Det började med en gigantisk sammanslagning i spelbranschen - #Activision och #Vivendi Games gick samman för att bilda #Activision Blizzard. Det nya företaget blev en än mer seriös utmanare till de övriga giganterna såsom Ubisoft och EA.

Nu berättar Activision Publishings vd Mike Griffith att man genomfört en rejäl genomgång av Vivendi Games verksamhet.

Vi har noggrant gått igenom Vivendi Games varumärkesportfolio och kommer att behålla de delar som stämmer väl överens med vår produktstrategi på lång sikt, säger Mike Griffith. Vi ser över våra alternativ för de titlar vi inte kommer att förlägga.

Svenska och malmöbaserade #Massive Entertainment hänger också löst. Griffith berättar nämligen att Massive och Swordfish Studios är två delar man överväger att göra sig av med. Även Sierra skulle kunna bli till salu, precis som Vivendis tidigare satsning på mobila spel.

Oklart vad som händer med World in Conflict

Något säkrare sitter däremot Vivendis bäst säljande licenser och varumärken som Crash Bandicoot, Ice Age och Spyro. Ett nytt spelkoncept och ett nytt spel nämns också stå på listan över saker att behålla.

Leisure Suit Larry och World in Conflict är med andra ord två typer typer av spel som inte ingår i Activisions långtidsplaner. Vad som kommer att hända dem är oklart.