Rykte: Metal Gear Solid 5 är på gång

ptr
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Prehn:

Frågan är om det inte är ett nytt Metal gear och inte ett Metal gear solid villket Hideo avslutade iom MGS4.

Vad skulle skillnaden vara? Top-down 2d?

olika tidpunkter?

Skrivet av ptr:

olika tidpunkter?

Finns ju ett MGS som utspelar sig före Metal Gear.

ptr
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av ptr:

olika tidpunkter?

Finns ju ett MGS som utspelar sig före Metal Gear.

innan metal gear till nes? http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear

alltså ett metal gear SOLID innan metal gear? vad heter det

Medlem

Detta lir har iaf igen lärt mig att inte lita på recensenter, Över HYPAD dynga var detta i mina ögon. Detta spel är inte för alla och borde även sägas i recensionerna. /old buttergubbe


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Skrivet av ptr:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av ptr:

olika tidpunkter?

Finns ju ett MGS som utspelar sig före Metal Gear.

innan metal gear till nes? http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear

alltså ett metal gear SOLID innan metal gear? vad heter det

Är det tidpunkter i den fiktiva historien eller spelutvecklingshistorien vi pratar om här? MGS3 utspelar sig före Metal Gear.
Och om det är utvecklingsordningen som vi pratar om här så ledde det till smärre förvirring hos mig, då diskusionen började med att någon påstod att det nya spelet kanske är ett nytt Metal Gear.

Vilket betyder, att om det är utveklingsordningen som skiljer ett Metal Gear-spel från ett Metal Gear Solid-spel, så har kojima productions byggt sig en tidsmaskin. Och det skulle vara jävligt coolt.

Skrivet av Molle.se:

Detta lir har iaf igen lärt mig att inte lita på recensenter, Över HYPAD dynga var detta i mina ögon. Detta spel är inte för alla och borde även sägas i recensionerna. /old buttergubbe

Inget spel är för alla. Jag ogillar starkt hela GTA-serien. Men det betyder inte att jag slutat lita på rescensenter eller tycker att det är överhypad dynga.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Prehn:

Frågan är om det inte är ett nytt Metal gear och inte ett Metal gear solid villket Hideo avslutade iom MGS4.

Vad skulle skillnaden vara? Top-down 2d?

annan huvudroll?

Skrivet av Prehn:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Prehn:

Frågan är om det inte är ett nytt Metal gear och inte ett Metal gear solid villket Hideo avslutade iom MGS4.

Vad skulle skillnaden vara? Top-down 2d?

annan huvudroll?

Metal gear = Solid Snake
Metal gear 2= Solid Snake

Metal gear solid = Solid Snake
Metal gear solid 2 = Raiden
Metal gear solid 3 = Naked snake
Metal gear solid 4 = Solid Snake

Nepp, finns ingen kontinuitet där heller. Den enda anledningen till att de lade till "solid" på slutet var troligtvis för att ta avstånd från det gamla spelen. Och att nu plocka bort "solid" utan att ersätta det med något annat (såvida det inte är en remake) finns det ingen logik i.

Skrivet av Prehn:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Prehn:

Frågan är om det inte är ett nytt Metal gear och inte ett Metal gear solid villket Hideo avslutade iom MGS4.

Vad skulle skillnaden vara? Top-down 2d?

annan huvudroll?

Iofs skulle det vara intressant med ett "Metal Gear Wathever" som utspelar sig i en annan tidsålder, men i samma värld. Typ hundra år in i framtiden eller något.

Medlem

Urgh, Snart lär det väl komma Metal Gear Sunshine. där Snake har blivit sopgubbe och måste städa upp allt skit som Liquid har gjort. Hmm ojdå blev visst som vanligt endå

Medlem

Jag har läst att Att Kojima ogillade starkt metal gear till NES för att det var några andra som hade gjord den.
Den bättre version finns på MSX 2 data och på Subsistence.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

ptr
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av ptr:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av ptr:

olika tidpunkter?

Finns ju ett MGS som utspelar sig före Metal Gear.

innan metal gear till nes? http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear

alltså ett metal gear SOLID innan metal gear? vad heter det

Är det tidpunkter i den fiktiva historien eller spelutvecklingshistorien vi pratar om här? MGS3 utspelar sig före Metal Gear.
Och om det är utvecklingsordningen som vi pratar om här så ledde det till smärre förvirring hos mig, då diskusionen började med att någon påstod att det nya spelet kanske är ett nytt Metal Gear.

Vilket betyder, att om det är utveklingsordningen som skiljer ett Metal Gear-spel från ett Metal Gear Solid-spel, så har kojima productions byggt sig en tidsmaskin. Och det skulle vara jävligt coolt.

jag trodde du menade utvecklingsordning hur som helst, skulle inte jag ha något emot en remake på metal gear 1 & 2 och få spela som en ung solid snake
Annars är väl möjligheten att man får spela raiden mellan big shell incidient och mgs4, som någon nämnde tidigare, rätt så stor.

Medlem

Lol, skulle inte MGS4 bli det sista någonsin?

Medlem
Skrivet av Xrick:

Lol, skulle inte MGS4 bli det sista någonsin?

I en eventuell uppföljare skulle man kanske tom kunna få spela lite.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Dags att vi får se något nytt storspel från kojima productions?

Metal Gear Solid 6 kanske...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Seb
Medlem

5 kroner på att en eventuell 5a blir multiplatform!

Skrivet av Prehn:
Skrivet av Xrick:

Lol, skulle inte MGS4 bli det sista någonsin?

I en eventuell uppföljare skulle man kanske tom kunna få spela lite.

Nu tänker du nog på något annat spel

Medlem
Skrivet av Seb:

5 kroner på att en eventuell 5a blir multiplatform!

Skrivet av Prehn:
Skrivet av Xrick:

Lol, skulle inte MGS4 bli det sista någonsin?

I en eventuell uppföljare skulle man kanske tom kunna få spela lite.

Nu tänker du nog på något annat spel

Tror han tänkte på en film...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fick mig får de mjölka hur jä*la mycket de vill. Det var ju tamejfan så man spelade sista spelet med tårar i ögonen när man insåg hur fulländat det var - och att man aldrig skulle få uppleva det på samma sätt igen.


signatur
Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Fick mig får de mjölka hur jä*la mycket de vill. Det var ju tamejfan så man spelade sista spelet med tårar i ögonen när man insåg hur fulländat det var - och att man aldrig skulle få uppleva det på samma sätt igen.

Måste hålla med här, rusktigt välgjort

12
Skriv svar