Internetanvändare utan tv får betala tv-licens

Robot
Internetanvändare utan tv får betala tv-licens
Inaktiv
Internetanvändare utan tv får betala tv-licens

Jag hatar SVT.

Inaktiv

men skärp er... jag kollar ALDRIG på SVT. skitkanal(er)!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Men snälla nån... Vad är detta för idioti?


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Inaktiv

Dom vill ha pengar av studenter...

Inaktiv

Internet är internationellt. Ska de tvinga hela världen att betala skatt för det här? Jag menar om nån i Kina eller USA kollar på STV så borde de betala eller hur?

Medlem

hur fan tänker de? så att om jag har internet nu, men inte vill betala tv-license så ska jag säga upp mitt internet?

Inaktiv

Worst, idea, ever.

Medlem

Jag kommer vägra.

Inaktiv

Idiotiskt.. I klass med Jack Thompson.

Medlem

Vad blir näst, ska de tvinga alla att betala också avgift för luften vi andas in. Jag blir skit förbannad.

Medlem

Men ärligt, de där lagarna/reglerna kanske passade fram till 60-70talet då folk som "hade utrustning" för att se det inte hade nån annan nytta av det riktigt.. I dagens samhälle har man tv och datorer till sjukt mycke andra saker så det blir bara fånigt att de ska ha betalt av alla som råkar ha möjligheten att använda det..
Lägg till reklam eller gör om dem till betalkanaler already!
"Gratis-kanaler" som man måste betala för bara för att man har möjligheten att kolla på dem är... Finns inte ord för hur dumt det är.

Medlem

Sjukaste jag hört på bra länge.

Greed is taking over teh world.

Medlem

Mer pengar till fler P3 kanaler och mer skräp-TV? Låter VETTIGT.

"detta för att alla med dator ska inse att de är skyldiga att betala tv-avgift"

Så enligt dom är problemet att folk som inte tar del av deras utbud inte förstår? Låter LYSANDE.

Jag föreslår en proteströrelse där alla medverkande, dygnet runt, faktiskt laddar ner allt innehåll om och om igen. Vår rättighet, inte sant? Så får dom antingen höja avgiften med 5000 per månad, vilket inte kommer att hända, eller lägga ner pga trafikavgifter. Låter REVOLUTIONÄRT.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Jag betalar ingen licens och jag har tv. De kan inte göra ett smack. Skicka lappar kan de...

Medlem
Skrivet av CharlieSimon:

Sjukaste jag hört på bra länge.

Greed is taking over teh world.

Greed built this world.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Vad SVT alltid velat är att folk ska betala deras jävla licens. Hitils har dom fått jaga folk som inte betalar genom telefon samtal och dörrknackning. Kan ge mig fan på att minst 80% av alla som fuskar med TV licensen har en dator med internet uppkoppling.

Så har du en internet uppkoppling skriven på ditt namn men fortfarande inte betalar TV licensen så kan du ge dig fan på att dom kommer knacka på din dörr.

Bra tänkt av dom må jag säga, men att betala TV licens för att man har dator, piss off, säger jag åt den idén.
Även om dom nu på nått märkligt sätt skulle få den här lagen att börja gälla så lär dom fanimej sänka priset.

Inaktiv

Eva Hamilton är ett riktigt jävla stolpskott.

Medlem

Aldrig. Aldrig i livet och jag tänker sitta av tiden i fängelse om så behövs.

Medlem

mer pengar för MER SKIT!


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Aldrig att jag kommer betala det!, gör en prenumerationstjänst av skräpet för de som verkligen vill se på det!.


signatur

Retro.

Medlem

Ha reklam mellan varje program så är det problemet löst.

Medlem

hahaha de va de värsta jag har hört!=D hoppas dom avskedar den suggan för den idèn:up:

Medlem

Jag väntar bara på den dagen de kommer och ska ha pengar av mig för min plasma skärm. Har inte ens en tv-tuner så jag kan inte ta emot signalerna men har ett comhem-uttag i väggen. Idioter hela bunten.


signatur
Medlem

Tidigt 1:a aprilskämt eller? Jag sätter hellre på kärringen än betalar tv-licens för internet. Och då är det illa.

Medlem

Kanske dags att slopa TV avgiften snart och använda några skattekronor istället om man nu ens vill ha statlig TV. Förra årets storsatsning "Snapphanar" fick mig att inse vart avgiftspengarna går. Aldrig en krona till.!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Håhåjaja Svenska statens skatt idioti, sen blir det säkert moms på skatten som dom vill ha !

Medlem
Skrivet av Hippis:

sen blir det säkert moms på skatten som dom vill ha !

Skatt på skatt..? Låter som ett fräscht koncept även för Sverige..


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ja herregud.. Jag önskar Eva Hamilton lycka till. Det kommer hon behöva.

Inte för att gå alltför mycket off topic, men är det verkligen så att bara samvetslösa, skrupelfria människor som dessa kommer någonstans i arbetsmarknaden? Finns det inga exempel på hyggliga, schyssta människor som hamnar i dessa beslutsfattande positioner?

Inaktiv
Skriv svar