Grand Theft Auto IV

Medlem

själv tycker jag det är tråkigt att det saknas ljuddämpare i spelet

Inaktiv

Bra storry dock JÄVLIGT enformigt bara massa åkande fram o tillbaka världens enformigaste spel kanske men knappast världens bästa..dessutom suger bilduppdateringen hästballe så bara därför kan det knapt få 4 av 5 som recencenten ger det helt klart partiskt imo..

Ta vilket annat spel som helst av dessa EXgen (nej inte nextgen dessa e förlegade mot pc) spel med den bilduppdateringen o de hade inte varit i närheten av betyget 5 av 5. betyget kommer enligt mig rent av bara för att detta e så hypat så det fins inte.

samma gamla enformiga skit med ny grafik..

Medlem

Tyckte storyn och överhuvudtaget hela spelet var riktigt bra. Nu är jag klar med main story MEN jag blev besviken på slutet.

Bilkörningen är riktigt skön. Synd bara att de bilar man parkerat utanför safehouse inte spawnar om på nytt på parkeringen om man skulle köra någonstans och bli av med den av någon anledning. Jävligt tråkigt när man funnit en exklusiv bil och drar sig för att använda den eftersom man inte vill att den ska förstöras på uppdrag osv. Hade en sådan exklusiv bil, tog en tur runt, gjorde lite missions och vips så har jag den inte längre eftersom jag gjorde ett mission där man var tvungen att hoppa in i ett annat fordon. Därmed lämnades min goa lyxbil på plats.
Någon som vet nåt jag inte vet om hur man kan få tillbaks safehouse-fordon?

Redaktör
Skrivet av manne:

dessutom suger bilduppdateringen hästballe så bara därför kan det knapt få 4 av 5 som recencenten ger det helt klart partiskt imo..

Ta vilket annat spel som helst av dessa EXgen (nej inte nextgen dessa e förlegade mot pc) spel med den bilduppdateringen o de hade inte varit i närheten av betyget 5 av 5. betyget kommer enligt mig rent av bara för att detta e så hypat så det fins inte.

Jag gav det 5/5, inte 4/5. Betyget motiveras i texten.

Partisk - hur menar du då? Jag jobbar för FZ:s ägare Hjemmet Mortensen, inte för Rockstar. Jag har inte erhållit några som helst förmåner från Rockstar för att skriva denna recension. Den är snarare extremt opartisk eftersom jag köpt spelet för privata pengar.

Se spelrecensioner för vad de är - en enskild individs tyckande om spelet i fråga. Vi på FZ tror och hoppas att våra texter är så kunniga att de ger en bra bild av de spel de avhandlar. Men några allmängiltiga sanningar har vi inte för avsikt att leverera.


signatur
Inaktiv

seriöst ... kommer att bli så sjukt tungt att vänta på pcreleasen!


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Hehe min fru hittade ett begagnat ex åt mig i butiken i kväll. Undrar hur det hänger ihop 2 dar efter release. Hitills kan jag bara hålla med rescensionen. Hiskeligt roligt spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Hiskeligt bra spel, om hiskeligt är ett ord vill säga.

Cutscensen är ju lysande, röstskådespeleriet är på topp. Animationerna lysande också, satt och kollade på Ricky Gervais när han körde lite stå-up på "Splitting Sides" som ligger på andra ön. Riktigt bra animerat, upptäckte TV-kanalerna igår också. Skrattade så jag höll på att kvävas när "Republican Space Rangers" dök upp på skärmen.

Det enda negativa som jag retar mig på är att det kan kännas väldigt överväldigande när man börjar om man är som en annan, man vill ju göra allt! Leave no stone unturned!

Sen måste jag säga Brucie for President! Roid-head deluxe.

För dom som inte äger det och orkar vänta på PC-release, det är värt att köpa en konsol enbart för detta spelet.

[Edit] Har inte testat MP ännu, är det något att ha?


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Trodde aldrig att det skulle inträffa men jag köpte mig ett ps3 i torsdags, enbart för GTA4 men det lär väl komma fler titlar som jag vill lira på konsoll. Har varit PC-fanboy i 12 år nu men jävlar va kul jag har i GTA


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Jag tyckte det var ungefär som GTA 3, helt okey, men inget jag längtar efter att få spela mer av. Har klarat typ 15% hittills. Jag ser mer framemot Mafia 2 där manuset i ettan slår alla GTA-spel på fingrarna


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

grymt spel!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Brain:

Inte testat än, men är det så mycket skit i spelet som i den här recensionen så kan det ju knappast vara värt 5/5.

Ett topp betyg ska fan mig ha max ett minus.

Se BioShock t.ex... enda felet var att spelat var lite kort, allt annat är total perfektion.
Jag tycker inte att hur mycket man får för slanten ska spela in i slutbetyget; dvs. ditlagd multiplayer ska inte spela någon roll.

Klart det ska spela nån roll. Det förlänger och förbättrar spelupplevelsen med online-läge. Jag tycker det är helt självklart. Hade det inte haft online-läge kan jag garantera att det fått minus bara därför.

Skrivet av FortranNewbie:

Trodde aldrig att det skulle inträffa men jag köpte mig ett ps3 i torsdags, enbart för GTA4 men det lär väl komma fler titlar som jag vill lira på konsoll. Har varit PC-fanboy i 12 år nu men jävlar va kul jag har i GTA

Jag har oxå varit lite pc-fanboy ändå tills jag började spela... Men jag gjorde som du, fast det blev en xbox ist då.

Medlem

Att folk sitter och säger att detta är världens bästa spel genom tiderna är så fruktansvärt äckligt så jag mår illa! Årets spel kan jag tänka mig men att säga att det är världens bästa spel är så fruktansvärt...

Men men, alla får tycka som dom vill....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det är lite synd att dom tagit bort så mycket saker som fanns med i San Andreas. Men det är fortfarande ett sjukt kul spel.

Medlem

Lite synd på recensionen är att det faktiskt inte riktigt finns någon motivation för femman förutom att det sägs att det är världens bästa spel. Vad gör det till världens bästa spel? Något måste ju kompensera för att spelet ibland hänger sig när man går ur multiplayerläget samt att spelet lider av kass bilduppdatering ibland, något som i min bok är helt oförlåtligt på konsol. Eller är jag bara allmänt trött nu på förmiddagen och har missat hela poängen? Jag tvivlar inte alls på att det är bra, men SÅ bra?

I vilket fall är jag jävligt sugen på att skippa föda den kommande månaden till förmån för ett xbox och detta spel.

Bra recension i övrigt Thomas.

Testpilot

Det är ett brutalt bra spel , bättre än de gamla GTA spelen på många sätt o vis.

Storyn , karaktärerna och röstskådisarna är helt outstanding bra!
Hela världen är också levande och fränt då folk reagerar vid olika händelser.
Mobilen är smidig då man lätt kan spela om missions och ha kontakt med sina kompisar i spelet.

Nackdelar:
* Grafiken är inte top notch om man är van vid PC ( ingen kantutjämning , fps drops , blurrigt)
* Fortfarande de förbannade timed missions man blir galen på , har man tex 1 timme på sig då ska det fan va 1 RIKTIG timme och inte nån spelkomprimerad timme , jag är sjukt irriterad på sådant i spel. HATAR att stressa hela vägen över en karta med bil för att komma fram 10 sekunder för sent för man åkte in i en lyktstolpe.

Våga vägra timed missions , är man hitman så hittar man ju folk oavsett om de flytt från stan

Redaktör
Skrivet av raslon:

Lite synd på recensionen är att det faktiskt inte riktigt finns någon motivation för femman förutom att det sägs att det är världens bästa spel.

Storyn, karaktärerna, miljön, GPS, mobil, grafiken, styrningen, multiplayer, uppkäftigheten, alla välgjorda detaljer...


signatur
Medlem

ja Rockstar är en ganska skadal omsusad studio men gosse kan de göra spel!!!!!!

GTAIV kommer bli en kalssiker i klass med GTA III SA osv.

men klart årets spel kandidat alla kategorier.
Möjligtvis om Sovjet assault kan ta nåt pris iom WIC´s grand slam

GTAIV hail to king long live the king

Medlem

Vad hände med flygplanet? Jag vill flyga!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Helikopter kan flyga dom med...

Medlem

Inte lirat GTA IV än, men mer eller mindre alla jag känner har tagit sig till och köpt det, jag är megapank!
Men det verkar så överdrivet asbra, får vänta tills i helgen då broren kommer hem så man får provspela lite

F.ö tycker jag det är grymt skönt att dom skippat allt med tattuerare, träning, käka mat, klippning etc, det var förmycket.. San Andreas i allmänhet var en gnutta för stort på dom flesta sätt för sitt eget bästa, verkar som dom bara gjort bra ändringar till GTA IV, whopie! \o/

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Det är ett brutalt bra spel , bättre än de gamla GTA spelen på många sätt o vis.

Storyn , karaktärerna och röstskådisarna är helt outstanding bra!
Hela världen är också levande och fränt då folk reagerar vid olika händelser.
Mobilen är smidig då man lätt kan spela om missions och ha kontakt med sina kompisar i spelet.

Nackdelar:
* Grafiken är inte top notch om man är van vid PC ( ingen kantutjämning , fps drops , blurrigt)
* Fortfarande de förbannade timed missions man blir galen på , har man tex 1 timme på sig då ska det fan va 1 RIKTIG timme och inte nån spelkomprimerad timme , jag är sjukt irriterad på sådant i spel. HATAR att stressa hela vägen över en karta med bil för att komma fram 10 sekunder för sent för man åkte in i en lyktstolpe.

Våga vägra timed missions , är man hitman så hittar man ju folk oavsett om de flytt från stan

Jag märkte knappt av några timed missions när jag körde storyn.

Men detta spelet är helt klart värt en femma.

Medlem
Skrivet av Lingon:
Skrivet av Lanparty:

rätt kasst imo, dom har ju bantat spelet grovt förutom grafiken från San Andreas.

Vilket är den bästa med hela spelet. San Andreas var alldeles för stort för sitt eget bästa. Härligt att de har gått tillbaka till att satsa på kvalitet istället för kvantitet!

Jag kan hålla med om att SA var lite stort, men jag gillade de olika miljöerna... lite stad här...lite ghetto där....öken osv

vet inte hur hela Liberty City ser ut men...


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

GTA4 är helt klart det bästa spelet jag någonsin spelat, en djupare spelupplevelse och ett större sug av "måste spela lite till" har jag aldrig sett på maken innan.

Detta petar ner Mafia till plats nummer två på bästa spelet någonsin listan. Förhoppningsvis kan Mafia 2 återigen ta platsen när det kommer


signatur

En styck signatur.

Medlem

Har spelat alla GTA spel som gjort men när SA kom tappa jag all tro på Rockstar för nåt kändes fel med hela spelet, men nu när GTA IV kom gick dom upp på toppen igen i mina ögon !

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Det är lite synd att dom tagit bort så mycket saker som fanns med i San Andreas. Men det är fortfarande ett sjukt kul spel.

Håller med, det finns väl inte alls lika många olika fordon som det fanns i SA, om jag inte är helt ute o cyklar

Medlem
Skrivet av Krlsson:

Har spelat alla GTA spel som gjort men när SA kom tappa jag all tro på Rockstar för nåt kändes fel med hela spelet, men nu när GTA IV kom gick dom upp på toppen igen i mina ögon !

Håller med, SA var inte underhållande på något sätt.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Det går inte att lita på FZ recensioner med tanke på deras usla recension av The witcher som var skrattretande dålig.

GTA4 är ett riktigt bra spel, men världens bästa !? knappast.
Väntar på att det ska komma till PC istället, mycket bättre kontroller med keyboard & mus.
Då slipper man den usla lock-on funktion som finns på konsolerna, lite fjantigt i till ex multiplayer.

Medlem
Skrivet av Der Untergang:

Det går inte att lita på FZ recensioner med tanke på deras usla recension av The witcher som var skrattretande dålig.

GTA4 är ett riktigt bra spel, men världens bästa !? knappast.
Väntar på att det ska komma till PC istället, mycket bättre kontroller med keyboard & mus.
Då slipper man den usla lock-on funktion som finns på konsolerna, lite fjantigt i till ex multiplayer.

Man kan stänga av auto-aim

Medlem

kommer äga på PC


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Om den inte kommer till pc Kommer jag bli riktigt pissed off


signatur

OG GANGSTA PARTY

Skriv svar