Dawnspire biter i gräset

Medlem
Dawnspire biter i gräset

Inte hört talats om det, om jag har så är det glömt sen länge


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

aldrig hört talas om det heller och jag är väldigt insatt i MMO "Scenen" :/ lite marknadsföring så hade kanske spelet fått ett annat öde?


signatur

subterranean homesick alien

Änu ett mmo ingen hört eller sett som dukar under i snöstormen.....


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Finns det ett MMO som heter Dawnspire?

Nu vet vi varför dom lägger ner.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

tänkte bara hoppa in och säga att det var ett grymt kul spel och lira, iallafall när det var bra folk som spela!

en sak till det är inget MMORPG det är ett online spel där man har 2 lag mot varandra (Tänk battlefield meets hacknslash), hoppas dom rättar till det i nyheten ^^

Medlem

Har aldrig hört talas om det. Ser ut som något slags Guild Wars clon?

Medlem

Finns att ladda ner och köra gratis, kostar att köra vissa klasser bara. Rätt skoj en stund men inget värt att lägga pengar på.

Inaktiv
Skrivet av Maci:

tänkte bara hoppa in och säga att det var ett grymt kul spel och lira, iallafall när det var bra folk som spela!

en sak till det är inget MMORPG det är ett online spel där man har 2 lag mot varandra (Tänk battlefield meets hacknslash), hoppas dom rättar till det i nyheten ^^

Det står MMO, inte MMORPG. Kan lika gärna förklara skillnaden också, MMORPG står för, Massive Multiplayer Online Role-Playing Game och MMO är bara hälften av det vilket betyder att det inte behöver vara ett rollspel ala World of Warcraft.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

tycker inte direkt 16 max spelare är MASSIVE multiplayer online=MMO heller så, och man spelar faktiskt roller i det som tex klass, det behöver inte vara "rp", men om man nu ska definera det som nåt inom den genren av spel är det väl mmorpg i mina ögon

Medlem

Var med och körde betan. Kul och lite annorlunda spel, men sen glömde jag helt bort det hehe.

Medlem

Det var ett jäkligt kul spel faktiskt, den enda nackdelen var att det vart för mycket av samma sak hela tiden, du tar över en utpost bara för att se dina korkade allierade stå och typ dansa medans fienden tar tillbaka den.

Guildfighter var jäkligt tighta hela tiden dock och eftersom man inte hade "levels" så spelade alla på samma vilkår hela tiden vilket gjode att skill faktiskt var en faktor. Jag äger fullversionen samt köpte till 3 character slots till spelet fast jag slutade spela för 6 månader sedan då jag ansåg det vara för mycket grind för att hamna på top 10 typ.

Om ni inte har testat så ta chancen nu innan det stänger ner. det enda som skiljer free version mot pay version nu är att du inte kan lira i claner och på ett kortsiktigt perspektiv gör det väll inte så jäkla mycket.

R.I.P Dawnspire.
Tack till Devs som trots ganska liten community fortsatte jobba på spelet och släppte bland annat 2 helt nya klasser (6 total) medans de fortfarande jobbade på det.

Medlem

Kan väl bara lägga till att DS faktiskt var ett jäkligt skönt spel, så länge man hade tid.

Inaktiv

Har aldrig hört talas om det ens :/

För väl se till att testa det innan det lägger ner.

Medlem

hm fasiken va många mmos det finns som man aldrig har hört talas
om:O


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Att så extremt många aldrig hört talats om det hintar ju lite om varför de är tvungna lägga ner.

Medlem

MMO-marknaden har börjat bli överfylld med mediokra titlar de senaste åren så detta förvånar inte.

*Dum.Dum.Dum* Another one bites the dust...


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av Maci:

tänkte bara hoppa in och säga att det var ett grymt kul spel och lira, iallafall när det var bra folk som spela!

en sak till det är inget MMORPG det är ett online spel där man har 2 lag mot varandra (Tänk battlefield meets hacknslash), hoppas dom rättar till det i nyheten ^^

Det står MMO, inte MMORPG. Kan lika gärna förklara skillnaden också, MMORPG står för, Massive Multiplayer Online Role-Playing Game och MMO är bara hälften av det vilket betyder att det inte behöver vara ett rollspel ala World of Warcraft.

Uppskattningsvis - hur många procent av wow-spelarna rollspelar? :D:D:D

Medlem

Hadde inte ens hört talas om detta !

Medlem

om man inte hört talas om det har man uppenbarligen inte surfat på fz speciellt länge

inte spelat , men kände till det och hur kan man inte känna till det är ju obegripligt för reklam har det funnit om det på alla möjliga ställen , bla på fz o mmorpg.com


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Gen
Medlem

Som flera andra redan sagt...vad är detta för spel?

Har iaf inte sett reklamen som du pratar om Notumforce.

Medlem

Skulle inte kalla det ett MMO, mer CS i fantasymiljö.

Trist att det läggs ner, spelet utvecklades på mitt jobb och vi hostar några av deras mainservers.


signatur
Medlem

Lite tråkigt att det läggs ner, var ett väldigt roligt tidsfördriv

Medlem
Skrivet av Notumforce:

om man inte hört talas om det har man uppenbarligen inte surfat på fz speciellt länge

inte spelat , men kände till det och hur kan man inte känna till det är ju obegripligt för reklam har det funnit om det på alla möjliga ställen , bla på fz o mmorpg.com

Håller med. Detta har ju nämnts ett flertal gånger tidigare.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Stämmer in i kören: Har inte hört talats om detta...Iochförsig så var jag i WoW-träsket när det kom ut så jag kanske inte tittade så noga på andra online spel.

Jag antar att dom inte kan skylla på piratkopieringen i detta (ned)fall ^_^

Verkar som folk har lite taskig koll på vad dawnspire egentligen är. Det är INTE en medioker guildwars-klon, snarare ett taktiskt hack-and-slash-counter-strike.
Spelet utvecklades som ett indeispel av ett pyttelitet team (typ 4-5 killar), och sett från det perspektivet är det en enorm bedrift.

Tyck inte synd om utvecklarna för att de lägger ner, de sitter nu i "den riktiga" spelbranschen och tjänar pengar. Det sorgliga är att communityn dör.

Medlem

Konstigt att det dör, har aldrig hört talas om det förens nu. Och det var väl kanske lite i sista laget. Synd, verkade vara ett halv vettigt tidsfördriv, nu får man nöja sig med asiatiska gratis kopior av wow och gw. Som ser ut som half life 1 men har miljarder spelare åtminstone

Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Notumforce:

om man inte hört talas om det har man uppenbarligen inte surfat på fz speciellt länge

inte spelat , men kände till det och hur kan man inte känna till det är ju obegripligt för reklam har det funnit om det på alla möjliga ställen , bla på fz o mmorpg.com

Håller med. Detta har ju nämnts ett flertal gånger tidigare.

Ptja själv har jag varit på FZ OCH MMORPG de senaste 4-5 åren, med och utan användare. Men har ALDRIG sett eller hört talas om spelet, och jag måste helt ha missat det i mmorpgs lista över spel också. - Ser nu att det inte ens finns i den listan...

00a
Medlem

Så synd att det ska läggas ner:\

Medlem

Fan, jag har också missat spelet helt, och då har jag faktiskt varit aktiv på FZ långt innan spelets release O_o

Antar att en del saker alltid kommer förbi en.


signatur

Videomupp

12
Skriv svar