Ingen demo av Fallout 3

Medlem

Håller typ med drunken_monkey_boxer, tror det kommer bli ett jäkligt bra spel men inte likadant som de tidigare fallout-spelen... Var det till ettan som de gjorde ett demo som inte var "taget ur spelet"? Kommer ihåg det demot som om det vore igår, det var underbart;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ähh.. Spelet är säkert 15-20 gig stort. Alltså skulle ett demo säkert hamna runt 5-10 gig. Skulle ändå inte orka tanka ner det.

Medlem

Kommer inte heller något demo på gta iv, och det kan ni förstå varför va?

Medlem

Det förstår man eftersom att det inte behövs ett demo till en spelserie som GTA. GTA 4 har väldigt många likheter med föregående spelen och även om det finns nya funktioner vet man vad man får på ett ungefär. Fallout 3 ser inte ett dugg ut som tidigare fallout spel och därför kan man omöjligen veta vad man betalar för och därför är ett demo ett måste. Många är redan skeptiska till Fallout 3 och jag tror ingen vill lägga ut 600kr på nåt som är rena skräpet.

Medlem

trore blir ett köp endå men hade varit roligare med demo så man märker lite vad det är man köper allefall men men:)
fall out forever:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av Cane:

Det förstår man eftersom att det inte behövs ett demo till en spelserie som GTA. GTA 4 har väldigt många likheter med föregående spelen och även om det finns nya funktioner vet man vad man får på ett ungefär. Fallout 3 ser inte ett dugg ut som tidigare fallout spel och därför kan man omöjligen veta vad man betalar för och därför är ett demo ett måste. Många är redan skeptiska till Fallout 3 och jag tror ingen vill lägga ut 600kr på nåt som är rena skräpet.

word


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Cane:

Det förstår man eftersom att det inte behövs ett demo till en spelserie som GTA. GTA 4 har väldigt många likheter med föregående spelen och även om det finns nya funktioner vet man vad man får på ett ungefär. Fallout 3 ser inte ett dugg ut som tidigare fallout spel och därför kan man omöjligen veta vad man betalar för och därför är ett demo ett måste. Många är redan skeptiska till Fallout 3 och jag tror ingen vill lägga ut 600kr på nåt som är rena skräpet.

word

Bethesda har sagt att fallout 3 är "Oblivion with guns", så då kan man säga att sammasak gäller Fallout 3 då?

Medlem

"Oblivion with guns" Säger inte mycket och det lilla man har fått se talar för att det inte exakt är som jag föreställer utifrån det uttrycket. Tydligen har man ju något "V.A.T.S" system eller vad det heter och det är ju inget man sett i oblivion, vill gärna veta vad alla dessa nya saker exakt innebär för gameplayet innan man köper spelet.

Medlem
Skrivet av Cane:

"Oblivion with guns" Säger inte mycket och det lilla man har fått se talar för att det inte exakt är som jag föreställer utifrån det uttrycket. Tydligen har man ju något "V.A.T.S" system eller vad det heter och det är ju inget man sett i oblivion, vill gärna veta vad alla dessa nya saker exakt innebär för gameplayet innan man köper spelet.

"The combat is real-time. V.A.T.S. allows players to pause (if they wish to). When you pause, you can target an enemy, in which case you’ll zoom in on him and can aim for body parts, with percentages for to-hit chances showing up like in the originals.

You have a set number of action points based on agility. “Every combat move you make will deplete this supply”, while your AP count will regenerate in realtime at a rate set by your agility.

If your action points are depleted, you can continue in real time, but this will significantly slow down the recovery of action points.

Summarized: V.A.T.S. is RTwP, with aiming abilities when you pause and with a limited number of pauses depending on PC stats."

Så ungefär precis som i fallout 1 & 2 fast i first person view. Detta ger mig en bra bild på hur det skulle fungera iallafall! Kanske bara jag som är kvicktänkt? Kan ju vända på det, heller ett demo till GTA4 så det inte är för likt sina föregångar, för då kan man ju lika gärna lira GTA3.

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Låter ju fan som att spelet är linjärt

Skrivet av Artikel:

And it doesn't really capture the fun of a game like an Elder Scrolls or a Fallout, where you can go where you want and do what you want. So no demo, sorry.

ja det låter ju VERKLIGEN linjärt att man kan gå vart man vill och göra vad man vill det är ju definitionen på linjärt.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Bethesda har sagt att fallout 3 är "Oblivion with guns", så då kan man säga att sammasak gäller Fallout 3 då?

Va? Om något så har de varit desperata att få folk att inte tro just det att det bara är ett simpelt "oblivion with guns". Har du ens läst utvecklar intervjuerna eller hittar du bara på?

Medlem

Orka bry síg om recensioner när hälften av de stora nätverken tar mutor å gifts från distributörerna. Gamespot för den delen har jag tappat allt förtroende för efter det som hände där. Nä man får göra sina egna "demos" sen köpa om det är bra.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Bethesda har sagt att fallout 3 är "Oblivion with guns", så då kan man säga att sammasak gäller Fallout 3 då?

Va? Om något så har de varit desperata att få folk att inte tro just det att det bara är ett simpelt "oblivion with guns". Har du ens läst utvecklar intervjuerna eller hittar du bara på?

?If you?re talking to an enthusiast, there are so many differences, and we feel it?s under-selling the game to say it?s Oblivion with guns. But when we started talking to more consumer-oriented magazines, we?d have, like, two seconds?and we?d say, ?it?s like post-apocalyptic Oblivion with guns.? And they?re like, ?Awesome!?"Fallout 3’s executive producer, Todd Howard

tog två sekunder att googla.

länk

Vad har du läst någonstans att de säger något annat? han säger ju rakt ut "it's like post-apocalyptic Oblivion with guns."

Inaktiv

Fallout 3 kommer sälja som smör höjas till skyarna som Oblivion. Sen inser folk som de gjorde med oblivion att spelet är skit. Har vart med sen fallout gick guld första gången fallout tactics var början på slutet.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Roq
Medlem

Personligen har jag höga förväntningar på det här spelet!
Jag älskar såväl Fallout-serien som Elderscrolls-serien, och jag tror att om det är något företag som kan ro det här projektet i land så är det Bethesda!
Kom ihåg allla ni Oblivion-haters därute, att Bethesda sannolikt har tagit åt sig av kritiken mot Oblivion, och lärt sig något av det!

Medlem

Jag hoppas bara de lämnar kvar modbarheten så att allt går att "fixa"

Medlem

Vilken kalabalik det blev över att det inte blir något demo? ;o Finns juh massvis med spel som inte fått sig ett demo.
Reviews, filmer etc brukar vara nog för att jag ska veta om jag kommer gilla eller inte gilla ett spel, gametrailers videoreviews är juh helnajs :).
Demon är överskattade och man blir bara förbannad när det tar slut efter en liten stund, så det gör mig ingenting, bara dom släpper lite mer filmer och grejer.. snart!
Vill se mer utav Fallout 3 juh!

12
Skriv svar