Frontlines: Fuel of War

Robot
Frontlines: Fuel of War

Ibland kommer spelet som kullkastar hela genren. Spelet som sätter en ny standard för hur spel ska se ut. Kaos Studios första spel, Frontlines: Fuel of War, sätter ingen ny standard. Det har istället andra utvecklare gjort.


Medlem
Frontlines: Fuel of War provskjutet

Hade inte förväntat mig något högre betyg...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Flopp!


signatur

War never changes.

Inaktiv

Spelet var OK men för kort...


signatur

sleeplezz

Medlem

Underhållande spel faktiskt - men ibland känns slagfälten lite väl mycket som det bara är ett par stycken snarare än världskrig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av FEvE:

Spelet var OK men för kort...

Du klagar på att ett mp spel är för kort?

Inaktiv

Angånde titeln: Sen när har Battlefield varit skjutarkungen? Den är en av dom bästa men inte utan någon medtävlare.

Jag har funderat på att köpa Frontlines och recensionen hjälpte inte mej så mycket

Inaktiv
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av FEvE:

Spelet var OK men för kort...

Du klagar på att ett mp spel är för kort?

Inga kommentarer....


signatur

sleeplezz

Medlem

Själv har jag köpt spelet. Men efter en vecka när jag skulle logga in står det att CS key inte kunde verifieras osv. Det är fortfarande så, jag har kontaktat support osv men utan resultat. Riktigt dåligt. 500 spänn i sjön

Medlem

Var med i betan och , nja kändes redan där detta spel borde dykt upp säg 1-2 år tidigare känns det som... känns väldigt ut-daterat på något sätt.

Tyvärr är kännslan mycket sämre än i battlefield serierna och man får konstiga vibbar av det här spelet, snyggt till viss del men sedan en vääldigt stel look där i princip heller inget är dynamisk.

Inga roliga banor heller direkt det är en ganska tråkigt gjord miljö.

soi
Medlem

Har endast spelat igenom de singelplayer och tycker att de var riktigt skoj!

Medlem

mp tycker iaf jag var mycket roligare än i battlefield och mer mogna modeller och design battlefield känns fyrkantigt i jämförelse.

håller med om att banorna kunde varit mer varierande


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

hmm.. avbeställde mitt order nu..tog UT 3 istället=)

Medlem

lordsinner det gjorde du rätt i. Jag kan inte ens spela spelet för det står ngt med att den inte kan verifiera CD key FAST jag har köpt spelet :/ UT är ett roligare tidsfördriv breve ET:QW

Medlem

Jag gillade spelet skarpt, har inte lirat online än. Men singleplayer delen var jättebra på 360:n. Och jag förstår inte vad ni fz pratar om, grafiken är snygg och ljuden bra.

3.8 av 5.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Notumforce:

mp tycker iaf jag var mycket roligare än i battlefield och mer mogna modeller och design battlefield känns fyrkantigt i jämförelse.

Käns som att Battlefield 2 snart är 3 år gammalt med...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hmm, jag hade inte alls förväntat mig denna kritik jag ser här inne. I mina ögon så ser spelet ut att ha alla ingredienser för att vara ett bra spel.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Det var kul i en kvart.

Medlem

De som gjorde DC så bra... (Kaos består till stor del av fd Trauma Studios)

Medlem

Generic Shooter nr 2518

It will revolutionize gaming!

No, really...


signatur
Medlem

Jag ångrar att jag köppte spelet, tyckte inte det var värt pengarna. Spelet var väldigt kul första dagarna, men nu är det inte så kul längre. Grafiken är nice, men att man inte kan vinna medaljer, eller låsa upp nya vapen som i bf2 gör att spelet känns meningslöst att spela. Jag hade tröttnat på bf2 för länge sen om det inte haft rankningssystemet. Hoppas dice gör ett bf3 med frostbite motorn:)


signatur

cags

Äh vilken skit rent ut sagt.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Inaktiv

Shooter-genren bevisar återigen att spel INTE är kultur utan snarare bara krass kopierad kommers. Gaming var mer kreativt på 80-talet när spel inte var jätteprojekt på miljontals dollar och själva utvecklingen gjordes på ett fåtal månader av 2-3 personer. Saknar känslan av att bli överraskad många gånger om året av helt nya spelideer. Möjligheterna idag är oändligt mycket större än då, ändå har kreativiteten krympt till i princip noll. Och i DN tjatas det om att spel är "konst" och "kultur". My ass...

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Notumforce:

mp tycker iaf jag var mycket roligare än i battlefield och mer mogna modeller och design battlefield känns fyrkantigt i jämförelse.

Käns som att Battlefield 2 snart är 3 år gammalt med...

det kom 2005...räkna själv


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Snyggt, men alldeles för kort. Gick igenom spelat på 2 dagar (max 8 timmar)

Medlem

Eric du är en väldigt snäll man LOL !!!!

Edit:
Och att kalla spelet snyggt ja då hamr man inte spelat många nya spel.....

Inaktiv

Tycker som många andra här. Att singelplay var för kort. Multiplay är därimot helt okej, så länge servern går på max 10-16 spelare. Men 32 eller 64 spelare är för grötigt. Så är också standard måtten till rankingen i spelomgångarna för snabba. Brukar hosta server med max 10-16 spelare, med ranking hastighet på 40% istället för 100% och tar bort kartorna "Solarfarm" och "Invasion". Det verkar vara det optimala för att få något roligt spel av det hela. Sen att spelet inte heller har någon som helst antifusk streaming, gör det för osäkert. Perfekt spel för LAN-spel mellan kompisar, alltså.

Singelplay betyg = 2
Online betyg = 3
Online med 10-16 spelare betyg = 4.0
LAN med 10-16 spelare = 4.5
Betyg i sin helhet = 2.5


signatur

}{arry }{eck

Medlem

Väldigt roligt i multiplayer enligt mig! Sen så tycker jag inte att man kan klaga så mycket på singleplayer då det är mer som en tutorial där du lär dig hur spelet fungerar inför multiplayer.

Visst, spelet har en hel del problem men inget som inte kan fixas. Jag betalade 399kr för spelet och är definitivt nöjd, tror faktiskt att jag kommer ha mycket roligt med det här spelet i framtiden.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Notumforce:

mp tycker iaf jag var mycket roligare än i battlefield och mer mogna modeller och design battlefield känns fyrkantigt i jämförelse.

Käns som att Battlefield 2 snart är 3 år gammalt med...

jag pratar om battlefield serien som led av samma fel o strul i alla spel dom gjort så ja frontline är bättrre från scratch och kan ju bara bli bättre men men imo


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

*rycker på axlarna* spelet är min stil och jag tycker det är skoj, "men". Att de lät granatkastaren vara som den är nu... Får mig att undra hur fanken de testade sin produkt. Stridsvagnarna borde tåla en aning mer. Ammolådor är det smärtsamt snålt med (och borde markeras på kartan så slipper man förvirrade nybörjare som mig). Förövrigt dock... Ett riktigt ösigt spel. Om de ljusterar lite så... Ja, blir det en lycklig kille härborta. 3/5 lätt


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

12
Skriv svar