Vilka "baksmälla cocktails" har ni på lager där hemma?

Inaktiv
Vilka "baksmälla cocktails" har ni på lager där hemma?

Jag var ute med grabbarna igårkväll och eftersom jag sällan är ute numera så är det kul att dra på ganska rejält ibland. När jag kom hem var jag full som en torsdagsalkis, hade knappt styrfart fram till dörrn och kom på migsjälv med att sitta i soffan med skorna på ätandes på en hamburgare jag glömt ta av pappret på :/

Men alltså, jag hade iaf lyckats köpa med mig mat hem. För om det är nåt jag hatar så är det baksmällor och jag gör vad som helst för att slippa dom. Så där satt jag och tryckte i mig ett Deluxemål från Max som jag strategiskt nog hade köpt med hem, efteråt satte jag mig vid daton och beslöt att inte resa mig upp därifrån förrän jag hade lyckats dricka upp en 1.5 liters flaska rent vatten. Den fick jag ner, sen borsta jag tänderna och precis innan jag gick å la mig så fick jag i mig en 0.5 med vatten också.

När jag nyss vaknade så känner jag att jag fortfarande är lite småfull faktiskt, men hittils mår jag kanoners, är lite orolig för senare idag när det börjar släppa.. vi får väl se

Nu vill jag ha tips på saker man kan göra/äta/dricka för att bli av med baksmällor eller helt enkelt förhindra dom.
Nånting säger mig att det borde finnas en imponerande kunskapsbank av erfarenheter därute så kör på bara!
- Modemis

Inaktiv

har väl inget direkt originellt tips.. brukar bara dricka vatten som en ko och ta något för att stilla trumbankandet i huvudet...
dagen efter pallar jag aldrig äta heller, kan inte fatta folk som ska dra i sig sina kebabpizzor eller super burgare sen sitter jag på dass nån timme också för att "rensa" systemet...


signatur

"You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try" - Homer J. Simpson

Medlem

Pizza var ordet, en riktigt slabbig jävel. Halvinbakad med bearnaise och fläskfile är en klassiker. Annars är en kopp svinstarkt grönt te eller kryddat indiskt te bra också. Fast om du nu har vaknat onykter borde du kunna undvika bakfyllan helt genom att helt enkelt hålla igång tills du blir nykter

Edit: Smakar teet gott är det för svagt i sammanhanget


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

nu kanske jag är heeelt ute och cycklar.
men om du vill bli fri bakfylla, så kanske du ska undvika alkoholen.
undvika att behöva sjunka till djurens nivå för att ha roligt, vatten räcker gott och väl om man vet hur man dansar till musik.

on a side note, folk som går runt med alkohol på dansgolvet borde hängas upp och ner i discokulan

Medlem

Vad jag har förstått så beror baksmällan i huvudsak på tre saker:
1) Sömnbrist (man kommer aldrig ner i djupsömnen ordentligt)
2) Vätskebrist (njurarna har jobbat övertid...)
3) Mineralbrist (som punkt två)

Kuren: Mineralvatten eller vanligt vatten, med ett tillskott av salt, i mängder! ...och så tupplurer däremellan!
Glöm inte en intelligent värktablett - den kan göra det hela lite lättare

Medlem

tror inte på värktabletter, sänker bara smärttröskeln

salt stämmer, det är ju därför man ska äta pizza


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Äta snabbmat hjälper inte mot baksmällan.. Absolut bästa imo är att dricka massvis med vatten + 1 alvedon tablett..

Dock jäkligt gott me flottmat dagen efter ändå


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Inaktiv
Skrivet av F3D:

nu kanske jag är heeelt ute och cycklar.
men om du vill bli fri bakfylla, så kanske du ska undvika alkoholen.
undvika att behöva sjunka till djurens nivå för att ha roligt, vatten räcker gott och väl om man vet hur man dansar till musik.

on a side note, folk som går runt med alkohol på dansgolvet borde hängas upp och ner i discokulan

Det beror ju lite på läget. Nu var detta en "öl me grabbarna" kväll och inge dansande.
Vill jag ut å dansa har jag tjejkompisar som kör det där vattenracet och där hänger jag gärna på, bara skönt att inte ha alkohol i kroppen när man dansar, men som sagt, nu var det öl som gäller

Bra tips andra, det blir nog en pizza snart, fortfarande rätt okej i huvet faktiskt *happy*

Inaktiv

Hehe hade en rätt bra resa i onsdags själv. Vaknade klockan 9 fullt påklädd i sängen med en tröja som täcke. Mådde väl inte helt 100 men å andra sidan får jag sällan ordentlig baksmälla. Drog i mig tre liter oboy och en pizza lite senare när systemet lugnat ned sig.
Men för att förhindra den lilla baksmälla jag får brukar jag försöka dricka mycket vatten innan jag går och lägger mig samt få i mig nåt flottigt att äta, för vaknar man upp med baksmälla är det stört omöjligt att äta nåt och då mår man bara ännu sämre.
Dessutom försöker jag hålla mig vaken så länge som möjligt. Att gå och lägga sig helt plakat är inte någon bra idé. Ju mer man har hunnit nyktra till innan man går och lägger sig desto bättre. Av någon anledning tycks man nyktra till fortare i vaket tillstånd än sovandes. Exempelvis i torsdags när jag vaknade var jag fortfarande märkbart alkoholpåverkad, men hade jag vart vaken dom där 6 timmarna istället hade jag förmodligen inte känt av någonting.

Medlem

Prairie Oyster

1 helt, rått ägg
lite vinäger
lite peppar
tillsätt lite stark kryddsås eller liknande om det önskas.

Svälj hela skiten i ett nafs.

Medlem

Enklast är väl att dra i sig en stor grogg på stört när man vaknar. Tar ju bort allt vad bakfylla heter


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Kröka vidare


signatur

War never changes.

Inaktiv

Jag brukar alltid se till att ha några folköl hemma som jag fasar ut baksmällan med.

Medlem

en är att ta en huvudvärkstablett och dricka mycket vatten innan man lägger sig. Kört det ett par gånger och funkat hittils. Och har man möjlighet så kan man ju dra några bärs dagen efter också


signatur

thank you, come again

Medlem

nejnej, återställare funkar visserligen jättebra, men förr eller senare sätter man sig i suparträsket.

håll för fan korvfingrarna borta från pillerburkarna, en vacker dag vaknar ni upp bakis fast ni inte druckit, då är det treo-abstinensen som kommit.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Som den norrlänning jag är så har jag bara en sak att säga;
En schysst skiva, exempelvis rock n' roll is dead med hellacopters. nån halvtaskig fotbollsmatch (eller nåt annat man inte behöver hänga med så mkt i). 2L cola o en pizza.

så gott som ny!

Medlem

mjölk innan man går o lägger sig gärna nån fet mat också .
Detta hjälper vid mini fylle slag

Har man druckit för mycke så finns det inget lagligt som får dig att må bättre det är den trista sanningen.

Sova ut är också bra även om man vaknar super tidigt tvinga er att sova vidare kanske 5timmar till gör susen.

Sen dom som säger man inte mår bättre dagen efter om man käkar fet mat är fel ute det hjälper men inte för alla.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det kan vara dans med grabbarna om man bara tar sig till Blue Oyster bar.

Resorb är bra tabletter. Sedan är det pizza och Bloody Mary och man är som ny. Dagen ska sedan spenderandes spela simpla spel eller kolla på dåliga gamla rullar. Death Race 2000 är bra. Då kan man somna lite då och då också.

Inaktiv
Skrivet av treetrallen:

Prairie Oyster

1 helt, rått ägg
lite vinäger
lite peppar
tillsätt lite stark kryddsås eller liknande om det önskas.

Svälj hela skiten i ett nafs.

Hehe, vafan vill du döda oss eller? Shit, hade fan blivigt bakfull av att bara dricka det där

Jag har funnit att någon form av energidryck tillsammans med vatten kvällen innan fungerar fint. Jag mår numera bara dåligt av nattmackedonken.

Glöm inte att gå på toa och offra till porslinsguden dagen efter, brukar finnas ett uppdämt behov av det då. Brukar få mig att må bättre iaf


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv

Tror aldrig jag ens prövat att ta en "återställare". För när jag väl verkligen skulle behöva en är öl eller sprit det absolut sista jag vill komma i närheten av. Förstår inte hur folk kan sätta sig och klunka öl dagen efter =/

Medlem

Man skall inte klunka isig en massa sprit, dagen efteråt. SÅ vad finns som bra motmedel?

Tja, drick inte så mycket på kvällen innan( tjejen du gillar blir inte impad av ett fyllo ändå).

Eller vakna up på morgonen och ta ett par skivor spickekorv ihop med valfri dryck( ej alkohol). Detta funkar väldigt många då man får isig salt och samtidigt d´ricker som en diande kalv.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Ibland förtjänar man faktiskt också bakfyllor. Har iaf upptäckt att bakfyllor blir värre med åren. I början när man var en 15-16 år då kunde jag inte bli bakfull så länge jag inte druckit tills mitt huvud dött. Men nu för tiden så får man sprängande huvudvärk och kroppen känns som en spaghetti hela dagen bara man druckit 6-7 öl. Jag har hört att man ska äta kokt korv, då blir man tydligen inte/mindre bakfull. Vatten brukar ju faktiskt fungera och en stor tablett med paracetamol dagen efter.


signatur

JagBlevAlltidHämtadSistPåDagis

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Tror aldrig jag ens prövat att ta en "återställare". För när jag väl verkligen skulle behöva en är öl eller sprit det absolut sista jag vill komma i närheten av. Förstår inte hur folk kan sätta sig och klunka öl dagen efter =/

Har testat typ 2ggr och inte smakar det gott men det är ju inte huvudsyftet.

Är man bakfull så kan en öl på morgonen funka beror lite på person gjorde det för mig ska tilläggas jag drack bara en öl sen var det vatten resten av dagen..

Men som vissa sa det är dumt o korkat o göra så för det kan bli en dålig vana.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av NFP - EboLa:

Har iaf upptäckt att bakfyllor blir värre med åren.

Det har jag också lagt märke till. Förr fick jag aldrig baksmälla vad jag än gjorde om jag nu inte gick och la mig helt jäkla rå-plakat. Då kunde jag på min höjd vara illamående i någon timme sen var jag fit for fight igen. Även om jag sällan får ordentliga bakfyllor nu heller så har jag helt klart märkt att det är skillnad nu om man jämför med tonåren.

Medlem
Skrivet av NFP - EboLa:

Vatten brukar ju faktiskt fungera och en stor tablett med paracetamol...

t.ex alvedon?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Är man dyng dagen innan förtjänar man att vara bakis

men om du vill undvika baksmälla i största grad så är det antingen att ta en redig återställare. Vilket jag inte rekommenderar om du inte ska ut dagen efter oxå.
De helt klart bästa är att dricka lite extra vatten under kvällen, varannan vatten kan man glömma, men lite extra iaf. Och innan du börjar drick, innan du går och lägger dig, och även när du just vaknat peta i dig vätskeersättning eller vätskebindande. Finns på apoteket och är väl värt pengarna.

Medlem

Spy


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

För några år sedan var man på broderns 30 års fest. Naturligtvis en hel del fylla. Vaknade upp med kavarj o hela rasket och förmodligen full fortfarande. Det första jag ser är en halv flaska bacardi ståendes på bordet. Tänkte lite för mig själv och så svepte jag skiten.

Kan ju säga av den erfarenheten så tittar jag inte enns på en flaska dagen efter för då spyr jag.

Nä, en hel del vatten och så tar jag ett glas samarin eller salt vatten dagen efter. brukar lugna ner.

Medlem

aldrig varit bakfull.
tyvärr kan jag inte längre vara stolt över att aldrig ha spytt p.g.a. alkohol (lyckades placera en pizza i en kompis soffa då någon (idiot! hehe) våldsamt rykte tag i mig medan jag satt där och försökte röra och titta runt så lite som möjligt.

mina minnesluckor är däremot gudomliga :\


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

aldrig varit bakfull.
tyvärr kan jag inte längre vara stolt över att aldrig ha spytt p.g.a. alkohol (lyckades placera en pizza i en kompis soffa då någon (idiot! hehe) våldsamt rykte tag i mig medan jag satt där och försökte röra och titta runt så lite som möjligt.

mina minnesluckor är däremot gudomliga :\

jag som trodde att jag var den enda som aldrig varit bakfull :>
ni kanske tror att jag inte har druckit nog för att bli det men joho då, hade en gång druckit tillräckligt mycket för att återigen spy ut det och täcka en hel lokal med...ja ni vet

12
Skriv svar