Grand Theft Auto IV

Inaktiv

Fan vad många tjatar om pc helatiden!
Det kommer aldrig komma till pc!!!!
Datorns tid är fan över!

Medlem
Medlem
Inaktiv

jag kommer att få spelet snart och om det tar slut igen kommer jag att få damn för det värkar vara så himla ballt jag har väntat dö länge på gta 4 och så äntligen kommer det. Det är ett måste!

Medlem

Har spelat SA och tyckte det var underbart, det var stort och många olika fordon.
Fast en sak jag inte gillade var grafiken (som jag sedan vande mig vid). för det kändes så tecknad på något sätt. Inte lika sköna färger.
Gillar inte det han sa om att bilduppdateringen inte är någon vidare i GTA IV:)
Det är något som jag brukar bli vädligt sur på i spel.
Och så är det ju inte lika stort, och kanske inte ens lika många olika fordon.
Får se om jag köper det, har inte köpt något GTA spel sen GTA II.:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag är extremt känslig för FPS drops då jag är gammal 1.6 spelare men jag måste säga att jag inte bryr mig nämnvärt om fps dropsen, det är absolut inget som förstör och det är inget som händer såpass ofta så man mår illa av det eller något liknande.


signatur

En styck signatur.

öh va? kom recensionen först nu när spelet vart släppt en vecka? illa fz, riktigt illa!

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

öh va? kom recensionen först nu när spelet vart släppt en vecka? illa fz, riktigt illa!

Kolla igenom kommentarerna så kan du se att anledningen...

Inaktiv

sluta tjata om pc version, spring ut och köp en konsol.

Lätt bästa spelet på länge.

PS. kolla release dates på gamla gtaspel, ps2 vs pc då. Skulle inte förvåna mig om det tog lika lång tid att konvertera det nu.

Inaktiv
Skrivet av Der Untergang:

Det går inte att lita på FZ recensioner med tanke på deras usla recension av The witcher som var skrattretande dålig.

GTA4 är ett riktigt bra spel, men världens bästa !? knappast.
Väntar på att det ska komma till PC istället, mycket bättre kontroller med keyboard & mus.
Då slipper man den usla lock-on funktion som finns på konsolerna, lite fjantigt i till ex multiplayer.

Det är inte auto-sikte i multiplayer

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

öh va? kom recensionen först nu när spelet vart släppt en vecka? illa fz, riktigt illa!

Du har skickat 6 inlägg i forumen totalt och du tror att FZ är sent ute?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Redaktör
Skrivet av Captain_Dracula:

öh va? kom recensionen först nu när spelet vart släppt en vecka? illa fz, riktigt illa!

För det första tog det oss tre dar att få ut recensionen (spelet släpptes i tisdags). Med tanke på hur mycket det finns att uppleva och hur stort spelet är tycker jag vi var jäkligt raska. För det andra hade vi ingen som helst möjlighet att få ut texten tidigare. Som jag skrev innan i denna tråd fick jag själv springa iväg och köpa spelet, vi fick inget recensionsexemplar förrän i fredags.


signatur
Inaktiv

Må vara ett riktigt bra spel, men har inte spelet en LFE-signal?
DVS den skickar inga signaler till min bas i DD5.1 så det finns inget tryck när jag kör motorcycklar/krockar/skjuter/explosioner.

Nån annan som märkt detta? Finns knappt några som märkt det även fast spelet sålt massa...

Medlem

lätt inte "VÄRLDENS" bästa spel. Finns ofantligt mycket bättre spel än GTAIV. GTAIV är bästa GTA spelet möjligtvis. Så bra var inte GTA IV. Jag tror Hypen har gått alla till huvudet, folk intalar sig det är så bra pga allt de har hört. Men kanske bara är en smaksak antagligen.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Aggressiva_albert:
Skrivet av Der Untergang:

Det går inte att lita på FZ recensioner med tanke på deras usla recension av The witcher som var skrattretande dålig.

GTA4 är ett riktigt bra spel, men världens bästa !? knappast.
Väntar på att det ska komma till PC istället, mycket bättre kontroller med keyboard & mus.
Då slipper man den usla lock-on funktion som finns på konsolerna, lite fjantigt i till ex multiplayer.

Det är inte auto-sikte i multiplayer

Jo det kommer det vara. Den som startar spelet kan dock välja att stänga av det för alla spelare om han nu skulle vilja.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Aggressiva_albert:
Skrivet av Der Untergang:

Det går inte att lita på FZ recensioner med tanke på deras usla recension av The witcher som var skrattretande dålig.

GTA4 är ett riktigt bra spel, men världens bästa !? knappast.
Väntar på att det ska komma till PC istället, mycket bättre kontroller med keyboard & mus.
Då slipper man den usla lock-on funktion som finns på konsolerna, lite fjantigt i till ex multiplayer.

Det är inte auto-sikte i multiplayer

Jo det kommer det vara. Den som startar spelet kan dock välja att stänga av det för alla spelare om han nu skulle vilja.

Okay, det visste jag inte om
varje gång jag har lirat online så har det inte varit lock-on

Medlem

I slutändan är det individuell smak som avgör ifall GTA IV är det bästa spelet någonsin eller ej

Medlem

Precis. Så om fz tycker det så får dom väl tycka det :). Jag vet dock inte än, har inte fått det.

Medlem

Verkar ju lovande. Ska testa det idag så upp till bevis.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Aggressiva_albert:
Skrivet av Spectral:

Det är lite synd att dom tagit bort så mycket saker som fanns med i San Andreas. Men det är fortfarande ett sjukt kul spel.

Håller med, det finns väl inte alls lika många olika fordon som det fanns i SA, om jag inte är helt ute o cyklar

HAH!


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

nä nu har detta smörande gått på tok för långt,,,är alla som gör reviews på spel helt blåsta eller?
visst spelet är snyggt+hyfsad story(lite bättre än i gears of war),men man känner igen det sen dom gamla spelen,bla,kontrollen suger lika hårt även i detta spel,fysiken är helt värdelös
spelet är enligt mig inte värt mer än 8/10 med motiveringen;snyggt bra spel,dock har vi sett det förut,inga större nyheter och urusel kontroll.det enda som räddar betyget är att spelet räcker länge,är någorlunda varierat och har ett multiplayerinslag,,,men varför inte coop i detta spel,,hade höjt spelvärdet grymt mycket,,och då hade jag lätt gett det 9/10

edit:
fast igentligen vill jag nog ge spelet 6-7/10 för det är så mycket jag ogillar,och när jag spelar spelet blir jag så hemskt uttråkad så det finns inte,konstigt för spelet är ju inte så dåligt,,bara jag som inte gillar denna speltyp kanske?,,,,,
så man kan säga såhär,,hade jag resencerat spel som tex fz gör hade spelet fått 6-7/10 för jag tycker det är kass,men hade jag bortsett från hur jag upplever spelet och hur det tilltalar mig och istället tänker på hur andra uppfattar spelet så blir det 8/10 för spelet är ju ändå kompetent och bra....

Medlem

fan heller. en stort besvikelse tycker jag. lagar ju apa.. skit kul å spela de om det ska vara så:( nej en FET uppdate skulle sitta fint på detta spel!!!! Peas


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Medlem

världens bästa spel?,,borde inte alla tycka om det då eller???tycker alla om detta spel,,nä inte jag iaf,är ju lite av att lura folk när man ger spelet en sån etikett

Inaktiv

Asså seriöst...sluta gnäll..detta ÄR ett av dom bästa spelen som någonsin gjorts....tror knappast att recensenter världen över ljuger : http://www.gamerankings.com/htmlpages2/933037.asp
och inte folk överlag heller...

Sen klagar många på att det laggar .. What???
Måste va något väldigt fel på era enheter för jag har då inte märkt något lagg för 5 öre....

Ni som inte gillar gta4 säg något som är bättre då??

Medlem

till neonville,,,du eftersom det är så många som öser berömm över detta spel så tänker jag ta mig därbak nånstans gnälla så jäkla mycket jag vill på detta spel.,,
tror du vi bor i gamla sovjet?där man bara skulle visa upp den perfekta sidan,,,.nä året är 2008 och detta är sverige så,,,

Medlem
Skrivet av prof:

inget om fysiken o animationerna? eller missade jag det >.< de e ju de enda jag dreglar efter

för att svara på din fråga,,fysiken finns inte i detta spel,,,precis som vanligt altså,och animationerna är inge bra heller

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:
Skrivet av prof:

inget om fysiken o animationerna? eller missade jag det >.< de e ju de enda jag dreglar efter

för att svara på din fråga,,fysiken finns inte i detta spel,,,precis som vanligt altså,och animationerna är inge bra heller

Ah eller hur, fysik finns inte i GTA IV, lol...
Samt att animationerna är ingen bra.

Beskåda GTA IV's fysik motor Euphoria in action.

Finns fler videos lite längre ner...
http://www.youtube.com/results?search_query=Euphoria&search_t...

FZ's egna nyhet om det.
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=24635

Lite video finns på deras hemsida.
http://www.naturalmotion.com/euphoria.htm

Taget från deras hemsida

--------------------------------------------------------

euphoria

euphoria brings Dynamic Motion Synthesis (DMS) onto Playstation® 3, Xbox 360 and PC.

With euphoria, animations are not canned but are generated on-the-fly by the CPU as the game is played. Every tackle is your tackle, every haymaker is your haymaker.

Previously, animation data had to be manually created (through key-framing) or recorded (through motion capture). This is often expensive and laborious, and results in static, non-interactive data.

euphoria is instead based on a full simulation of a 3D character, including body, muscles and motor nervous system. This creates fully interactive animations that act and react differently every time.

--------------------------------------------------------

Med andra ord glöm ragdoll och glöm motion capture för realtids spelandet.

Finns det fortfarande ingen fysik i GTA IV samt är animationerna fortfarande kassa?

ROFL på folk! Läs på lite innan, plz!

Medlem

Helt klart det bästa spelet i serien.


signatur
Medlem
Skrivet av Dark_Soldier:

Fan vad många tjatar om pc helatiden!
Det kommer aldrig komma till pc!!!!
Datorns tid är fan över!

Din tid är över...


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:
Skrivet av prof:

inget om fysiken o animationerna? eller missade jag det >.< de e ju de enda jag dreglar efter

för att svara på din fråga,,fysiken finns inte i detta spel,,,precis som vanligt altså,och animationerna är inge bra heller


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skriv svar