Medlem
grafikkort problem

hej igår när jag surfade stängdes datorn bara av sig. Ingen vanlig crash utan kändes som om automatsäkringen gick. Sen vill den inte starta mer med bild fattar inte varför. windows startar men ingen bild ihuvudtaget. ett par sekunder efter jag har datorn har startat piper det i ca 1 sec och grafikkortsfläkten varvar maximalt. Kan det vara moderkortet? eller är det solklart grafikkortet.

har provat att
1 cleara cmosen
2 ta ut garfikrotet blåsa rent och stoppa till baka det.
3 monterat ut allt onödigt för att starta datorn hårdisk optiska enheter ljudkort floppy.
4 provat igen att clera cmosen.

epox nforce 4 sli s754
amd 64 3000
nvidia xfx 7800 gtx xxx
windows vista ultimate
forceware 97.46 vista ej beta.
nätagg hiper 680w

Jag undrar vad man kan göra. Jag tror grafikortet är trasdigt men garantin är slut. Konstigt nog hände detta precis när garantin gick ut 2007-02-14 köptes 2006-02-14.

mycket tacksam för hjälp

Medlem
Skrivet av tuppen:

ta ut garfikrotet blåsa rent och stoppa till baka det.

Du är från NES generationen, GARANTERAT.

Hur vet du att windows laddar? du hör welcome sounden eller?

Iaf, om windows laddar och du ser ingen bild, kontrollera att skärmen funkar.

om den funkar , då måste uttaget på grafikkortet krånglat.

Om jag minns rätt laddas inte windows om det är nåt fel med "snacket" mellan grafik kortet och moderkortet.

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av tuppen:

ta ut garfikrotet blåsa rent och stoppa till baka det.

Du är från NES generationen, GARANTERAT.

Hur vet du att windows laddar? du hör welcome sounden eller?

Iaf, om windows laddar och du ser ingen bild, kontrollera att skärmen funkar.

om den funkar , då måste uttaget på grafikkortet krånglat.

Om jag minns rätt laddas inte windows om det är nåt fel med "snacket" mellan grafik kortet och moderkortet.

Att windows startar tror jag tyder på att på att signal delen för video utgången är trasig men själva komunikationen fungerar mellan moderkort och grafikortet. Skärmen är inte trasig har testat med analog och dvi. Har aldrig hänt att mina grafikkort har dött utan anlednig. tycker att det luktar en aning bränt. inte från gpun eller minnen utan under kylflänsen för mosfet.

Inaktiv

Utan att ha läst vad ni skrivit så..när den laddar OS så kan man nästan alltid utgå från att det inte är RAM eller CPU. Med största sannolikhet är det grafikkortet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Utan att ha läst vad ni skrivit så..när den laddar OS så kan man nästan alltid utgå från att det inte är RAM eller CPU. Med största sannolikhet är det grafikkortet.

windows startar inte längre plötsligt

Medlem

inte för att jag tror att det är till mycket hjälp när du redan rensat cmos, men epox-brädor brukar ha en funktion för att ladda defaults om man håller in insert när datorn startar.

förresten hängde jag inte med riktigt i om du svarade på om windows verkligen startar, hör du "inloggningsljudet"?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

nu startar inte windows heller?

dra ut grafik kortet ASAP.

före den tar hela datorn med sig

Medlem

Bekräftat kortet är stekt. Har testat det hos en kompis samma problem.

Det blir väll att köpa ett 8800 gtx

Inaktiv

8800GTX luktar monsteroverkill. Processorn flaskhals.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

håller med paddan.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar