Namninsamling mot Uwe Boll

Inaktiv
Skrivet av lyrael:

Fast jag läste på comingsoon.net att tyskarna ändrat lagen som gjorde att han fick så mycket pengar till filmerna, har för mig dungeon siege kostade en massa miljoner dollar.(Jag kan ha fel dock inte helt 100%) Hur som helst så skulle han numera få tigga pengar som alla andra och få Svensk films budgetar som inte duger till ett skit

/Signed!

Om man ska göra actionfilm eller matinefilm så är film väldigt ekonomisk styrt.
Men film i övrigt handlar om hantverk och inte budget.
De bästa filmerna som gjorts har spelats in med en väldigt liten budget som ungefär motsvarar en svensk långfilmsbudget. Men då får man leta utanför det interlligensbefriande nutida Hollywood

Det Uwe Boll försöker göra är Hollywoodistisk budgetfilm. Och det är aldrig en bra blandning.

Inaktiv

[quote=dofilusåkaffe]

Skrivet av Garenth:

Bah, Uwe är skön! De av hans filmer jag har sett har varit rätt underhållande. Hoppas han gör fler filmer, som sagt, det är bättre att han gör filmer baserade på spel än att ingen alls gör det!

Personligen tycker jag inte hans filmer är bra, men han är bara så förbannat rolig.
Våran tids nya Ed Wood som skiter i var andra tycker och tycker att han själv är så otroligt bra.
I framtiden kommer hans filmer att ha samma kultstatus som Ed wood´s " Plan 9 from outer space " 8)

Inaktiv

Alla som sett intervjuer med den snubben vet att han är den skönaste dåren som finns.

Bara att han drog igång en boxningsmatch med dryga kulturvetare bara så att han på ett lagligt sätt kunde smälla dom på käften är helt oslagbart i mina ögon.

Medlem

Inget emot att han gör film.. Men han behöver ju inte slakta en spel-story så mycket som han gör ibland :/

Medlem

/signed


signatur

Meep!

Medlem

Snart uppe i 100.000 underskrifter


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Förstår inte varför man ska få honom att sluta? Det påverkar ju inte någon på något sätt att filmerna blir dåliga, det är ju inte precis så att han är ensam om att göra dåliga filmer. Alla filmer nu för tiden är fatkiskt rätt värdelösa.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

FML
Medlem

Hoppas bara att folket bakom spelen fatta att om de vill inte vill se sitt spel förstöras på film, ska de inte sälja rättigheterna till Uwe Boll. Se hellre en person som gjort en musikvideo åt nån artist göra filmerna än Uwe Boll.

Medlem

Majoriteten av Bolls filmer är urusla, men jag tror inte att många av de licenser han köpt skulle bli konverterade till film om inte han gjorde dem, så låt snubben göra film, inte så att man ligger vaken om nätterna pga det.


signatur
Medlem

men för fan. Låt han göra filmer om han nu vill slösa pengar på det. Om en person tycker att han är kass och inte ska göra mer filmer för att det förstör spel. KOLLAR INTE PÅ DEN FILMEN DÅ!
Bara för att han gör en kass film så förstör det för fan inte något spel. Man har ett val att kolla på filmen eller inte. Är det så svårt att fatta eller?

Medlem

Härligt med fler I-landsproblem att harva i.

Som film- och spelälskare är jag givetvis inget Uwe Boll fan då han slaktar en hel genre på egen hand. Film baserad på spel är något som jag gärna vill se men samtidigt kan man räkna med att filmen förmodligen kommer att vara dålig... Om detta beror på att genren blivit avrättad av Uwe eller inte vet jag inte men jag kan inte förstå en del saker kring honom, hjälp mig gärna du som kan...

1. - Han lyckas ju få bra skådisar till sina filmer. Är han ett internskämt i hollywood eller får de onaturligt bra betalt. ALLA vet att en uwe-film kommer suga.

2. - Hur kan man försvara någon som helt uppenbart är utan talang för att han "verkar skön" eller "inte bryr sig vad folk tycker"... Om han gjorde filmer för eget bruk kan jag förstå men att inte lyssna på kritik, eller uppvisandet av en total oförmåga att lära sig av misstagen kan jag inte förstå hur detta kan beundras. Jag antar att man säger att man gillar uwe för att provocera eller för att man tycker synd om honom. Vad skulle det annars vara?

...Jag har bara läst lite löst i tråden och jag antar att hans projekt är investeringsorienterade, själva produkten är inte relevant för de som finansierar dessa projekt.

Just det ja. Jag skrev under, jag vill se mer filmatisering av spel men inte i regi av Uwe Boll.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Postal Trailers: http://www.youtube.com/watch?v=Vt_tv7t79WY

http://www.youtube.com/watch?v=3KvR0Wkbs6k&feature=related

Hahaha You just got to love him...

Men allvarligt det ända som är värre än dåliga filmproducenter är gnälliga små flickor som startar namninsamlingar mot dem...och ännu värre är de som skriver på dessa übertöntiga j*vla påhitt....skulle förstå om alla som skrev på var inskränkta religösa Amerikaner men det är det inte så man blir juh mörkrädd för mindre....Skärpning nu svenskar....Visa lite STAKE nu och skriv inte på skiten.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Ni som inte gillar hans filmer behöver väl inte kolla på dem?

Självklart inte, men om folk kan gnälla på dåliga uppföljare till spel anser jag inte det vara annorlunda att bli irriterad på Uwe Bolls dåliga filmer.
Han tar spel folk gillar och gör skit av det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av andman:

Jag tror att de 500 "vinner", för herr Boll kommer högaktligen skita fullständigt i om en miljon uppretade gamers inte gillar det han gör.

Presis vad jag också tror. Det han gör är inte olagligt
så om han tycker om det han gör så gör han helt rätt
i att fortsätta . Om man inte tycker om hans filmer så låter man helt enkelt bli att titta på dem .

Allvarligt skaffa er något mer seriöst att protestera emot ( ni som skrivit under d.v.s )


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Medlem

Det som väl är mest fascinerande är att killen lyckas hitta kapital till sina verk? Eller att han inte blir stämd av ägarna till varumärkena som han lyckas trasha varenda gång!

Detta Uwe Boll "problem" är lika löjligt som debatten om "negerbollen". Jösses gillar ni inte filmerna så skippa att se dem helt enkelt.


signatur
Medlem

Såg trailern på POSTAL för några månader sedan och jag lär säga att jag verkligen ser fram emot denna brutala KOMEDI! Är liksom inte meningen att den ska vara bra för 5 öre! GO UWE!

Medlem

Postal the Movie kommer ju rocka!

http://www.youtube.com/watch?v=3KvR0Wkbs6k

Så jävla rolig

Inaktiv

Okej att han ska få göra filmer och att om filmen är dålig så ska man inte se den. Förstår vad ni menar när ni säger det! Men att göra riktigt usla filmer av spel, som människor har kommit att älska, är en ren och skär våldtäkt utav ett gamerhjärta. Låt någon som kan jobbet göra det istället, så att man kan få njuta mer utav den franchise man gillar. Det finns ju massvis med pengar i att göra spelbaserade filmer, speciellt om man gör dem bra. Så förstår inte hur en producent resonerar. "Nä vi vill inte tjäna alltför mycket pengar! Sätt Uwe Boll på projektet!"

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

ALLA vet att en uwe-film kommer suga.

Det är jue en bra inställning, Så man kan aldrig lyckas göra något bra? Så om han tillslut gör något mer lyckat så är den endå dålig pga att det är Uwe boll? Trams!

Inaktiv
Skrivet av Loading:
Skrivet av CastorFiber:

ALLA vet att en uwe-film kommer suga.

Det är jue en bra inställning, Så man kan aldrig lyckas göra något bra? Så om han tillslut gör något mer lyckat så är den endå dålig pga att det är Uwe boll? Trams!

Sant! Men i dagsläget finns det ju egentligen inget som talar för att det skulle bli bra!

Medlem

Fånigaste namninsamlingen på länge, inte fan kommer Boll sluta för det...

Medlem

Finns det inte fler filmmakare vi kan rösta ner eftersom vi redan är igång. Bara för att ni inte gillar Uwe Boll så ska han inte få fortsätta göra film. Vankas nazitider och kina regler här tycker jag. Då tycker jag att vi hänger coppola för gudfadernfilmerna för dom tyckte inte jag om. Ta steven oxå för schindlers list while were at it. jädra kommunister!!!!!

Medlem
Skrivet av bandite:

Det som väl är mest fascinerande är att killen lyckas hitta kapital till sina verk? Eller att han inte blir stämd av ägarna till varumärkena som han lyckas trasha varenda gång!

Inte svårt att hitta finansiärer när tyska staten går in och täcker alla eventuella förluster, blir det vinst så skattas det, investerarna kan med andra ord inte förlora pengar på att ge Boll kapital även om han bara visar filmen i sin källare.

Medlem

dom har inte testat att bara skita i att titta på hans filmer.. funkar för mig rätt bra..

jag tycker vi startar en namninsamling mot idioter som tittar på filmer trots att de inte tycker om dom, att de ska bli förbjudna från att äga TV/dator eftersom de tydligen helt saknar självdisciplin och dessutom tydligen tittar på precis allt oavsett om det är skit eller ej.


signatur
KoP
Medlem

Stör man sig på hans filmer är det ju bara undvika att titta på dom. Tänker icke skriva på av den orsaken att det faktiskt finns sämre regissörer än Uwe där ute. Sen att han våldtar spel och göra egna tolkningar.. so what? Blir spelet ifråga sämre för det? Nä. Finns viktigare saker att engagera sig i.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Det värsta är att han gjort Blood rayne 2 och jobbar på Blood rayne3 samt Alone in the dark 2...

Fast jag läste på comingsoon.net att tyskarna ändrat lagen som gjorde att han fick så mycket pengar till filmerna, har för mig dungeon siege kostade en massa miljoner dollar.(Jag kan ha fel dock inte helt 100%) Hur som helst så skulle han numera få tigga pengar som alla andra och få Svensk films budgetar som inte duger till ett skit

Men jo slutar han göra film helt så blir jorden en bättre plats!
/Signed!

Man kan la säga att han är Filmmarknadens EA GAMES.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

2. - Hur kan man försvara någon som helt uppenbart är utan talang för att han "verkar skön" eller "inte bryr sig vad folk tycker"... Om han gjorde filmer för eget bruk kan jag förstå men att inte lyssna på kritik, eller uppvisandet av en total oförmåga att lära sig av misstagen kan jag inte förstå hur detta kan beundras. Jag antar att man säger att man gillar uwe för att provocera eller för att man tycker synd om honom. Vad skulle det annars vara?

Han är inte utan talang. Ok, kanske ingen stor filmmakare, men han har faktiskt en stor portion humor. Jag tycker, helt ärligt, att klippet från Postal där de driver med WTC är jätteroligt. Ser fram emot att se hela filmen. Sen är dessutom hela grejen kring honom väldigt underhållande: allt hat, boxningsmatcher, intervjuerna, kommentarerna - "my movies are financed with nazi gold"... allt det har gjort att han gett mig mer glädje än många andra "bättre" filmmakare. Så nej, det är inte för att jag tycker synd om honom.

Inaktiv

Jag tyckte Dungeon Siege filmen var rätt så ok faktiskt men annars suger hans filmer

Skriv svar