Inaktiv
Musmatta...

Funderar på en ny musmatta. Har en Icemat nu som känns lite för liten. Funderar på att köpa en 2nd edition som jag vet är rätt nice.

Tänkte att ni kunde ge lite tips på bra musmattor som ni rekomenderar. Jag spelar en del så det måste vara en matta med bra precision och ett minimum av friktion!

Har en MX518 att lägga på den.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Jag har en Steelpad 4D: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p... och båda sidorna fungerar bra enligt mig, även jag har en MX518.

*Edit* Ser nu att du tyckte att Icemat:en är för liten, då är ju Steelpad inte mkt bättre då den är ungefär lika stor

Medlem

Jag lägger min mx518 på en icemat 2nd edition - funkar finfint

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

finns det inte en större icemat?

Medlem

personligen föredrar jag utan matta direkt på bordet, men det är en smaksak.

Inaktiv

Tuppen: Läs mitt och andras inlägg innan du frågar
På mitt gamla skrivbord lade jag musen rakt på bordet, men efter ett tag blev bordet utslitet och glidet försvann

Mer tips tack! Gärna med pris...

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Äh köp en Icemat V2! KLOCKERS!

signatur

BF2 Stats I Medlem i PHD
Dator¤ Asus A8N-SLI Premuim ¤ AMD 3500+ ¤ 2GB RAM ¤ XFX 7800GT ¤ 250GB SATA2 ¤ Samsung 930BF ¤

Inaktiv

En polare tycker att min Razer glider betydligt bättre på min Corepad än vad hans mx518 gör på hans Icemat...

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1500&session=7ae9d7...
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1638&session=7ae9d7...
Jag har den första, men hade gärna testat den andra. Razers Exactmat är ju annars billig på Gtek. Fast jag tror jag håller mig till glas.

Medlem

Qpad!

signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Nä, en polare tjackade nån matta på typ k-rauta med sjukt glid och allt för en spottstyver. Inte i glas eller tyg, men i typ plast eller nått...

signatur

Medlem
Skrivet av yonaz:

Qpad!

Second. Älskar min Qpad!

Medlem

Kör en ALLSOP mega stor köpt från maxfps, den är klockren med mx518......Snabb med grymt skön precision.

Medlem

Är det bara jag som kör med high sense? rör knappt på musen alls när jag lirar...vart har jag fått det ifrån? Alltid haft det ända sedan Q1 iochförsig. hmmm... Appropå stora musmattor alltså.

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Nedu purresnurre jag föredrar lagom hög sens men ändå bra precision..aim for tha head

QFTW for the win

Inaktiv

Jag kör med abnorm sens jämfört med två polare som lirar också verkar det som hehe. Men vill ändå ha en större matta. MX518 är ju fiffig på det sättet att det på en millisekund går att ställa ner känsligheten så det blir lättare att "snipa" på längre avstånd osv...

signatur

Medlem

PaddanL mmm det är alltid bra men själv kör jag 400dpi jämnt....allt är lätt med 400dpi bara ha tillräcklig hög sens.

Inaktiv

Är inte poängen med att 1600dpi att det blir mer exakt? Har jag missförstått det hela?
Nån som kan komma med en bra förklaring på dpi osv?

signatur

Medlem

PurreSnurre, äntligen några andra som har high sense också. Snabba spel tycker jag kräver det

Medlem

Sitter på min gammla func surface jag köpte för en 3 år sen, den fungerar fortfarande

Medlem

Dvorak: jag kör absolut inte "high sense"

Jag kör lagom "lagom är bäst" då ska ni också veta att ni kan börja med att ta bort "förbättra pekarens precision" i mus inställningar" ger också mer aim ......kan bara tala av erfarenhet...sen handlar det mycket hur man sitter å spelar, sitter du med halva armen på bordet? ja högre sens, sitter du med ett lågt bord (med andra ord bara handleden) så blir det i mina ögon mer känlsa än att musen snurrar åt alla håll å kanter då du ska reagera snabbt..... folk tror dom blir bättre för dom köpt en ny musmatta som "glider" bull....ska du bli en bra gamer ska du ha känsla från första början. Annars kan du satsa på matematik lr nåt jag kan game:a med en taskig gammal tygmatta å äga iaf......så ere puss å kram.

Medlem

Ah, sorry, förstod fel pr0ph. Och ja, det går att äga med en taskig tygmatta men det är skönare med den musmatta jag har.

Inaktiv

Blir nog en QPAD CT som FZ har testat... Verkar nice...

signatur

Inaktiv

Jag skulle rekomendera Qpad CT jag också: http://www.webhallen.com/prod.php?id=56421
Eller så kan du ju testa Steelpad 5L som jag själv har och är nöjd med, den har även fått bra betyg: http://www.webhallen.com/prod.php?id=48839&traff=1

Inaktiv

Behöver väl inte den stora? Är inte den enorm ála helt skrivbord typ? Medium är väl i samma storlek som Icemat V2 typ?

signatur

Inaktiv

DPI : dots per inche

Inaktiv

xzt ja det vet man ju i alla fall hehe.

Tjackat Qpad CT nu i alla fall, ska testa den lite nu.

En fråga angående DPI och MX518: Man kan ju välja känslighet på musen, vilket är mycket bekvämt och allt. I mjukvaran är standard 400/800/1600, vilket jag antar står för DPI. Om man ändrar när man spelar från 1600 till 400 dpi så rör sig pekaren långsammare, vilket är rätt bekvämt när man lirar sniper osv. Men om man ändrat DPIn till 400 borde ju det betyda att precisionen minskat.

Kan nån förklara detta med DPI osv ordentligt tack?

signatur

Medlem

Jag kan bara säga vad jag tycker och jag tycker inte precisionen minskar utan snarare blir bättre

Sen att har du rätt i att pekaren går långsammare om du sänker din dpi men höj sensen i spel lite bara så blir det smid

Inaktiv

Varför höja sens i spel och köra på 400 när man redan har hög sens på 1600?

signatur

Medlem

Tjadu jag kör låg/medium sens men med 400dpi då det känns lättare att aima än med 1600dpi......varför tja det får nån annan förklara

Så känns det för mig iaf...kanske blir annat när min nya burk dyker upp nästa månad.

Inaktiv

Har nu använt QPad CT i ett par dagar. Riktigt nice. Innan hade jag Icemat med medföljande teflontejp och kände att musen inte reagerade så precist som man ville.
Jag tycker jag har bättre precision med denna mattan, tilläggas bör då att jag satte dit den medföljande Glidzen på musen också. Kan bero på detta. Även den absolut minsta rörelsen märks. Känns som man kan flytta pekaren från pixel till pixel typ.
Icemat är också mycket skön, men som sagt tror jag teflontejpen är mindre effektiv än hårda Glidz och liknande.

QPAD CT rekommenderas varmt!

Hur nöjd som helst.

signatur

12
Skriv svar