Vad får man i The Burning Crusade? Titta här.

Inaktiv
Vad får man i The Burning Crusade? Titta här.

Level 70

- Nya spells (inte bara nya ranks)

- Nya talents (2 nya tiers i varje träd)

- Proffesions är nu upp till 375

- Tailoring har 3 grenar (Som Dragonscale för Leatherworking)

- Alchemy har 2 nya genar

- Ny proffesion: Jewelcrafting

- Flying mounts på lvl 70(Gryphon och Wyvern(sp) och Nether Dragon som speciel mount)

- Paladins och shamans kommer inte vara faction unik

2 Nya raser

Med dom ingår:

- 2 Nya mounts

- 4 Nya zones (2st 1-10 och 2st 10-20)

- Nya emotes (även dans)

- Nya städer (Silvermoon City och Exodar)

- Ny lore (Både för raserna och Outland)

Instancer

- Högsta capen kommer vara 25 pers

- Mer instancer i form av SM och Dire Maul (winged isntance)

- Instancer bekräftade:

I Azeroth:
Cavern of times (CoT)
Karazhan (10man för lvl 70)

I Outland:
Hellfire citadel
Coilfang Reservoir
Auchindoun
Tempest Keep
Black Citadel
Arcane Doom

PvP

- Nytt Honor system, honor man har sparas som en valuta som man köper saker för istället

- World PvP komemr vara inbyggt i dom nya zonerna i Outland, ungefär som det som kommer i 1.12

- Arena PvP kommer vara för alla hard core PvPare, gearet kommer vara i samma item lvl som end game PvE gear

- Städer kommer intrudiseras som kan erövras och måste sedan försvaras, attackerarna kan bomba staden från flygande mounts som följer en bana

- Minst en ny Battleground (i CoT)

Outland

- 7 Zoner, storleken kommer vara som EPL och större

Namnen kommer att vara:

Hellfire Peninsula (första zonen man kommer till)
Nagrand
Terokkar Forest
Bone Wastes
Netherstorm
Zangarmarsh
Blades Edge Mountains

(om inget kommer att ändras)

- Vissa områden måste man ha Flying mounts för att nå

- WoW´s land massan kommer att ökas med 30% med outland

- Nya mobs och då även nya pets att tränas av Huners

Detta är va jag orkar skriva, men kommer att uppdateras vart efter, om jag missat något så skriv det i tråden.

Medlem

Åh vad skönt ! Jag bara läääängtar. Coolt av dig att orka skriva ner allting. Inte så mycket nytt för min del kanske, förrutom det där att man får nya spells och nya talents ! Det visste jag inte om.

Edit: ett stavfel.

Medlem

Frågan är bara om man needar mining till jewelcrafting eller om jewelcrafting kan fixa gems själva. Har inte lyckats hitta det någonstans.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Bra summering, tack.

Medlem

Borde inte professions gå till 350 och inte 375? Får 5 per level som det är nu och 10*5=50 300+50=350.
Annars fin summering... lite saker man inte orkat läsa om


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Frågan är bara om man needar mining till jewelcrafting eller om jewelcrafting kan fixa gems själva. Har inte lyckats hitta det någonstans.

Jewel Crafters använder vanliga gems och vissa speciella gems som dem får genom att undersöka ore. Dvs du kommer behöva mining eller köpa ore/stone som jag förstått det för att sedan i princip disenchanta det och hoppas på det bästa


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Låter iof bra, men jag är tveksam. Har du någon bekräftad källa på det?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Rince: " By processing the raw ore mined from the various deposits and mineral veins, jewelcrafters can extract gems from the ore which they can then use for their craft. Although miners sometimes find gems while gathering ore, jewelcrafters mostly rely on their prospecting skills to get more of the precious stones." från http://www.wow-europe.com/en/burningcrusade/townhall/jewelcra...

har börjat spara ore på en av mina chars nu och försöker spara pengar till mount ingen som vet priserna på mount? vissa säger 1000g och andra 9000g iofs kan det väl vara som mount och epic mount i pengaskillnad från drake till nether drake.

Inaktiv
Skrivet av Lie|:

Borde inte professions gå till 350 och inte 375? Får 5 per level som det är nu och 10*5=50 300+50=350.
Annars fin summering... lite saker man inte orkat läsa om

Det du tänker på är weapon skill, Varje uppgradering get 75 nya skill points och om man skulle följa ditt exempel så skulle inte en lvl 10 char kunna få högre än 10 i skinning?

Som sagt, det följer inte level.

Medlem

Jag har hört att 60 - 70 måste baseras på questande? Jag hoppas verkligen det. För jag är så trött på att grinda.

Inaktiv

Grinda är ju frivilligt, questa har man ju alltid kunnat göra

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Har du rätt i... länge sedan man lekte med professions


signatur

osv.

Medlem

Fin summering!
Jag tänker nog börja lira wow igen när expasionen kommer. Verkar helylle.

Blir nog en bloodelf warlock

Inaktiv

Om man skulle välja att inte köpa expansionen vad kan man och vad kan man inte göra/få etc.?

Inaktiv
Skrivet av Ajaxx:

Om man skulle välja att inte köpa expansionen vad kan man och vad kan man inte göra/få etc.?

Du kan inte åka till Outland, du kan inte använda Jewelcrafting och du kan inte skapa en BE och en Dreanie.

troligen kommer du heller inte kunna testa CoT och socketed saker.

Medlem

Man kommer visst kunna använda grejor skapade av jewelcrafters även om man inte har köpt BC läste jag nån stanns

Medlem
Skrivet av Takt:

RTFM RINCE!! ;p

Tack för tipset, jag har ärligt talat inte ens tittat på BC-sidan, än mindre försökt läsa vad som står där

Har jag mitt på det torra iaf, då jag har en warrior med mining så det blir inte allt för svårt å fixa lite jewelcrafting, om inte annat, mest för att provapå


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

är det nånting du "fått reda på hittills från officiella källor" (läst på off. webplatser) eller är det bara från en sida? paste källa isf
det är så otroligt mkt fejklistor som publiceras när det gäller wow


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Oh Verkar bli en riktigt bra expansion ^^


signatur

War never changes.

Medlem

Allt det har jag sett från officiellt håll så det är nog mest från blizzards diverse uppdateringar på deras sida och BC hemsidan samt lite intervjuer


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Fattar inte varför de ska dra ner till 25 manna instanser efter att det har varit 40 manna i nästan 2 år (om man räknar us closed).
Alla guilder komma splitta, ingen ide att köra 2 grupper för den ena kommer vara bättre än den andra och då blir det bara bråk.

Blir att ebaya när BC kommer.

Medlem

Mainak kanske för att det är ganska svårt att hålla så stora raid grupper intresserade dygnet runt. 25 personern är mycket mer hanterbart för de flesta. Så vi kommer få se mer och mer raidande guild istället för bara ett par per server som farmar slut bossarna. Bra ändring.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Men skaffa lite fakta innan ni börjar klaga för fan!!!!! Ska det vara så svårt att gå in på wows hemsida och LÄSA lite?????
På typ MC BWl Onyxia och sånna raids förblir det
40 MANNA!!!! men på lite nya instances blir det 25manna (några stycken).
Tack för infon Threezool


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Men du ska se att onyxia kan plockas med 10 pers eller möjligtvis mindre om de är lv 70 med leet epixx. Lite klurigt blir det med de nuvarande 40manna lv 60 instancerna, när ska man hinna köra dem riktigt för gear? Onyxia, BWL, MC, AQ måste ju i princip grindas extremt många gånger innan man kan få den gear man behöver.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Stealther:

Men skaffa lite fakta innan ni börjar klaga för fan!!!!! Ska det vara så svårt att gå in på wows hemsida och LÄSA lite?????
På typ MC BWl Onyxia och sånna raids förblir det
40 MANNA!!!! men på lite nya instances blir det 25manna (några stycken).
Tack för infon Threezool

Men hallå, du tror inte han menar att alla topend instanser vid 70 inte längre kommer göras på 40 pers? Illidian som kommer vara den svåraste utmaningen i wow historia med den fetaste looten kommer bli 25.

Medlem

Mycket skoj verkar det komma! På min ära...
Men jag hade önskat mig en eller två klasser till - ingen aning om vad de skulle vara dock. Bara något nytt

Inaktiv

asså.. jag har inte riktigt fått bekräftat för mig om lvl70 osv är "vanliga levlar", och jag tvivlar starkt på det med tanke på att det skulle trivialisera bwl osv så otroligt mycket..
dessutom är dom ju speciella genom att man questar upp levlarna.. lvl63 eller nåt är väl att döda nefarian i bwl? (kanske bara ett rykte)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

om man köper expansionen måste man starta om helt och hållet då eller kan man fortsätta på sin gamla karaktär upp till 70 och ta del av allting? eller måste man börja på någon ny server? pallar inte levla upp en char till..


signatur

"You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try" - Homer J. Simpson

Medlem

J0llan du spelar på din vanliga gubbe

Prikk, var har du sett att man questar levlar? Döda nefarian verkar ju vara det mest korkade jag hört. Tanken med expansionen är att göra det mer tillgängligt för casuals, därför man har 25 manna instanser osv. Och sen tvinga alla att döda nefarian... låter väldigt osannolikt och korkat...

Citat:

2.4Q Will the expansion be another long reputation grind?

2.4A No, Blizzard made some changes to the system. The reputation will be quest wise done. For example, you will gain good reputation once you've done 3 quests for a certain faction.
2.4SL http://blue.cardplace.com/cache/wow-dungeons/662591.htm

=O


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

12
Skriv svar