för att de ogillar de som Guitar Hero redan har. Det är som att säga att technomusiker ser ner och hatar rockmusik när det släpps ett technomusikspel som liknar Guitar Hero t ex.
Hela nyheten känns fylld med förnedringar och fördomar mot kristendom (Sankte Per-säkra? Guitar Hero och Rock Band är synd, hädelse och andra otrevligheter?). Tragiskt FZ, jag som trodde att ni inte tog ställning i religösa frågor.
Men det är klart, kollade eran Information nu och där står inget om politisk eller religös neutralitet så jag får väl bara ta det hela med en skopa salt.
Att många andra här i tråden har så många fördomar och ett sånt hat mot religion förvånar mig däremot inte, sånt hör man ganska ofta så fort religion tas upp.
Så länge religion är något privat och folk inte hjärntvättas i massor så är jag helt ok med religion men tyvärr så är det inte så det är...
A secular world is a sane world
http://www.youtube.com/watch?v=GXzladhscMQ