Inaktiv
Mikrofon via USB?

Ja, nu är jag dödstrött på Creatives löjligt usla drivrutiner eller vad fan det nu är som felar...

Har ett X-Fi som signaturen förtäljer. Ljudet är fint och klart, men mikrofonen vägrar fungera som den ska... Först fick jag aldrig något ljud alls, sen fixade jag senaste drivrutinerna och då kan jag få fram ljud via mikrofonen, men inget funkar ordentligt... När jag kan höra mig själv tydligt på inspelningar så brusar det bara och jävlas i spel och sånt skit.. Nej jag är trött på att behöva krångla med sånt...

Jag undrar, löser man dessa problem genom att plugga in en USB-mic, alternativt USB-headset?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Jag har också ett X-Fi kort som också strulade... Däremot efter lite uppdateringar och inställningar i programvaran så fungerade de prima, man fick slita lite för att få igång surroundet! Installera du creative volume panel ? Jag antar att du har kollat ljudegenskaperna och sett till så att allt är som det ska där så du har rätt inställt för vilket högtalarsystem du kör osv.. För de var inte rätt någonstanns för mig efter jag installera programvaran från creative...

Inaktiv

Mjo allt ska nog stämma... Men kan inte använda funktionen att bestämma vad Flexijack ska göra för något... Det alternativet är gråsuddat så får inte välja... Helt jävla otroligt att de inte kan fixa problem till det operativsystem som dels skall vara standard i några år framåt, dels funnits i ett år och dessutom funnits tillgängligt för tillverkare innan det släpptes...

Det är rent ut sagt uselt och jag ångrar att jag köpte kortet... Kan fan lika gärna köra på det inbyggda... Vistt sämre ljud osv, men nog fan kan man kommunicera med människor då i alla fall.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Aha så jag antar att du kör Vista ?
Vad kör du för surround system ? Om du nu gör det ?

Har du installerat programvaran med Creative Volume Panel ? Så du inte kollat på andra ställen, för jag vet att det är grått för mig också om man går via THX-setup console tex.. Kör du analogt ?

1
Skriv svar