Unreal Engine 4 blir konsolexklusiv

Medlem

Det dära med att bli bannad tack vara man har moddat sin 360 är inte nödvändigt.
En polare till mig har bara flashat sin dvd spelare och sen så kan han tanka alla spel han vill och sedan lira dom över internet utan att bli bannad.
Han lirade Halo 3 Live innan det släpptes.
Och jag har oxå lirat med han över live på en massa spel.

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av ptr:

en fråga till all som påstår att PC:n är döende PÅ GRUND AV piratkopiering: vet ni hur enkelt det är att spela piratkopierade spel på xbox 360?

Absolut inte lika enkelt som att spela på en PC.

så att gå någonstans och chippa eller flasha dvd:n eller vad man nu gör, hosta upp 500kr och sen tanka varenda spel som kommer och bränna på en skiva är svårt? är väl minst lika svårt som att mounta en dvd och hålla på cracka osv?

Nej? Dels för att det du måste veta vart du ska skicka in den för att få den chippad och för att det är jobbigare, kan inte se hur det skulle vara lika jobbigt att tanka hem ett spel och sen mounta det på direkten. Och dels för att chippar du din box så är risken stor att du blir permabannad från xbox live, och det känns ju knappast värt det imo.

Inte särskilt svårt att googla och kolla vart man kan chippa sitt xbox. finns ett antal företag bara i Sverige som hjälper en med det. Och gällande permbannad från xbox live så spelar man nog inte kopiera över live, på samma sätt som att man inte spelar multiplayer på pc med piratkopier. Vill man ha båda på xbox så får man väl ta och köpa ett xbox för bara singel player, och ett annat för spel man vill köra över internet, köpta spel alltså. Och ja då blir det lite skillnad, men priset blir fortfarande billigare än en fullt utrustad dator som klarar alla spel galant

Vad jag vet så kan du inte spela köpta spel öht på en chippad box, då microsoft kan spåra det (jag kan ha fel, men det är så jag har uppfattat det), och som warpgun säger, garantin ryker också.
Dessutom känns det lite over the line att köpa 2 boxar BARA för att kunna spela piratkopierade spel på den ena, eftersom man är för lat/snål att köpa de spelen som är värda att köpa. Det säger emot sig självt lite.

ja, jag skulle då aldrig köpa två stycken xboxar, men det skulle ialla fall fungera. Och nu när det ska bli billigare blir det inte så dyrt heller, man sparar ju in på det i längden. Det jag vill komma med det här att tankar man PC-spel & Xbox-spel så skiter man i permbannar osv eftersom man ändå bara lirar singelplayer. Det är lika enkelt att spela piratkopierade spel på båda två så jag tycker det är fel att skylla dålig PC-spelsförsäljning på piratkopiering när 360 spel säljer bra. Spelen är väl dyrare på 360 än till PC också?

Missförstå mig inte, jag håller helt och hållet med om att det är fel att skylla på piratkopiering. Det jag inte höll med om är att det vore minst lika enkelt att piratkopiera konsollspel som pc spel. :>

ptr
Medlem
Skrivet av Fraizer:

Missförstå mig inte, jag håller helt och hållet med om att det är fel att skylla på piratkopiering. Det jag inte höll med om är att det vore minst lika enkelt att piratkopiera konsollspel som pc spel. :>

Första steget må vara svårare på konsol, men efter att ha flashat/chippat/urinerat konsolen så är det enklare än PC, förutom att spelet går på en kostand runt 1kr beroende på vad för dvd-skivor man kör

jag däremot har upptäckt att det går att få tag på spel hyffsat billigt på tradera

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Fraizer:

Missförstå mig inte, jag håller helt och hållet med om att det är fel att skylla på piratkopiering. Det jag inte höll med om är att det vore minst lika enkelt att piratkopiera konsollspel som pc spel. :>

Första steget må vara svårare på konsol, men efter att ha flashat/chippat/urinerat konsolen så är det enklare än PC, förutom att spelet går på en kostand runt 1kr beroende på vad för dvd-skivor man kör

jag däremot har upptäckt att det går att få tag på spel hyffsat billigt på tradera

skaffa dig en inkomst, o var hedlig


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

är bara lamt o chippa, garantin ryker väl?,hur kul är det o ladda hem 51spel i månden o lira igenom halvseriöst i 5min o sen kasta skiten? istället för att köpa 1 eller 2 spel om man verkligen tycker är kul? det är en helt annan känsla,enligt mig

Nuff said!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Bu på FZ för klumping formulering av nyheten. Motorn är INTE exklusiv till någon platform på något sätt.

Ni börjar likna diverse skvallerblaskor som skriver vad som helst för att locka till sig läsare.

Till att börja med kommer motorn vara konsolexklusiv. Hur det blir efter hand återstår att se. Att använda ordet exklusiv är något som förekommer flitigt i spelbranchen. Till exempel var ju Gears of War en Xbox360-exklusiv titel (alltså spelet fanns bara till 360-lådan) men sedan kom det till pc och då var den inte exklusiv för x-boxen längre. Saker och ting ändrar naturligtvis på sig hela tiden men enligt Epic så kommer motorn i första hand användas av konsoler (och sen eventuellt pc).


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

shooters på konsol är ett skämt ända tills mus+nånting blir standard, så om de mer eller mindre överger pc så antar jag att dom tänker lägga ner shooterutvecklandet också

å alla ni konsolnissar som kommer å drar upp gow som ett exempel på att shooters funkar bra på konsol.. vet inte riktigt vad jag ska säga.. spelet känns som om det vore ett 10 år gammalt pcspel, om ens det.. half-life hade bättre, roligare och mer varierande gameplay än vad gow har

flame on!

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Svar på nyhet: Exakt samma process som med Unreal engine 3, alltså. Först utveckla för konsoll och sen PC. Detta är Knappast något att hetsa upp sig över då konsoller har fler begränsingar och snävare systemkrav än en PC så det är väl självklart att dom vill få motorn att funka på dessa först.

Bu på FZ för klumping formulering av nyheten. Motorn är INTE exklusiv till någon platform på något sätt.

Ni börjar likna diverse skvallerblaskor som skriver vad som helst för att locka till sig läsare.

Ingen dålig information av FZ, om du läser intervjuen kan du se att han klart och tydligt säger "Version 4 will exclusively target the next console generation". Du kan ju tolka det hur du vill, han säger dock att de kommer att porta spel till PC .

Om man sedan slänger på en smula av Epics uttalande om att de kommer att sikta in sig mer på konsoler i framtiden så tror jag på att man kan sätta punkt här.

Inaktiv

Det är väldigt långt kvar till nästa konsoll generation. Mycket kan hända tills dess. Om fyra år kanske lägsta gemensamma nämnare för en PC är så hög att det går att göra riktigt grafiskt avancerade spel och ändå sälja miljoner kopior. Distrubution och försäljning kan helt ha förändrats med digitala varianter som Steam etc som gör att försäljningen ökar.

ptr
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Fraizer:

Missförstå mig inte, jag håller helt och hållet med om att det är fel att skylla på piratkopiering. Det jag inte höll med om är att det vore minst lika enkelt att piratkopiera konsollspel som pc spel. :>

Första steget må vara svårare på konsol, men efter att ha flashat/chippat/urinerat konsolen så är det enklare än PC, förutom att spelet går på en kostand runt 1kr beroende på vad för dvd-skivor man kör

jag däremot har upptäckt att det går att få tag på spel hyffsat billigt på tradera

skaffa dig en inkomst, o var hedlig

ohedligt att köpa begagnat eller? Om jag köpte alla spelen jag ville ha för 600kr skulle det inte bli mycket kvar av studielånet om man säger så.

Medlem
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av TheEvilDog:

Fint då får man ha 20fps och en handkontroll, äger verkligen!

Och dina 20 fps baserar du på...?

att han är en ond hund?

Medlem

jag köper inte speciellt många konsoll spel.
Varför satsar inte alla på en månads avgift? den behvöe rinte vara speciellt stor kanske 20-60 kr månad är det många somn spelar så kommer de tjäna och undvika piratkopiering. Världen är grym men den går att bekämpa

Medlem

Vem f-n bryr sig!

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av redmac:

Ja så går det när alla ....... bara att gratulera alla .......

Dina inlägg brukade vara roliga att läsa, men nu känns det tyvärr mest bara som ett förlegat tankesätt och en stor dos ignorans om hur det egentligen står till med PC:n. Trots skrämselprogaganda från diverse utgivare och utvecklare som skyller dåliga försäljningssiffror på piratkopiering, så handlar det mer om ett naturligt resultat av hur jäkla teknologifokuserat det blivit, och hur hiskeligt dyrt det är att vara en gamer till PC.

Folk vill, och kan helt enkelt inte lägga ner pengar på dubbel SLI och tillhörande monsterkort. Har du kollat på försäljningssiffrorna på sistone för datorer? Vad köper folk? De köper bärbara datorer. Vad för slags spel kan man spela på en normal bärbar dator? Peggle, Audiosurf, och Sins of a Solar Empire. Vilka spel säljer riktigt, riktigt bra, och drar in massvis med pengar jämfört med utvecklingskostnader? Jo, Peggle, Audiosurf, och Sins of a Solar Empire.

Entusiaster som du och jag som lägger ner 18-22 tusen kronor på en speldator börjar bli ovanliga i dagens samhälle, så det finns helt enkelt ingen installbas för utvecklarna att få igen sina pengar, eller ens gå jämnt, när de primärt fokuserar på PC. Det är helt enkelt ett naturligt skifte från PC till konsol som pågått länge, som börjar märkas på riktigt, som har lite med piratkopiering att göra, och mycket med vilken jävla soppa hela den här teknologirusningen blivit för PC:n.

Skojjar du eller?
Om det är dyrt att vara PC gamer vadfan är de inte då att vara konsoll gamer där det kostar för precis allt, Spelen runt 700, minneskort lr hårddiskar för allt från 200-2400kr och handkontroller extra kablar med mera och allt jävla kör man ska ha.

Ja det är väl tamefan dyrt att hålla sig uppdaterad med pcN men det är då fan inte billigt att vara 360 gamer.

Sedan tycker ja alla som säger att åå spelen har blivit så dyra bla bla bla ,dålig ursäkt.. och absoult ingen ursäkt för att ladda ner spel heller.

Man får alltid en bra speldator för runt 9 lax som garanterat räcker ett år med höga inställningar, kan du inte plocka ihop en själv får man nog räkna med runt 15 lax thats life. SLI för den delen är helt värdelöst också.

KoP
Medlem
Skrivet av Rolle:

Och hur fan ska man spela ett FPS på konsolen? Det går ju inte... PC (mus + tangentbord) FTW!

Blablablabla.. vanesak helt enkelt. Går man direkt ifrån att ha spelat fps på pc till att sätta sig med en handkontroller är man i början som Bambi på hal is. Jo, jag vet.. har själv låtit pc spelande kompisar testat, vilket har varit en rolig syn.

Medlem

Många verkar vara snabba att dömma ut PCn som spelplattform men är det inte så att alla brancher upplever svackor då och då. Att slänga ur sig att PCn är död bara för att försäljningen har gått ner känns förhastat. Den är trots allt död först när inga nya spel utvecklas till den vilket inte är fallet ännu. Visst kan man sia om framtiden men det är trots allt bara gissningar. Vi vet inte hur det blir förrän vi är där.

Piratkopiering nämns ofta som PC-spelens bane men jag tror att en stor del av problemet ligger hos spelutvecklarna själva. De släpper spel med höga systemkrav och ofta med krångliga kopieringsskydd som säkert stjälper mer än de hjälper. Detta nämdes på ett bra sätt i det foruminlägg som denna FZ-nyhet länkade till. Det borde satsas mer på spel som är anpassade till den hårdvaranivå som har störst spridning bland kunderna. Utvecklar man ett spel som kräver det senast (och dyraste) grafikkortet för att flyta bra så får man också räkna med en lägre försäljning. Ingen piratkopiering i världen kan påverka det faktumet.

Jag kan tycka att det blir smått larvigt med alla dessa hårdvarukrig (PC vs konsoll, xbox360 vs ps3, osv). Alla tycker olika och alla har sin favorit/favoriter. Själv föredrar jag PC men har inget emot att spela på konsoll ibland. Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Att man sedan uttrycker sitt missnöje när den maskin man själv har som sin favorit missunnas på något sätt tycker jag är helt normalt.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Man får alltid en bra speldator för runt 9 lax som garanterat räcker ett år med höga inställningar, kan du inte plocka ihop en själv får man nog räkna med runt 15 lax thats life. SLI för den delen är helt värdelöst också.

Jaha ja...
så man ska alltså enligt dig punga ut cirkus nio lax om året för att kunna lira spelen på max?

När man ser sådana resonemang så är det inte svårt att förstå varför konsolerna håller på att ta över marknaden.

Jag har sedan länge lagt ner hetsen över hårdvara till min pc och satsar på konsoler istället.
Ni som gapar över att fps inte går att spela på konsol kanske helt enkelt inte har testat det tillräckligt mycket för det funkar utmärkt, även med handkontroll. Alla som lirar fps är inte så jävla leet att dom måste kunna dampsikta 24/7.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

[quote=WarpGuN]kanske inte så lustigt när UT3 säljer 1miljon ex, medans GOW 3-4miljoner?[/quote

Det är inte spelet Unreal dom pratar om utan om grafikmotorn

Inaktiv

synd på spelutvecklingen... dessa konsoller


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

FPS på konsol är ok, gillade styrningen på Wii rätt så mycket, och Halo är skoj att lira med kompisar framför samma tv, men PC är kung för FPS spel, inget slår ett litet LAN med kompisarna.
Ett skäl varför tex just Biochock såldes så pass mycket mer till konsol än till PC kan ha nåt att göra med att det var dummat ner (väldigt många spel nuförtiden blir ner dummade, även PC exklusiva spel, som Tribes Vengeance, vill ha en ny vettig tribes spel tack), spelade det en timme till PCn (borde kanske ha gett lite mer tid till det) sen tröttnade jag på det och bestämde mig för att lira genom Deus Ex igen, det är ett bra spel det.

Inaktiv

Epic är sämst, vad har dom gjort förutom UT99? = bara idiot bloat skit, dom hadde tur att dom överlevde till 2001 pga av UT99 dom pengakonsollpuckona.

/en som längtar efter Q5.

Skriv svar