Activision kan göra sig av med Massive

Medlem
Activision kan göra sig av med Massive

Jisses...

World in Conflict är ju ett av de bästa strategispelen som finns.

Medlem

Jo, men Massive en given konkurrent till Blizzards RTS. De vill väl inte konkurrera med sig själva.
Hoppas Massive tar tillfället i akt att bryta sig loss och bli självständiga.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jösses ingår inte World in conflict eller liknande spel i framtiden ? seriöst...

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Jo, men Massive en given konkurrent till Blizzards RTS. De vill väl inte konkurrera med sig själva.
Hoppas Massive tar tillfället i akt att bryta sig loss och bli självständiga.

Jo, men då har de ju ett ypperligt tillfälle att båda äta kakan och behålla den känns det som.

De som är fanatiker av Starcraft m.m. lär inte byta p.g.a. WiC. Helt skumt beslut då WiC är ett sjukt bra spel.

Men men... jag har aldrig förstått mig på kapitalismen ändå så

Inaktiv

Spel som ligger dåligt till: 50 Cent: Blood on the Sand, Brütal Legend, Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, Ghostbusters, Leisure Suit Larry: Box Office Bust, World in Conflict: Soviet Assault, Wet, Zombie Wranglers och ett antal "storsatsningar" på XBLA...

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Jo, men Massive en given konkurrent till Blizzards RTS. De vill väl inte konkurrera med sig själva.
Hoppas Massive tar tillfället i akt att bryta sig loss och bli självständiga.

Käns inte som att det är anledningen...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nej lägger de ner Soviet Assault till WiC så blir det bojkott av Activision Blizzard för all framtid, de kan inte skrota världens bästa strategi serie bara sådär.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Undrar vem som äger IPn till WiC. Första WiC var ju en stor investering, de lär ha förväntat sig en hel del pengar på sikt på den franchisen...

Dags för svenskar att gå ut i krig låter det som.....jag går och hämtar pukorna och trumpeterna...


signatur
Medlem

Känns inte bra alls faktiskt.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Inaktiv
Skrivet av Picke:

Spel som ligger dåligt till: 50 Cent: Blood on the Sand, Brütal Legend, Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, Ghostbusters, Leisure Suit Larry: Box Office Bust, World in Conflict: Soviet Assault, Wet, Zombie Wranglers och ett antal "storsatsningar" på XBLA...

Du skojar 50 Cent: Blood on the Sand kan de ju fan inte avbryta...

Medlem

Bryr inte så mycket om WiC personligen men tråkigt för de som gör det. Det kanske löser sig ändå även om Massive inte är del av Activision Blizzard.

Medlem
Medlem

Bara sorgligt.

"Ain't shit worse than a waste of talent?"


signatur

// Peace

Skrivet av halomaki:

Bara sorgligt.

"Ain't shit worse than a waste of talent?"

Det är inte waste of talent, det är waste of etablerade IPn.

Att droppa WiC och låta Massive hitta på något nytt är snarare att utnyttja talangerna!

Medlem

De skrotar ingenting utan säljer helt enkelt bolagen till någon annan. Business as usual.

Medlem

Skulle inte förvåna mig att de skyller på piratkopiering lolz


signatur
Medlem

World in conflict var rejält överskattat ändå.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av Final_Frontier:

Undrar vem som äger IPn till WiC. Första WiC var ju en stor investering, de lär ha förväntat sig en hel del pengar på sikt på den franchisen...

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av halomaki:

Bara sorgligt.

"Ain't shit worse than a waste of talent?"

Det är inte waste of talent, det är waste of etablerade IPn.

Att droppa WiC och låta Massive hitta på något nytt är snarare att utnyttja talangerna!

Activision lägger ner alla spel baserade på IP's dom inte äger själva. Deras nya strategi är att bygga upp sina egna IP's och mjölka dom på pengar en lång tid framöver.

De kommer antagligen inte att "droppa WiC och låta Massive hitta på något nytt", de kommer att göra sig av med studion, dvs sälja/lägga ner...

Medlem
Skrivet av halomaki:

Bara sorgligt.

"Ain't shit worse than a waste of talent?"

Personligen tycker jag att det är värre med avföring än att slösa bort talang.

MFC
Medlem

Spyro?... snälla, what a load of crap.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Synd, hoppas på att svenskarna får leva kvar eller startar eget!

Medlem

Har bara hört namnet world in conflict 2 gånger tidigare så jag hänger väl inte så mycket läpp precis. Men så är jag mera för konsol också så är kanske inte så konstigt

Medlem
Skrivet av bjorn88:

Har bara hört namnet world in conflict 2 gånger tidigare så jag hänger väl inte så mycket läpp precis. Men så är jag mera för konsol också så är kanske inte så konstigt

World in Conflict kommer till konsol (360). Var meningen iaf. Vad som händer nu får man se.

Medlem

Oväntat... WiC blev ju hyllat både av spelare och kritiker. Ännu viktigare är väl hur väl det sålde, tyckte spelet låg på topplistorna ett bra tag så helt dåligt kan det väl inte gått.

Massive kanske inte är konsol-kunniga nog eller något?

Medlem

ni kommer ju få

World of Conflict

(World in conflict/World of warcraft - ja ni fattar säkert )

- nä inga goda nyheter..


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Casual gamer förstör marknaden helt klart. De satsar på skit som crash och spyro men kanske slopar helt WiC som är ett hardcore spel. GTFO blizzvivendi!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Buu!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

12
Skriv svar